ویروس‌نویسان باحوصله و ویروس‌های باهوش!

Images
Images
Images
Images

ویروس‌نویسان باحوصله و ویروس‌های باهوش!

  • عمومی
  • 2,159 بازدید

امروزه ویروس‌نویس‌ها از تکنیک‌ها و شگردهای پیچیده‌ای برای به دام انداختن مخاطب استفاده می‌کنند.پژوهشگران معتقدند امروزه ویروس‌ها باهوش‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند.به عبارت دیگر روند شناسایی نرم‌افزارهای مخرب و سایت‌های کلاهبردار، نسبت به گذشته به مراتب دشوارتر شده و به زمان بیشتری نیاز دارد.، این امر به پیچیده‌تر شدن تکنیک‌های به کار رفته در ویروس‌های رایانه‌ای باز می‌گردد. 

شرکت امنیتی اف‌سکیور در سایت خود با اشاره به این موضوع نوشت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر، سایت‌های قلابی و مخربی که بزهکاران سایبری طراحی می‌کنند، از حالت ناشیانه خارج شده و بسیار مشابه سایت‌های اصلی است.

طراحی دقیق و با جزئیات فراوان باعث می‌شود بعضاً کاربران شکاک نیز فریب بخورند.

کارمینا آکینو (Karmina Aquino)، یکی از تحلیلگران شرکت اف‌سکیور معتقد است بهره‌گیری از تکنیک‌های بهتر در طراحی وب سایت‌ها و نیز کپی‌برداری دقیق از سایت‌های معتبر و قانونی، درصد به دام افتادن مخاطبان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش تعداد ضدویروس‌های جعلی و موفقیت این نقشه مزورانه، گفت: این گونه ضدویروس‌ها از طراحی دقیق و زیبایی برخوردار است و به همین دلیل کاربران، به راحتی آنها را با نسخه‌های اصلی و واقعی اشتباه می‌گیرند و این امر موفقیت بزهکاران را به دنبال دارد.

وی به کاربران توصیه کرد پیش از نصب یک برنامه، کلیک بر یک لینک تبلیغاتی یا دانلود نرم‌افزاری که در یک سایت پیشنهاد شده، بیشتر به جزئیات دقیق شوند و جوانب امر را کاملاً بسنجند. 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو