مایکروسافت برای کاهش اتکای کاربران به گذرواژه‏‌ها به ائتلاف فیدو پیوست

Images
Images
Images
Images

مایکروسافت برای کاهش اتکای کاربران به گذرواژه‏‌ها به ائتلاف فیدو پیوست

  • عمومی
  • 2,369 بازدید

شرکت مایکروسافت اخیراً به عضویت گروهی درآمده است که می‌‏کوشند با وضع استانداردهای جدید از اتکای کاربران به گذرواژه‏‌ها بکاهند. 

شرکت مایکروسافت به گروهی به نام ائتلاف فیدو (FIDO) پیوسته است که می‌‏کوشند جایگزین‏‌های جدیدی برای گذرواژه‏‌ها (پسوورد‌ها) بیابند. این گروه که در ژوئیه ۲۰۱۲ تشکیل شده است، نام خود را از عبارت «هویت‏‌یابی آنلاین سریع» (Fast Identity Online) گرفته است و می‌‏کوشد با طراحی افزونه‏‌های ویژه‏‏‌ای برای مرورگر‌ها و ابزارهای امنیتی از اتکا به گذرواژه‏‌ها بکاهد. 

در حال حاضر شرکت‏‌های مطرحی همچون گوگل، لنوو، مسترکارد (MasterCard)، ال جی و غیره به عضویت این گروه درآمده‏‌اند. گروه فیدو امیدوار است با وضع استانداردهای یکسان در زمینه راهکارهای سخت‏‌افزاری و نرم‏‌افزاری احراز هویت به افزایش نوآوری و کارایی فناوری‏‌های امنیتی بیومتریک، پین‏‌ها (شماره‌‏های احراز هویت شخصی) و فناوری‏‌های احراز هویت ثانویه کمک کند.

در حال حاضر استفاده از نام کاربری و گذرواژه یکی از رایج‏‌ترین راهکار‌ها برای احراز هویت است. اما کار‌شناسان پیوسته درباره آسیب‏‌پذیری گذرواژه‏‌ها هشدار می‌‏دهند. انتخاب گذرواژه‏‌های ساده و قابل حدس زدن و استفاده از یک گذرواژه بر روی چندین ابزار مختلف از جمله مهم‌ترین عوامل آسیب‏‌پذیری گذرواژه‏‌ها است.

ائتلاف فیدو به دنبال طراحی نرم‏‌افزاری است که قابلیت احراز هویت کاربران را بدون نیاز به گذرواژه‏‌ها داشته باشد. مرورگرهای اینترنتی، گوشی‏‌های اندرویدی، تبلت‏‌های ویندوزی و محصولات اپل از جمله برنامه‏‌ها و ابزارهایی خواهد بود که این نرم‏‌افزار از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو