Google Now افزایش کیفیت نتایج در گوگل

Images
Images
Images
Images

Google Now افزایش کیفیت نتایج در گوگل

  • عمومی
  • 2,476 بازدید

سرویس Google Now را می‌توان اولین ابزار رسمی و عمومی شرکت گوگل برای جستجوی معنایی در وب دانست با اینکه سال‌ها گوگل قصد دارد با استفاده از این تکنیک نتایج بهتری را برای کاربران خود به نمایش درآورد و این ابزار در ابتدا تنها در اختیار کاربران سیستم عامل هوشمند گوگل برای گوشی موبایل و تبلت یعنی اندروید ۴.۱ انتشار یافته بود. حال که گوگل دسترسی به این سرویس را در گوشی موبایل هوشمند توسط موتور جستجوگر عمومی خود فراهم کرده است بهتر است  آنرا بررسی نماییم.

آشنایی با Google Now دستیار هوشمند شما در گوگل

توسعه دهندگان این سرویس گوگل Google Now را بخشی از پروژه عینک هوشمند گوگل معرفی کرده‌اند که در نوشته های قبلی سایت تورتک با آن آشنا شده‌ایم. با استفاده از این سرویس می‌توانید یک دستیار هوشمند را همیشه همراه خود داشته باشید و سؤال های بسیاری را از او بپرسید. با توجه به اینکه منبع اطلاعات Google Now پایگاه داده های عظیم موتور جستجوگر گوگل و دیگر سرویس محبوب گوگل مانند نقشه گوگل است تقریباً هر سؤالی را به بهترین نحو ممکن می‌تواند به شما پاسخ دهد.

امکان استفاده از Google Now در موتور جستجوگر مخصوص موبایل گوگل

از دیروز شرکت گوگل امکان استفاده از این سرویس را بدون نصب کردن هیچ افزونه و برنامه خاصی در نسخه مخصوص موبایل موتور جستجوگر خود برای گوشی موبایل هوشمند و تبلت ها فراهم کرده است. تنها کافی است دستگاه همراه شما مجهز به یک مرورگر مدرن باشد تا در هنگام جستجو در گوگل نتایج مربوط به Google Now در کادری مجزا به شما نمایش داده شود. خوشبختانه مرورگر پیش فرض اکثر نسخه های سیستم عامل اندروید و iOS توانایی نمایش کادر Google Now را در نتایج جستجوی گوگل دارند و شما همین حالا می‌توانید از این ویژگی جدید در جستجوهای خود بهره ببرید. البته هنوز هیچ یک از نسخه های ویندوز فون قابلیت استفاده از این سرویس را ندارند و برای استفاده از آن در گوی موبایل ویندوز فون خود باید منتظر باشیم تا مرورگر این سیستم عامل ارتقاء داده شود و یا گوگل کمی مهربانانه تر برای این سرویس کد نویسی کند.

اطلاع از وضعیت آب و هوا: تنها کافی است از عبارت weather in استفاده کنید و در ادامه نام شهری را که می‌خواهید وضعیت آب و هوایی و دمای آن را جویا شوید ر وارد کنید.

آشنایی با شخصیت محبوب و معروف: اگر دوست دارید در مورد دانشمند، اسطوره تاریخی، ورزشکاران محبوب و … اطلاعات بیشتری را کسب کنید تنها کافی است اسم آن‌ها را بعد از عبارت Who is وارد کنید.

با لمس کادر مربوط به Google Now در هنگام جستجو در مورد شخص خاصی شما به صفحه ای دیگر انتقال داده می‌شوید که اطلاعات بیشتر برای شما در این صفحه محیا شده است. همچنین در پایین این اطلاعات نمونه ای دیگر از جستجوهای مرتبط به شما نمایش داده می‌شود.

نتایج مسابقات ورزشی مورد علاقه شما: یکی دیگر از قابلیت Google Now که در زمان عرضه اندروید ۴.۱ گوگل درباره آن خیلی مانور داد امکان اطلاع از آخرین نتایج مسابقات ورزشی مورد علاقه کاربر بود که در نسخه موبایل موتور جستجوگر گوگل نیز به همان خوبی کار می‌کند. اگر دوست دارید از آخرین نتایج لیگ برتر فوتبال انگلیس اطلاع پیدا کنید نیازی نیست با جستجوی این عبارت در گوشی موبایل خود وارد سایت نمایش داده شده در گوگل شوید چون Google Now در کادری جدید آخرین نتایج را به شما نمایش خواهد داد. اما برای اینکه با این قابلیت نیز بیشتر آشنا شوید ما برای شما عبارت Iran olympics 2012 را جستجو کرده‌ایم.

نتایج مسابقات ورزشی Google Now

همان طور که مشاهده می‌کنید امکان نمایش رویداد اتفاق افتاده در روزهای قبل نیز در این ابزار وجود دارد.

تبدیل واحد و نرخ ارز: اگر دوست دارید بدانید ۱۰ کیلومتر چند miles است و یا اینکه ۱۲۰ دلار طبق نرخ ارز جهانی هم اکنون چند یورو ارزش دارد کافی است توسط گوشی موبایل خود در گوگل جستجو کنید.

طول هر چیز را از گوگل بپرسید: این امکان که بی شباهت به قابلیت آشنایی با شخصیت محبوب و معروف Google Now نیست تمامی سوال شما را در مورد طول برج، بنا و … سراسر جهان پاسخ می‌دهد. برای مثال با جستجو عبارت How tall is Milad tower به اطلاعات خوبی در مورد این برج دسترسی داشتیم.

دیگر امکانات موتور جستجوگر گوگل مخصوص گوشی موبایل

اما به همراه امکاناتی که در بالا بررسی کردیم امکانات دیگری نیز به این موتور جستجوگر مخصوص گوشی موبایل هوشمند اضافه شده است که عملکرد کاملاً مشابهی با سرویس Google Now دارند و شاید با اضافه شدن این امکانات در کنار هم گوگل قصد دارد پیوندی بین ابزار هوشمند جدید خود ایجاد کند. در زیر با تعدادی از این امکانات نیز آشنا می‌شویم.

رابط کاربری ماشین حساب گوگل: در نسخه موبایل این موتور جستجوگر نیز نمونه‌ای ساده از این ماشین حساب محیا شده است که بجای ۳۴ دکمه تنها از ۲۰ دکمه بهره می‌برد.

تعیین فاصله بین دو مکان: اگر دوست دارید بدانید از محلی که هم اکنون در آن هستید در محله ای خاص و یا حتی شهر دیگر چقدر فاصله است کافی است عبارت A to B Distance را جستجو کنید تا نقشه راه مسیر بین این دو مکان نمایش داده شود که در صورتی که مکان A را وارد نکنید محل فعلی شما به عنوان مبدأ مسیر فرض می‌شود.

اطلاع از ساعت پرواز هواپیما: اگر دوست دارید از زمان بندی پرواز هواپیمایی جاری بین دو مکان خاص در این هفته آگاهی پیدا کنید و با استفاده از این اطلاعات بهترین وقت را برای شروع سفر خود انتخاب کنید کافی است در گوگل با گوشی موبایل خود جستجو کنید.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو