ثبت اختراع جدید برای ایمن‌سازی ابزارهای پردازش ابری سازمانی

Images
Images
Images
Images

ثبت اختراع جدید برای ایمن‌سازی ابزارهای پردازش ابری سازمانی

  • عمومی
  • 2,378 بازدید

شرکت IBM از به‌ ثبت رساندن حق امتیاز جدیدی توسط مخترعان خبر داد که به کسب‌وکار‌ها امکان می‌دهد امنیت ابزارهای خود مبتنی بر فضای پردازش ابری را افزایش دهند و با جلوگیری از دسترسی دستگاه‌های موبایلی به کدهای نرم‌افزاری مخرب یا کدهای اصلاح شده، ‌بتوانند از معاملات خود به صورت ایمن پشتیبانی کنند.

به دنبال افزایش حضور دستگاه‌های موبایلی در سازمان‌ها، بسیاری از کسب‌وکار‌ها برای پشتیبانی از طرح استفاده از دستگاه‌های شخصی در فضای کاری (BYOD) تمایل فراوانی نشان داده‌اند و در عین حال کارمندانی را در اختیار دارند که هنگام انجام وظایف خود در خارج از محل کار از دستگاه‌های موبایلی استفاده می‌کنند.

این اتفاقات آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدیدی را برای شبکه‌های سازمانی به وجود می‌آورد، زیرا کارمندان بدون هرگونه آگاهی اطلاعات مورد نظر خود را بارگذاری کرده و ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری دست‌کاری‌ شده و مخرب را اجرا می‌کنند.
شرکت IBM در این خصوص گفت که حق امتیاز جدید به ثبت رسیده توسط آن به کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند در جریان اجرای طرح استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار اطمینان بیشتری داشته باشند و پیش از آنکه کدهای خرابکارانه باعث بروز آسیب در سیستم مرکزی سازمان شوند، جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرند.

«اندرو کورنوال» (Andrew Cornwall) از مخترعان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایلی در شرکت IBM گفت: «این اختراع جدید به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با اطمینان و ایمنی کامل دستگاه‌های موبایلی را در اختیار بگیرند و در مقابل هرگونه فعالیت خرابکارانه ایمن باشند».

او در ادامه توضیح داد: «تکنیک جدید ما به کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند جلوی اجرای ابزارهای دستکاری شده را بگیرند و اجازه فعالیت آن‌ها را در شبکه‌های سازمانی ندهند».

اختراع جدید شرکت IBM سیستم‌های کنترلی امنیتی را در اختیار سازمان‌ها می‌گذارد که دسترسی به ابزارهای غیراصلی را محدود یا غیرممکن می‌کند. این سیستم همچنین جلوی فعالیت کدهای دستکاری شده را نیز می‌گیرد.

پست های تصادفی

اهمیت كلمه عبور !
اهمیت كلمه عبور !
گذرواژه یا رمز عبور کلمه یا رشته‌ای از نویسه‌ها است که برای اعتبارسنجی بکار می‌رود...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو