گوگل زبان برنامه‌‏نویسی Go را به روز کرد

Images
Images
Images
Images

گوگل زبان برنامه‌‏نویسی Go را به روز کرد

  • عمومی
  • 2,485 بازدید

شرکت گوگل نسخه جدیدی از زبان برنامه‌‏نویسی Go را که قرار است جایگزین زبان برنامه‏‌نویسی سی (C) کند، روانه بازار کرده است. شرکت گوگل نسخه ۲. ۱ زبان برنامه‌‏نویسی Go را روانه بازار کرده است. گوگل که چهار سال پیش اولین نسخه از این زبان را عرضه کرد، گفته بود آن را برای نوشتن و تولید نرم‌‏افزارهای بزرگ طراحی کرده است. زبان Go در دهم نوامبر ۲۰۰۹ به عنوان یک پروژه منبع باز در اختیار توسعه‏‌دهندگان نرم‌افزاری قرار گرفت. 

علیرغم محبوبیت زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی سی و سی‌‏پلاس‌‏پلاس (C++)، شرکت گوگل برای زبان Go ویژگی‏‌های جدیدی برشمرده است که سازگاری بیشتر با پردازنده‏‌های چندهسته‌‏ای، ارائه ویژگی‏‌های زبان‏‌های مدرن مثل تایپ پویا و فائق آمدن بر برخی از محدودیت زبان‏‌های مجموعه سی از جمله آن‌ها است. 

برآوردهای مختلف حکایت از آن دارد که زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی ابداعی گوگل هنوز جای پای محکمی در بین توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزاری نیافته است. شاخص‏ تیوبی که از آن برای سنجش محبوبیت زبان‌‏های برنامه‌‏نویسی مختلف استفاده می‌‏شود، نشان می‌‏دهد زبان Go در این اواخر با رشد ۲۱۴. ۰ درصدی رتبه چهل و نهم را از آن خود کرده است. گوگل چندی پیش زبان برنامه‏‌نویسی دارت خود را که می‌‏کوشد آن را جایگزین جاوا اسکریپت کند، به روز کرد. شاخص تیوبی نشان می‌‏دهد این زبان نیز از نظر محبوبیت و میزان استفاده در رتبه ۷۸ قرار دارد. این در حالی است که زبان‏‌هایی مثل سی، آبجکتیو سی و سی پلاس پلاس جزء چهار زبان بر‌تر هستند. زبان برنامه‌‏نویسی جاوا اسکریپت که گوگل می‌‏کوشد دارت را جایگزین آن کند، در رتبه دهم قرار دارد.

پست های تصادفی

ارائه VPN قانونی در کشور
ارائه VPN قانونی در کشور
دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه خدمات قانونی VPN در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح، اشخاصی...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو