پیش‌‏بینی‏‌های آی دی سی برای صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴

Images
Images
Images
Images

پیش‌‏بینی‏‌های آی دی سی برای صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴

  • عمومی
  • 2,497 بازدید

شرکت آی دی سی اولین پیش‌‏بینی‏‌های خود در مورد صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. بر اساس این پیش‏‌بینی‏‌ها، سال ۲۰۱۴ استفاده از پلت‏فرم‌‏های شرکت‏‌ها و طرف‏‌های ثالث شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت. 
 صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴ بیش از هرچیز تحت تاثیر پلت‏فرم‌‏های عرضه‌‏شده از سوی شرکت‏‌های طرف ثالث خواهد بود. عمده این پلت‏فرم‏‌ها که در زمینه فناوری‏‌های همراه، پردازش ابری، داده‏‌های کلان و تحلیل‏گر‌ها خواهد بود به رشد و افزایش نوآوری‏‌ها در این صنعت کمک خواهد کرد. 
بنا بر پیش‌‏بینی آی دی سی، در سال آینده میلادی هزینه‏‌کرد‌ها در بازار آی تی با پنج درصد افزایش به ۱. ۲ تریلیون دلار خواهد رسید. این هزینه‏‌کرد‌ها تحت تاثیر پلت‏فرم‏‌های عرضه‏‌شده از سوی شرکت‏‌های طرف ثالث خواهد بود. پیش‌‏بینی می‌‏شود هزینه‏‌کرد‌ها در بازار این پلت‏فرم‏‌ها در مقایسه با امسال ۱۵ درصد افزایش داشته باشد. پژوهشگران آی دی سی همچنین پیش‌‏بینی کرده‏‌اند سهم بازارهای نوظهور از رشد صنعت آی تی دو رقمی خواهد شد و به ۱۰ درصد خواهد رسید. ۷۴۰ میلیارد دلار (۳۵ درصد) از کل درآمدهای صنعت آی تی از این بازار‌ها به دست خواهد آمد. 
بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۴ فروش گوشی‏‌های هوشمند و تبلت‏‌ها نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت. ابزارهای اندرویدی نیز برتری خود را در مقابل محصولات اپل حفظ خواهند کرد. اپل نیز در این سال از قیمت بالای محصولات خود و اکوسیستم اپ‏‌های خود سود خواهد برد. شرکت گوگل نیز از اپ استور خود (گوگل پلی) سود سرشاری خواهد برد. شرکت مایکروسافت نیز می‌‏بایست توسعه‏‌دهندگان ابزار‌ها و نرم‏‌افزارهای همراه را به استفاده از سیستم عامل ویندوز خود بیشتر ترغیب کند. 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: هزینه‏‌کرد‌ها در بخش فناوری‏‌های پردازش ابری در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از صد میلیارد دلار خواهد رسید. آی دی سی انتظار دارد همزمان با تشدید رقابت‏‌ها در بازار پردازش ابری، تعداد پایگاه‏‌های داده به طرز بی‏‌سابقه‏‌ای افزایش یابد. هزینه‏‌کرد‌ها در بازار خدمات و فناوری‏‌های مربوط به داده‌‏های کلان با ۳۰ درصد رشد به ۱۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو