امنیت، مهم‌ترین مشکل فضای پردازش ابری در سال ۲۰۱۳

Images
Images
Images
Images

امنیت، مهم‌ترین مشکل فضای پردازش ابری در سال ۲۰۱۳

  • وِیژه
  • 2,097 بازدید

«شورای نوآوری‌ امنیت تجاری» به عنوان تشکل اصلی کار‌شناسان امنیت IT که در آن ۱۹ شرکت از سراسر جهان حضور دارند، پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۳ میلادی تامین امنیت فضای پردازش ابری مهم‌ترین مشکل پیش‌رو محسوب می‌شود. 

 نقل از وب سایت networkworld، این مرکز در گزارش اخیر خود با عنوان «متحول کردن امنیت اطلاعاتی» توضیح داد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها خود را برای پیوستن به فضای پردازش ابری آماده می‌کنند. 

در سال جاری میلادی شاهد ابزارهای اطلاعاتی بیشتر و هم سازماندهی‌ شده‌تر خواهیم بود که مبتنی بر فضای پردازش ابری در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرند. 
این شورا از چند سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون به همکاری کار‌شناسان امنیتی از شرکت‌های بزرگی چون Coca-Cola، eBay، FedEx، EMC، Fidelity Investments، Intel، Johnson & Johnson، Walmart و... به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

در گزارش این شورا آمده است: «اگرچه پشتیبانی توسط تامین‌کننده خدمات پردازش ابری و دسترسی به این قبیل ابزار‌ها همچنان به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی محسوب می‌شود، اما امنیت همچنان به عنوان مهم‌ترین نگرانی در این زمینه باقی مانده است. با این وجود باید توجه داشت که میزان اعتماد به سیستم‌های پردازش ابری همچنان رو به افزایش است». 

باید توجه داشت که حتی قانون‌گذاران نیز توجه فراوانی به امنیت پردازش ابری دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به مدیران سیستم بانکداری آلمان اشاره کرد که از سال گذشته به تمامی بانک‌های این کشور اجازه دادند از خدمات پردازش ابری بهره‌مند شوند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو