بهینه سازی وب سایت یا سئو SEO

Images
Images
Images
Images

بهینه سازی وب سایت یا سئو SEO

  • مقالات
  • 2,277 بازدید

سئو (SEO) كه مخفف Search Engine Optimization می باشد ، فرآیند بهبود قابلیت نمایان بودن یك سایت یا یك صفحه وب در موتورهای جستجو از طریق نتایج جستجوی طبیعی و بدون پرداخت هزینه به موتورهای جستجو (به صورت الگوریتمی یا ذاتی و اساسی) می باشد كه به این كار بهینه سازی سایت می گویند.

صورت های دیگر بازاریابی موتور جستجو یا (SEM) (Search Engine Marketing) هدف فهرست كردن سایت با پرداخت مبلغ به موتورهای جستجو می باشد.
به طور كلی نمایان شدن زودتر یك سایت (یا اغلب بالاتر بودن آن) در لیست نتایج جستجو ، منجر به دریافت بازدید كننده بیشتر از موتور جستجو می شود.

سئو (SEO) ممكن است انواع جستجو های مختلف را هدفگیری نماید ، از جمله جستجوی تصاویر ، جستجوی محلی و مكان مشخص ، جستجوی ویدئو ها و موتورهای جستجوی یك صنعت مشخص.
به عنوان یك استراتژی بازاریابی اینترنتی ، سئو به نحوه كاركرد موتورهای جستجو و مواردی كه مردم به دنبال آنها هستند می پردازد.

بهینه سازی سایت ممكن است شامل ویرایش محتوای آن سایت ، HTML و كد نویسی وابسته به آن باشد كه منجر به افزایش رابطه آن سایت با كلمات كلیدی مشخص و حذف موانع جهت فهرست شدن آن صفحات در موتورهای جستجو شود.
ترویج یك سایت جهت زیاد شدن تعداد Backlink ها یا لینك های بازگشتی ، تاكتیك های دیگر سئو (SEO) می باشد.

یك سایت، SEF یا Search Engine Friendly (بهینه) خوانده می شود ، هنگامی كه مشخصات فنی آن با قواعد و رهنمودهای موتورهای جستجوگر سازگار باشد. طراحی سایت ، منو ها ، تصاویر ، ویدئو ها و دیگر عناصری كه هدف در معرض قرار گرفتن برای موتورهای جستجوگر می باشند تعیین كننده SEF بودن یك سایت می باشند.

بدیهی است آنان که بیشتر دیده شوند، در این عرصه موفق ترند. واضح است که یک سایت زیبا و قدرتمند، بدون بازدیدکننده ارزشی ندارد. بازدیدکنندگانی که طبق آمار، 70% از طریق موتورهای جستجو پاسخ نیازهای خود را می یابند و این امر ما را به یک قانون ساده اما مهم می رساند:
سایتی که در نتیجه جستجوی موتورهای جستجوی بزرگ بیشتر دیده شود ، موفق تر خواهد بود.

اما چگونه می توان رتبه یک سایت را در موتورهای جستجوی بزرگ همچون گوگل ارتقا داد (به عبارت دیگر چگونه بهینه سازی سایت را انجام داد)؟

پاسخ به این سوال در سه نکته مهم نهفته است:

1.    طراحی سایت که از نظر ساختاری با موتورهای جستجو سازگار باشد و به آن ها کمک کند
2.    معرفی کامل سایت به موتورهای جستجو با ابزارهای پیش بینی شده توسط این شرکت ها
3.    ارتباطات و لینک های سایت در اینترنت

سئو (SEO) اصلاح تمام کدها ، حذف کدهای زاید ، تنظیم حجم صفحات ، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه ، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر ، مطابقت کدهای سایت با استانداردهای موجود وب و تمام آنچه که به خود سایت مرتبط است را به عهده می گیرد.
- انتخاب کلمات کلیدی مناسب
- بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن
- اصلاح ساختار سایت
- تنظیم متاها و عناوین سایت
- بهینه سازی سایت برای سایر پارامترها
- معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
- افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
- شرکت در برنامه های  PFI
- تحلیل آمار سایت
- بالا بردن رتبه ها (کنترل رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز)
- انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها
- بهینه سازی سایت در قسمت اخبار و Press Release

نکته آخری كه در بحث سئو اهمیت زیادی نیز دارد، به این معناست که هر چه بیشتر به سایر قسمت های اینترنت متصل باشید، ساده ‌تر پیدا خواهید شد. اگر اینترنت را مانند شبکه ای از تارهای عنکبوت فرض کنید ، کافی است تار عنکبوت شما هر چه بیشتر به این شبکه تنیده شود تا عنکبوت های گوگل راحت تر شما را پیدا کنند!
تمامی سایت های طراحی شده توسط ما با موتورهای جستجو سازگاری کامل دارند و سرویس بهینه سازی سایت بر روی آنها اعمال شده است. اگر سایت فعلی شما از این نظر ضعیف است، نگران نباشید. متخصصان با تجربه ما در این زمینه می توانند بهترین کمک ها را برای بهینه سازی سایت شما فراهم کنند. کافی است سایت خود را به ما بسپارید تا در عرض مدت کوتاهی نتیجه کار سئو را به وضوح ببینید.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو