سال ۲۰۱۴ به روایت شرکت سیسکو

Images
Images
Images
Images

سال ۲۰۱۴ به روایت شرکت سیسکو

  • عمومی
  • 2,207 بازدید

در روزهای پایانی سال میلادی بازار پیش‏‌بینی‏‌ها برای سال بعدی داغ است. سیسکو، بزرگ‌ترین عرضه‏‌کننده راهکار‌ها و تجهیزات شبکه‏‌ای جهان نیز از جمله شرکت‏‌هایی است که پیش‌‏بینی‏‌های خود را درباره سال ۲۰۱۴ منتشر کرده است. ‏

شرکت سیسکو در پیش‌‏بینی‏ خود اعلام کرده است در سال ۲۰۱۴ بازار فناوری‏‌هایی مثل اینترنت برای همه چیز، ارتباطات زنده تحت وب و پلت‏فرم‏‌های شبکه‏‌ای تحت نرم‏‌افزار از رونق بیشتری برخوردار خواهد بود. 

اینترنت برای همه چیز از جمله فناوری‏‌هایی است که بر اساس پیش‌‏بینی سیسکو در سال ۲۰۱۴ میلادی از رونق خاصی برخوردار خواهد شد. سیسکو پیش‌‏بینی کرده است بازار این فناوری‏ تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۴ تریلیون دلار برسد. «اینترنت برای همه چیز» بدین معنا است که اتصال به اینترنت فقط محدود به رایانه‏‌ها و یا ابزارهای همراه نخواهد بود، بلکه انبوهی از دستگاه‏‌ها و حسگرهای دیگر نیز قابلیت اتصال به این شبکه جهانی را خواهند داشت. پیش‌‏بینی می‌‏شود تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد وسیله و دستگاه مختلف به اینترنت متصل شود. 

ارتباطات آنی یا زنده تحت وب نیز از دیگر فناوری‏‌هایی است که در کانون تحلیل و تمرکز سیسکو قرار دارد. فناوری وب آر تی سی (WebRTC) از جمله این فناوری‏‌ها است که امکان ارتباط زنده بین مرورگرهای اینترنتی مختلف و برگزاری کنفرانس‌‏های صوتی و تصویری را ممکن کرده است. سیسکو نیز تلاش می‌‏کند تا با افزودن کدک H.۲۶۴ به قابلیت‏‌های این فناوری بیفزاید. 
شرکت سیسکو همچنین پیش‌‏بینی کرده است به خاطر رشد فناوری‏‌های پردازش ابری و عرضه راهکارهای شبکه‏‌ای در قالب خدمات (NaaS) استفاده از شبکه‏‌های تحت نرم‌‏افزار (SDN) قوت بیشتری خواهد گرفت. بنابراین پیش‌‏بینی‏‌ها، از این فناوری برای یکپارچه‏‌سازی شبکه‏‌ها، سرور‌ها، ابزارهای ذخیره‌‏سازی و سایر برنامه‏‌های کاربردی مرتبط استفاده خواهد شد.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو