عوامل مؤثر بر افزایش فروش اینترنتی

Images
Images
Images
Images

عوامل مؤثر بر افزایش فروش اینترنتی

  • مقالات
  • 2,644 بازدید

هنگامی که شما برای تجارت خود تصمیم به ایجاد یک وب سایت می کنید جذب مشتری از طریق سایت عاملی مهم برای افزایش فروش خود به شمار می رود. روش های زیادی برای افزایش فروش اینترنتی از طریق اینترنتی وجود دارد ولی نکته ای که حائز اهمیت است تبدیل بازدیدکننده به مشتری می باشد. هدف ما در این مقاله بالا بردن میزان بازدید سایت و افزایش اعتماد و رضایت مخاطبین شما می باشد. در ادامه به چند مورد از عواملی که به بالا رفتن فروش سایت شما کمک خواهد کرد می پردازیم:

 

1. بهینه سازی طراحی گرافیکی

زمان لود شدن یک سایت تأثیر زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت. هنگامیکه سایت شما دیر لود می شود کاربران کم حوصله به ترک سایت شما اقدام می کنند و از دست دادن کاربران به منزله از دست دادن مشتریان آینده می باشد. سامانه گستر آکو با ارائه مشاوره در  زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند فروشگاه آنلاین ایده آل شما را طراحی نموده و همچنین با بکارگیری بهینه سازی سایت به افزایش بازدیدکنندگان فروشگاه شما کمک نمایند.

 

2. قابلیت نمایش در مرورگرهای مختلف

هر کدام از مرورگرها طبق دستورالعمل متفاوتی که  برای کدهای نوشته شده سایت دارند سایت را نمایش خواهند دارد. پر استفاده ترین مرورگرها فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر می باشند. اگر سایت شما قابلیت نمایش در هر یک از این مرورگرها را نداشته باشد میزان کثیری از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد که به این میزان می توانید کاربران موبایل و تبلت را نیز اضافه کنید.

 

3. جلب اعتماد مشتریان

اکثر مشتریان در موقع خرید اینترنتی اولین نکته ای که توجه می کنند قابل اعتماد بودن سایت می باشد و اعتماد مشتریان به سایت شماست که منجر به خرید اینترنتی آنها خواهد شد. برای اعتماد سازی در مشتریان خود می توانید  با کسب مجوز نماد اعتماد الکترونیک و قرار دادن آن در صفحه اصلی سایت و همچنین استفاده از درگاه امن الکترونیک روند اعتماد سازی در بین مشتریان خود را تسریع کنید.

 

 

4. محتوای تاثیر گذار

محتوای سایت خود را با مقالات علمی و فنی غنی سازی کنید. کاربران با دیدن محتوای نامناسب شما را فردی غیر متخصص در زمینه کاری خود می پندارند.  ایجاد محتوای مناسب در زمان تبلیغات نیز نقش مهمی را در موفقیت یا عدم موفقیت شما بازی خواهد کرد. در زمان نوشتن محتوای سایت خود نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

 

  • جلب توجه: عناوین خود را با استفاده از تکنیک های بزرگ کردن متن، تعجبی و یا سوالی کردن عنوان توجه مخاطب را جلب کنید.
  • علاقه مند کردن: با استفاده از زمینه های مختلف علاقه مخاطبین خود را به سایت برانگیزید.
  • جزئیات: اطلاعات کامل و شفافی از محصولات خود در سایت قرار دهید بطوریکه بازدیدکننده برای دریافت اطلاعات بیشتر مجبور به جستجو در اینترنت و سر زدن به سایت های دیگر نباشد.

 

5. آموزش رایگان

شما می توانید با راه اندازی بخشی در سایت برای ارائه مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان مخاطبین را قانع کنید که به محصولات و خدمات شما نیازمند هستند. وب سایت شما محلی برای تعامل موثر با کاربران شما باشد.

 

 

 

6. استفاده از نظرات مشتریان سابق

بخشی را برای نمایش رضایت کاربران سابق خود در نظر بگیرید. این موضوع باعث خواهد شد که مشتریان سابق تاثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان بگذارند و علاوه بر افزایش اعتمادسازی می توانند در زمینه خرید محصولات نیز از آنها راهنمایی بگیرند.

 

 

 

7. افزایش ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک سایت شما باید دو استراتژی را به کار ببرید اولاً جذب مخاطبین جدید دوماً دوباره سر زدن مخاطبین به سایت. کاربران برای دوباره سر زدن به سایت شما باید دلیلی داشته باشند سعی کنید که به صورت مستمر برای بازدیدکنندگان خود مطالب تازه ای تهیه کنید.

 

 

8. تبلیغات به روز

همواره برای تبلیغات محصولات خود همگام با شیوه های جدید و به صورت حرفه ای عمل کنید و در این زمینه نظر متخصصین امر را در نظر بگیرید.

 

 

 

 

9. کاهش ریسک

سعی کنید عوامل ریسک مشتری را کاهش دهید. ارائه ضمانت نامه به مشتری یکی از عوامل کاهنده ریسک مشتری می باشد. این ضمانت نامه مشتریان بالفعل شما را افزایش خواهد داد.

 

 

 

 

 

10. پاسخگویی آنلاین

پاسخگویی آنلاین در ایجاد مشتری بالقوه به بالفعل تاثیر زیادی دارد. شما با پاسخگویی آنلاین مشتری را در سایت خود نگه داشته و در همان لحظه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

 

 

 

 

 

امیدواریم که با ارائه این مقاله به بهبود فروش سایت شما و ایجاد تاثیر مثبتی در جهت ارتباط پایدار و مثبت با مشتریان خود گامی برداشته باشیم.

 

منبع: وب 24

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو