توسعه پهنای‌ باند، عامل بهبود سرعت اینترنت

Images
Images
Images
Images

توسعه پهنای‌ باند، عامل بهبود سرعت اینترنت

  • عمومی
  • 2,234 بازدید

 ورود پهنای باند بیشتر به فضای اینترنت کشور، بر روی قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات در رابطه با سرعت اینترنت معتقد است: از لحاظ سرعت اینترنت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این موضوع خبر دادند که ۴۰ گیگابیت پهنای باند را در کشور توسعه داده‌اند و انتظار می‌رود این توسعه در شاه‌راه‌هایی اصلی سبب بهبود سرعت اینترنت در کشور شود.

عبدالله فاتح - عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران - با اشاره به موضوع شبکه انتقال اظهار کرد: اما موضوع دیگری که برای بسیاری از شرکت‌ها چالش‌برانگیز است، بحث شبکه انتقال بوده که درحقیقت باید ظرفیت این موضوع وجود داشته باشد تا بتوانیم پهنای‌باندی را که در تهران می‌گیریم به سایر استان‌های کشور منتقل کنیم اما متاسفانه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد چراکه نتوانستیم در تمامی استان‌ها ظرفیت مورد نیاز خود را از شرکت مخابرات بگیریم که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود تا بتوانیم سرویس‌دهی به مشتریان را تا حدودی بهبود دهیم.


وی همچنین درباره انحصار پهنای باند که در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است افزود: ورود پهنای باند به کشور درصورتی که انحصار پهنای باند در کشور شکسته شود می‌تواند برروی قیمت سرویس‌ها تاثیرگذار باشد. پهنای باند چیزی حدود ۲۵ درصد قیمت‌ها را تشکیل می‌دهد. همه به دنبال این موضوع هستند که قیمت اینترنت در کشور را کاهش دهند اما با ثابت نگه داشتن قیمت‌ها می‌توان کیفیت سرویس‌های اینترنتی را افزایش داد.

او ادامه داد: این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که بسیاری از شرکت‌ها هزینه آب و برق و کارکنان خود را دارند، تمام هزینه‌ها در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده ولی قیمت اینترنت افزایش چندانی را نداشته است به همین دلیل شرکت‌های خصوصی زیر فشار زیادی هستند.

فاتح درباره خصوصی شدن شرکت مخابرات اظهار کرد: خصوصی شدن شرکت مخابرات باعث شده که این شرکت تبدیل به یک رقیب بزرگ برای سایر شرکت‌های خصوصی شود. با توجه به این موضوع که بستر انحصاری سیم‌های مسی در اختیار این شرکت قرار دارد و خود این شرکت در حال ارائه دادن سرویس به کاربران خانگی هستند بنابراین به نظر می‌رسد این شرکت سعی دارد بسیاری از امکانات را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار ندهد تا خودشان مشترکین را جذب کنند. 
وقتی انحصار سیم مسی در اختیار شرکت مخابرات است نباید خود این شرکت وارد ارائه کردن سرویس به کاربران شود و این ناعادلانه است.

وی در پایان راهکاری برای بهبود وضعیت اینترنت در کشور ارائه کرد و گفت: می‌توان با انتقال دادن محتویاتی که اینترنت وجود دارد به داخل کشور سرعت اینترنت را افزایش داد. یعنی با میزبانی در داخل کشور می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. 
درحقیقت سرورهایی که در داخل کشور قرار دارند به دلیل فاصله کمتر از سرعت و کیفیت‌ بالاتری برخوردار هستند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو