کشورهای خاورمیانه سال آینده ۳۲ میلیارد دلار در بازار آی تی هزینه می‌‏کنند

Images
Images
Images
Images

کشورهای خاورمیانه سال آینده ۳۲ میلیارد دلار در بازار آی تی هزینه می‌‏کنند

  • عمومی
  • 2,515 بازدید

شرکت پژوهشی آی‌دی‌سی پیش‌‏بینی کرده است کشورهای خاورمیانه در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۲ میلیارد دلار در بازار آی‌تی هزینه کنند.

هزینه‏‌کرد کشورهای خاورمیانه در بازار آی‌تی در سال ۲۰۱۴ از مرز ۳۲ میلیارد دلار خواهد گذشت. پژوهشگران بر این باورند که منطقه خاورمیانه در سال آینده میلادی یکی از پررشد‌ترین بازارهای آی‌تی را خواهد داشت. پیش‌‏بینی‏‌ها حاکی از رشد ۷.۳ درصدی هزینه‏‌کرد کشورهای خاورمیانه در این بازار است. ۷۴ درصد از هزینه‌‏‏کرد‌ها در این بازار از سوی مصرف‏‌کنندگان عادی، بخش‌های دولتی و صنعت ارتباطات و خدمات مالی صورت خواهد گرفت. 

افزایش سرمایه‌‏گذاری‏های کشورهای عضو شورای همکاری‏‌های خلیج فارس در بخش‌‏های خدمات دولتی، آموزشی و بهداشت و سلامت از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش هزینه‌‏کرد‌ها در بازار آی‌تی خاورمیانه عنوان شده است. افزایش توجه این کشور‌ها به پروژه‏‌های مربوط به شهرهای هوشمند نیز از جمله دیگر دلایل افزایش این هزینه‌‏کرد‌ها اعلام شده است. پیش‌بینی می‌‏شود هزینه‌کردهای مربوط به ارتباطات ماشین به ماشین (M۲M) در این کشور‌ها ۱۹ درصد بیشتر از سال جاری میلادی باشد.

افزایش توجه به فناوری‏‌های همراه، تمرکز بیشتر دولت‏‌های خاورمیانه بر موضوع امنیت اطلاعات و مقابله با فعالیت‏ هکر‌ها نیز از جمله روندهایی است که به گفته پژوهشگران آی‌دی‌سی در سال ۲۰۱۴ در منطقه خاورمیانه شدت بیشتری به خود خواهد گرفت. افزایش تقاضا برای راهکارهای مبتنی بر هوشمندی تجاری و فناوری داده‏‌های کلان نیز از جمله پیش‏‌بینی‏‌هایی است که انتظار می‌‏رود در سال ۲۰۱۴ در این منطقه تحقق یابد. بنابراین پیش‌‏بینی‏‌ها، در سال آینده میلادی استفاده از این راهکار‌ها و فناوری‏‌ها در منطقه خاورمیانه از مرحله آزمایشی وارد مرحله استفاده واقعی خواهد شد.

استفاده از فناوری‌‏های پردازش ابری نیز از جمله روندهایی است که آی‌دی‌سی انتظار دارد سال آینده در خاورمیانه شاهد آن باشد. پژوهشگران این شرکت همچنین پیش‌‏بینی کرده‌‏اند که شکاف مهارتی در صنعت آی‌تی خاورمیانه در سال آینده گسترش خواهد یافت. فقدان مهارت‏‌های مربوط به پلت‏فرم‏‌های عرضه‏‌شده از سوی شرکت‏‌های طرف ثالث (مثل پلت‏فرم‏‌های همراه، ابری و اجتماعی) از جمله دلایل گسترش این شکاف اعلام شده است.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو