به زودی رایانه ها به عقل سلیم می رسند!

Images
Images
Images
Images

به زودی رایانه ها به عقل سلیم می رسند!

  • عمومی
  • 2,414 بازدید

پژوهشگران برنامه جدیدی عرضه کرده اند که به رایانه ها کمک می کند با جستجو در اینترنت و مشاهده تصاویر، خودشان شعور و عقل سلیم را بیاموزند.

این برنامه رایانه ای می تواند برای کسب اطلاعات شعوری بین اشیا ارتباط برقرار کند – آنچه که به نظر می رسد انسان بدون گفتن، می داند مثل خودروها اغلب در جاده ها دیده می شوند، ساختمانها عمودی هستند و اردک به نوعی شبیه غاز است.


این برنامه رایانه ای که "هرگز تصویرآموزی را پایان نده " (NEIL) نام دارد، 24 ساعت در روز در دانشگاه کارنگی ملون در حال اجرا است و وب سایت ها را به دنبال تصاویر می گردد. این برنامه نهایت تلاش خود را برای فهم تصاویر می کند و زمانی که پایگاه داده بصری رو به رشد خود را ایجاد کرد در مقیاس انبوه به شعور می رسد.


برنامه NEIL اخیرا موجب پیشرفت هایی در دید رایانه شده است به طوریکه برنامه های رایانه ای را به شناسایی و برچسب زدن اشیا در تصاویر قادر می سازد، به احساسات شخصیت می دهد و می تواند حالت هایی مانند رنگها، نور و مواد را تشخیص دهد و تمامی این کارها را با کمترین نظارت انسانی انجام می دهد. در عوض، داده های عرضه شده اش توانایی رایانه ها را برای شناخت و فهم دنیای بصری ارتقا می دهد.


بر اساس متون نوشتاری، به نظر می رسد ارتباط رنگی که با گوسفند برقرار می شود سیاه باشد اما با این وجود انسان و – NEIL- می دانند گوسفند نوعا سفید است. این پژوهشگران می گویند تصاویر بهترین راه برای یادگیری ویژگی های بصری است.تصاویر همچنین شامل میزان زیادی اطلاعات احساسی و شعوری در باره جهان است. مردم خودشان از این طریق چیزهایی را می آموزند و ما نیز  با NEIL امیدواریم رایانه ها به اطلاعات خود بیفزایند.


یک خوشه رایانه ای از اواخر جولای تا کنون در حال راه اندازی برنامه NEIL هستند و تا کنون سه میلیون تصویر را تحلیل، هزار و 500 نوع شیئ را از بین 500 هزار تصویر  و هزار و 200 نوع حس را در صدها هزار تصویر شناسایی کرده اند.این برنامه به نقاطی وصل شده تا دو هزار و 500 ارتباط را از هزاران مثال بیاموزد.

محققان می گویند NEIL می تواند گاهی اوقات پیش فرض های نادرستی عرضه کند که با خطا ترکیب می شوند از این رو انسان باید بخشی از این فرایند باشد مثلا جستجوی تصویر گوگل می تواند NEIL را متقاعد کند "صورتی" ممکن است نام یک خواننده باشد نه یک رنگ.

پست های تصادفی

کلیک ویو QlikView چیست؟
کلیک ویو QlikView چیست؟
QlikView یکی از نرم افزارهای شرکت QlikTech می باشد (نرم افزارهای دیگری از این شرکت چون Expressor ...
هوش تجاری-business intelligence
هوش تجاری-business intelligence
عوامل و تغییرات سریع در محیط عملیات شرکت ها و سازمان ها، آنها را به سوی پشتیبانی رایانه ای از عملیات...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو