بهبود طراحی سایت در کسب و کارهای کوچک

Images
Images
Images
Images

بهبود طراحی سایت در کسب و کارهای کوچک

  • مقالات
  • 3,781 بازدید

 امروزه داشتن یک وب سایت خوب برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک ضروری است. پس از مدتی که از طراحی و راه اندازی سایت میگذرد اغلب صاحبان کسب و کار و کارآفرینان آنقدر درگیر کار می شوند که از به روزآوری و بهبود طراحی وب سایت خود فراموش می کنند. این گونه افراد ارزش یک سایت خوب و به روز را درک نمی کنند و سوالی که اینطور وقت ها می پرسند این است : آیا ارزش دارد که برای به روز نگه داشتن سایتمان هزینه کنیم؟!

صاحبان کسب و کار باید بتوانند با روند پرسرعت تغییرات در فضای مجازی همراه شوند و با بهبود و به روزآوریطراحی سایت خود باعث جذب مخاطبان بیشتر و تبدیل بازدیدکننده به مشتری شوند.

در اینجا به برخی نکات طراحی سایت در سال 2015 اشاره می کنیم که به کارگیری آنها باعث بهبود تجربه کاربریو افزایش نرخ ماندگاری در صفحات سایت خواهد شد.

 

 

پس زمینه ویدئویی

دیگر با حضور HTML5 سال 2015 می تواند زمان خوبی برای خداحافظی با تصاویر پس زمینه باشد. ویدئوهای webM در HTML5 دارای پتانسیل عظیمی هستند. با این حال هنگام استفاده از این ویدئو ها باید به سرعت بارگذاری صفحات سایت نیز توجه داشت. استفاده بیش از اندازه و نادرست از ویدئوهای پس زمینه می تواند موجب تاخیر در بارگذاری و لود شدن صفحه شود و در نتیجه ترک سایت شما توسط کاربر شود.

 

 

استفاده از Grid layouts در طراحی وب سایت

طراحان وب می توانند در طراحی خود از طراحی grid سایت Pinterest الهام بگیرند. در هر کسب و کاری تجربه کاربری یا UX بسیار مهم است. در کسب و کارهای مبتنی بر محصول استفاده از طراحی grid می تواند باعث بهبود تجربه کاربری شود. با طراحی سایت به صورت Grid layouts تک تک آیتم ها در یک راستا و به صورت منظم و سازمان یافته ای قرار خواهند گرفت در این صورت کاربران سایت شما قادر خواهند بود تا تمام محصولات را به راحتی مشاهده کنند.

 

 

از تصاویر و فونتهای بزرگ استفاده کنید

اگر بدانید که نیمی از بازدیدکنندگان سایت شما کمتر از 15 ثانیه در سایت شما باقی خواهند ماند، برای نگه داشتن آنها در سایت خود چه می کنید؟

استفاده از تصویر همیشه جذاب است و باعث جذب کاربران خواهد شد. شما می توانید با تلفیق تصاویر و ویدئوهای پس زمینه با فونتهای درشت و بزرگ باعث شوید تا کاربر در کوتاه ترین زمان متون و عکسها را ببیند، بخواند و مطلب را در ذهن خود پردازش کند.

 

 

دکمه های شبح

ghost button اصطلاحا به دکمه های بی رنگ و قابل کلیک کردن در سایت گفته می شود که معمولا در خیلی بخش های سایت وجود دارند و دنیای طراحی سایت را احاطه کرده اند. تا پیش از این کسی فکرش را نمی کرد که یک آیتم بسیار کوچک در طراحی کامل سایت این چنین تفاوت ایجاد کند.

دکمه های سبک شبح، معمولا شامل اشکال طراحی مستطیل، مربع و حتی دایره و بیضی هستند که داخلشان تو خالی بوده و بیرنگ است و طراحی دورشان تنها یک border ساده در سایت دارد. داخل این دکمه ها معمولا یک متن هم موجود است، به صورتی که از داخل طراحی دکمه می توان پشت آن را دید. این نوع دکمه ها معمولا در طراحی سایت معنایی بیشتر از دکمه های معمولی را دارند و معمولا در وسط صفحه جای می گیرند.

بیشترین دکمه های طرح شبح در طراحی سایت های تک صفحه ای یا single page sites است که از روش های flat design پیروی می کنند. معمولا از این نوع دکمه ها در مکان هایی که به نمایش full screen عکس ها نیاز باشد هم استفاده می شود.

دکمه های سبک شبح تقریبا در تمامی روش های طراحی سایت بکار گرفته می شوند و یک سری ویژگی های مشترک دارند که می توان به برخی از آنها در طراحی اشاره کرد:

دکمه ها تو خالی هستی

اطراف دکمه را border ساده احاطه کرده است

در طراحی های سایت معمولا داخل دکمه متن سایت قرار می گیرد

معمولا رنگ اطراف و رنگ متن آن در طراحی بسته به رنگ های دیگر سایت سفید یا مشکی است

دکمه های سبک ghost معمولا طوری در طراحی سایت قرار داده می شوند که به صورت مخصوص دیده شوند

امکان استفاده از آیکون های هم رنگ دکمه در داخل آن نیز وجود دارد

 

اینها تنها برخی از نکات جدید در طراحی وب سایت است که رعایت آنها در کسب و کارهای کوچک باعث افزایش نرخ ماندگاری کاربر و جذب کاربران و مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش خواهد شد. پس در استراتژی خود در مورد حضور در فضای مجازی حتما این نکات را مدنظر قرار دهید.

پست های تصادفی

ارائه VPN قانونی در کشور
ارائه VPN قانونی در کشور
دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه خدمات قانونی VPN در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح، اشخاصی...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو