ساخت یک مرکز ذخیره اطلاعات در سوئیس

Images
Images
Images
Images

ساخت یک مرکز ذخیره اطلاعات در سوئیس

  • عمومی
  • 2,359 بازدید

به دنبال افشاسازی جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا، سوئیس یک مرکز جهانی برای نگهداری اطلاعات راه اندازی کرده که در یک نقطه سری در کوهستان برای حفظ کردن اطلاعات از چشم جاسوسان مورد استفاده قرار می گیرد. 

"مرکز اطلاعات جزئیات" با فناوری بالا در یکی از چندین آسایشگاه ارتشی متروک زمان جنگ سرد قرار دارد و پشت درهای فولادی با وزن چهار تن که در مقابل حمله هسته ای مقاوم است، پنهان شده، از سوی دیگر این درها مجهز به اسکنرهای بیومتریک و محافظ مسلح است.


این مرکز نزدیک به روستای آتینگهاوزن قرار دارد اما نقطه دقیق جی پی اسی آن به صورت یک راز که به شدت از آن محافظت می شود باقی مانده است. گفته شده است که چنین امنیت شدیدی در دنیایی که هنوز هم از رسواییهای افشاسازی متزلزل می شود و هراس از کمین جاسوسان پشت هر بایت اطلاعات وجود دارد، یک نیاز درحال افزایش است. این مرکز حفظ و نگهداری اطلاعات از اعتبار و امنیت سوئیس استفاده می کند و منابع صنعتی پیش بینی کرده اند که این کشور آلپی که به داشتن بانکهای فوق امن خود شهرت دارد به زودی مرکز جهانی حفظ اطلاعات مشهور می شود.


براساس اظهارات اندی رینهارت معاون مدیرعامل "مرکز اطلاعات جزئیات" سوئیس، افشاسازی هایی که توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنتی ملی آمریکا از جاسوسی های گسترده این سازمان یک ندای بیدار باش نسبت به خطری بود که در عرصه جاسوسی های الکترونیک همواره وجود دارد. هرکس برای ورود به این مخزن 15 هزار متر مربعی که زمانی یکی از دفاتر مرکزی مخفیانه ارتش سوئیس بوده است، نیاز به یک کارت هویت دارد و پس از آن توسط یک اسکن بیومتریک اسکن شده و از یک درگاه با امنیت فوق حساس عبور می کند و در نهایت از در ضد حمله هسته ای می گذرد.


این مرکز 200 متری داخل کوه و 1000 متری زیر قله این کوه استو دربرگیرنده سیستمهای ذخیره سازی اطلاعات ردیف به ردیف است. این دستگاه ها به صورت مستمر اطلاعات افراد حقیقی یا حقوقی را حفظ و نگهداری می کند، این افراد در ازای مبلغی که میزان آن مشخص نیست مایل هستند که اطلاعات ارزشمند خود را از نتیجه قطعی برق، زلزله، حملات ترویستی و متجاوزان به حریم شخصی حفظ کنند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو