آندروید همچنان بهترین سیستم‌عامل برای بدافزارهای موبایلی

Images
Images
Images
Images

آندروید همچنان بهترین سیستم‌عامل برای بدافزارهای موبایلی

  • عمومی
  • 2,250 بازدید

سیستم‌عامل آندروید که شاید پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی باشد با تهدیدهای مختلفی مواجه است تا جایی که هفته گذشته گوگل از در نظر گرفتن جوایزی برای کشف‌کنندگان آسیب‌پذیری‌های آندروید خبر داد. هرچه سیستم‌های‌عامل موبایل از محبوبیت بیشتری در بین مردم برخوردار باشند به همان نسبت علاقه هکرها و ویروس‌نویسان به آنها افزایش پیدا می‌کند؛ اتفاقی که نمونه بارز آن را می‌توان در سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت که حجم اعظم حملات سایبری را به خود اختصاص می‌دهد مشاهده کرد.

در عرصه موبایل و تلفن همراه هوشمند نیز به گواهی آمارها سیستم‌عامل آندروید دارای بالاترین میزان فروش در بازار گوشی‌های همراه است و به همین دلیل بیش از دیگر رقیبان خود مورد تهدید بدافزارهای مختلف قرار می‌گیرد به‌عنوان مثال در سال 2011 تنها 10 مورد بدافزار جدید روی نرم‌افزارهای آندروید شناسایی شد در حالی که این رقم در سال 2012 تقریبا چهار برابر شده و به 37 مورد رسید.


این مطلب نشان‌دهنده رشد سریع گونه‌های مختلف بدافزارهای گوشی‌های همراه در سال‌های اخیر است. بدافزارهایی که غالبا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توانند حالت مبتنی بر امضای آنتی‌ویروس‌ها را دور زده و خود را به‌صورت جعلی در نرم‌افزارهای رایج الصاق کرده و به این ترتیب در بین گوشی‌های تلفن همراه منتشر شوند.پیش از این اعلام شده بود که حدود 92 درصد از تمامی بدافزارهای تلفن همراه کشف شده، به طور خاص سیستم‌عامل آندروید را مورد هدف قرار داده‌اند.


بنا بر مطالعات صورت گرفته در Juniper Networks که نتایج آنها تیرماه امسال منتشر شد؛ این گونه گفته می‌شد که بدافزارهای تلفن همراه از ماه مارس 2012 تا مارس 2013 حدود 614 درصد افزایش یافته‌اند؛ در حالی که در بررسی‌هایی که برای مقایسه سال‌های قبل صورت گرفته بود این‌گونه اعلام شده بود که تولید بدافزارها در سال 2012 نسبت به سال 2011 تنها 155 درصد افزایش داشت. این گزارش بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 85/1 میلیون برنامه کاربردی تلفن همراه و آسیب پذیری‌های اصلی سیستم‌عامل تلفن همراه تهیه شده بود.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو