چگونه باتری گوشی را سریعتر شارژ کنیم؟

Images
Images
Images
Images

چگونه باتری گوشی را سریعتر شارژ کنیم؟

  • مقالات
  • 1,879 بازدید

با افزایش روز افزون استفاده از موبایل و تبلت در کارهای روزمره مسأله کم شدن شارژ باتری دستگاه و نیاز مجدد به شارژ مجدد آن در سریع ترین زمان ممکن به یک مشکل تبدیل شده است.

گویا آی تی – شارژ موبایل یا تبلت با استفاده از شارژر فراهم شده در یک تلفن همراه اولین و راحت ترین گزینه به نظر می رسد.اما آیا همیشه بهترین روش استفاده از شارژر خود دستگاه است؟ آیا استفاده از منبع شارژ قوی تری به دستگاه ما آسیب می زند؟
در ادامه مطلب چند راه مطمئن برای شارژ سریع موبایل و تبلت به شما معرفی می کنیم.با این توضیح که روش های ذکر شده برای سایر دستگاه های دیگر که منبع تغذیه شان درگاه USB هست کارایی دارد.

از درگاه USB کامپیوتر استفاده نکنید

در غیاب شارژر استفاده از درگاه های USB کامپیوتر یا سایر دستگاه های مشابه اولین گزینه بنظر می رسد،اما توجه داشته باشید که این روش کند ترین روش نیز است.

درگاه های استاندارد USB 1 یا USB 2 قادر به انتقال ۵ آمپر جریان هستند،در حالیکه USB 3 این جریان را به ۹ آمپر افزایش می دهد.این در حالیست که یک شارژر مجزا ۱٫۵ آمپر انتقال می دهد،هرچند درگاه های USB3.1 از جریان ۳ آمپر هم پشتیبانی می کنند.

برای آشنایی بیشتر شما از درگاهUSB اشاره می کنیم به آیفون۶ که با شارژری با قدرت ۱ آمپر عرضه می شود.همان طور که می دانید با استفاده از درگاه USB3 موبایل دیر تر از زمان استفاده از شارژر استاندارد شارژ می شود.این مطلب راجب اکثر دستگاه های اندرویدی صدق می کند. به تازگی در برخی از مادربوردهای جدید درگاه مخصوص برای شارژ موبایل تعبیه شده است که عموما با رنگ جدا ( معمولا قرمز) مشخص می شود،که استفاده از آنها به عنوان جایگزین مناسبی برای شارژ کردن موبایل معرفی می شود.

استفاده نکردن از تلفن همراه در زمان شارژ شدن

اگر در زمان شارژ شدن در حال استفاده از موبایل خود هستید دیگر نباید انتظار داشته باشید که تلفن همراهتان سریع شارژ شود.قرار دادن گوشی در حالت هواپیما یا خاموش هم راهکار مناسبی برای سریع تر شارژ شدن گوشی می باشد،البته با این شرایط که از دسترس خارج می شوید!

این نکته کاملا واضح و انکار ناپذیر است ولی اکثر کاربران اهمیت چندانی به این مسئله نمی دهند،استفاده همزمان از گوشی در زمانیکه در حال شارژ شدن است روند شارژ شدن تلفن همراه را به مراتب کند می کند،هرچه برنامه های در حال اجرا سنگین تر باشد طبیعتا زمان شارژ شدن تلفن همراه نیز افزایش می یابد.

استفاده از باتری های اکسترنال یا شارژر ماشین نمی تواند به شارژ سریع تر موبایل کمکی بکند،اما در مسافت های طولانی مثل مسافرت استفاده از باتری اکسترنال برای شارژ کردن تلفن همراه تان و روشن نگه داشتنش برای،مدت طولانی تر تا اینکه به یک منبع برق دسترسی پیدا کنید شما را کمک می کند.

بعضی از باتری های اکسترنال طوری طراحی شده اند که امکان اتصال دائم آنها به موبایل وجود دارد و از حمل یک دستگاه اضافه شما را راحت می کنداگر ماشین دارید استفاده از یک شارژر استاندارد اتومبیل بهترین گزینه برای شارژ تلفن همراه یا تبلت خواهد بود.

استفا ه از کابل USB مناسب

بهترین گزینه برای شارژ تلفن همراه استفاده از کابل USB استاندارد موجود در بسته ی دستگاه می باشد.هر کابل USB قادر به انتقال درست قدرت شارژر به تلفن همراه نیست.استفاده از کابل های ارزان قیمت و غیر استاندارد زمان شارژ تلفن همراه را به صورت قابل توجهی افزایش خواهد داد.

استفاده از شارژرهای قدرتمندبجای استفاده از شارژرهای استاندارد دستگاه خود می توانید از مدل های قدرتمند تری استفاده کنید.به طور مثال می توانید به کای شارژر ۱آمپری(۵وات) استاندارد آیفون۶ از شارژر ۲٫۱ آمپری(۱۲وات) آی پد استفاده کنید تا در زمان کمتری به شارژ کامل تلفن همراه خود برسید.نگران استفاده از شارژ قدرتمند و ضررات احتمالی آن نباشید،چون تلفن شما وقتی از توان بیشتر شارژر قدرتمند استفاده می کند که ظرفیت استفاده از آن را داشته باشد.پس این روش نه تنها صدمه ایی به تلفن همراه یا تبلت شما نمی زند بلکه باعث می شود در زمان بسیار کمتری شارژ شده و برای استفاده آماده می شود.

استفاده از Quick charge

بعضی از دستگاه های جدید از امکانی به نام Qurck charge بهره می برند که در واقع بخشی از امکانات تراشه های Qualcomm است.با استفاده از این ویژگی و شارژر مخصوص که احتمالا مجبور شوید به صورت جداگانه خریداری نمایید،این شارژرها می توانند در کمتر از نیم ساعت نیمی از باتری دستگاه را شارژ کند.

 

منبع: مجله گویا آی تی 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو