مایکروسافت برای کاهش اتکای کاربران به گذرواژه‏‌ها به ائتلاف فیدو پیوست

Images
Images
Images
Images

مایکروسافت برای کاهش اتکای کاربران به گذرواژه‏‌ها به ائتلاف فیدو پیوست

  • عمومی
  • 2,373 بازدید

شرکت مایکروسافت اخیراً به عضویت گروهی درآمده است که می‌‏کوشند با وضع استانداردهای جدید از اتکای کاربران به گذرواژه‏‌ها بکاهند. 

شرکت مایکروسافت به گروهی به نام ائتلاف فیدو (FIDO) پیوسته است که می‌‏کوشند جایگزین‏‌های جدیدی برای گذرواژه‏‌ها (پسوورد‌ها) بیابند. این گروه که در ژوئیه ۲۰۱۲ تشکیل شده است، نام خود را از عبارت «هویت‏‌یابی آنلاین سریع» (Fast Identity Online) گرفته است و می‌‏کوشد با طراحی افزونه‏‌های ویژه‏‏‌ای برای مرورگر‌ها و ابزارهای امنیتی از اتکا به گذرواژه‏‌ها بکاهد. 

در حال حاضر شرکت‏‌های مطرحی همچون گوگل، لنوو، مسترکارد (MasterCard)، ال جی و غیره به عضویت این گروه درآمده‏‌اند. گروه فیدو امیدوار است با وضع استانداردهای یکسان در زمینه راهکارهای سخت‏‌افزاری و نرم‏‌افزاری احراز هویت به افزایش نوآوری و کارایی فناوری‏‌های امنیتی بیومتریک، پین‏‌ها (شماره‌‏های احراز هویت شخصی) و فناوری‏‌های احراز هویت ثانویه کمک کند.

در حال حاضر استفاده از نام کاربری و گذرواژه یکی از رایج‏‌ترین راهکار‌ها برای احراز هویت است. اما کار‌شناسان پیوسته درباره آسیب‏‌پذیری گذرواژه‏‌ها هشدار می‌‏دهند. انتخاب گذرواژه‏‌های ساده و قابل حدس زدن و استفاده از یک گذرواژه بر روی چندین ابزار مختلف از جمله مهم‌ترین عوامل آسیب‏‌پذیری گذرواژه‏‌ها است.

ائتلاف فیدو به دنبال طراحی نرم‏‌افزاری است که قابلیت احراز هویت کاربران را بدون نیاز به گذرواژه‏‌ها داشته باشد. مرورگرهای اینترنتی، گوشی‏‌های اندرویدی، تبلت‏‌های ویندوزی و محصولات اپل از جمله برنامه‏‌ها و ابزارهایی خواهد بود که این نرم‏‌افزار از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

پست های تصادفی

کلیک ویو QlikView چیست؟
کلیک ویو QlikView چیست؟
QlikView یکی از نرم افزارهای شرکت QlikTech می باشد (نرم افزارهای دیگری از این شرکت چون Expressor ...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو