ویندوز XP هنوز دومین سیستم‌عامل محبوب جهان است

Images
Images
Images
Images

ویندوز XP هنوز دومین سیستم‌عامل محبوب جهان است

  • عمومی
  • 2,197 بازدید

با سپری شدن این روز‌ها پایان زندگی سیستم‌عامل ویندوز XP هرچه سریع‌تر نزدیک می‌شود، اما این طور به نظر می‌رسد که تلاش‌های مایکروسافت در راستای متقاعد کردن کاربران از خاتمه دادن به فعالیت‌های خود در سیستم‌عاملی با عمر بیش از یک دهه و انتقال فعالیت‌ها به نسخه جدید آن چندان کاربردی نبوده است. زیرا ویندوز XP هم‌اکنون دومین سیستم‌عامل محبوب در جهان محسوب می‌شود و ۲۲. ۳۱ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. 
در مقابل، آخرین نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت موسوم به ویندوز ۸ نتوانسته است محبوبیت چندانی نزد کاربران جهانی کسب کند و هم‌اکنون تنها ۶۶. ۶ درصد از این بازار به ویندوز ۸ اختصاص دارد. 

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز Netmarketshare، ویندوز XP با سهم بیش از ۳۱ درصدی از بازار جهانی جایگاه دوم در لیست محبوب‌ترین سیستم‌های عامل را به خود اختصاص داده است و ویندوز ۷ با سهم ۶۴. ۴۶ درصدی از این بازار در رتبه نخست قرار دارد. 

سیستم‌عامل ویندوز ۸ تنها صاحب ۶. ۶ درصد از این بازار است و این طور گفته می‌شود که این پلتفورم جدید نتوانسته است به اندازه کافی توجه کاربران را به خود جلب کند و مورد پسند آن‌ها واقع شود. این در حالی است که مایکروسافت قصد دارد دو نسخه ویندوز ۸ و ویندوز ۱. ۸ بیشترین سهم از بازار جهانی سیستم‌عامل‌ها را به خود اختصاص دهند. 
تاکنون هشدارهای فراوان از سوی مایکروسافت منتشر شده است تا کاربران ویندوز XP را کنار بگذارند و در کنار آن، تهدیدات امنیتی نیز برای این سیستم‌عامل متوجه کاربران بوده است. اما باید توجه داشت که این اتفاقات تاثیر چندانی بر سهم ویندوز XP بر بازار جهانی نگذاشته است و بر اساس گزارش موجود، بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال جاری تنها ۲. ۰ درصد از سهم آن کاهش یافته است.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو