بسیاری از شرکتهای اینترنتی و غیراینترنتی، بخش عمدهای از درآمدهای خود را مدیون تبلیغات هستند و به همین دلیل در عصر حاضر، تبلیغات به یک صنعت بزرگ و تعیینکننده در کشورهای توسعهیافته تبدیل شده است.
به عنوان مثال گوگل، سلطان بلامنازع اینترنت، بخش زیادی از درآمدهای کلان خود را از راه تبلیغات به دست میآورد.به همین دلیل غول جستوجو تمام تلاش خود را در راه بهبود تبلیغات و بازاریابی آن بسیج کرده است ، البته نا گفته نماند که همین تبلیغات گوگل در ایران به دلایل ناشناخته ای فیلتر شده است...
البته گوگل در این راه با یک رقیب قدیمی و نسبتاً قدرتمند روبروست: رسانههای سنتی از قبیل روزنامهها، مجلات و تلویزیون.
به گزارش پایگاه خبری ماشابل، گوگل با هدف متقاعد کردن شرکتها به این که تبلیغ در اینترنت بهتر و کارآمدتر است، دست به ابتکار جالبی زده است.
روز پنج شنبه گوگل آگهی جالبی در روزنامه کانادایی گلوب اند میل چاپ کرد.
متن آگهی این است: آیا شما میدانید چه کسی به اصلاح مو نیاز دارد؟ مردم به دنبال یک اصلاحکننده مو هستند.
در ادامه این تبلیغ عجیب آمده است: شاید به همین دلیل است که تبلیغات بر گوگل نتیجه بهتری به دنبال دارد.گوگل با دست زدن به این راهکار، قصد دارد نشان دهد تبلیغات در اینترنت مهمتر از تبلیغات در رسانههای سنتی است چرا که اگر این آگهی در اینترنت تبلیغ میشد، کاربر میتوانست با کلیک بر آن، پاسخ مناسبی به سوال مطرح شده بیابد ولی واضح است که در نشریات، نمیتوان بر آگهی کلیک کرد و لذا خواننده، سردرگم باقی میماند.
شاید طی چند روز آینده، اخباری از میزان موفقیت این تبلیغ نامتعارف گوگل منتشر شود.