ابزارهای هوشمند تجاری اولویت اصلی سازمان‌ها می‌شوند

Images
Images
Images
Images

ابزارهای هوشمند تجاری اولویت اصلی سازمان‌ها می‌شوند

  • عمومی
  • 2,258 بازدید

ابزارهای هوشمند تجاری (BI) و ابزارهای تحلیلی سازمانی مهم‌ترین اولویت مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها برای سرمایه‌گذاری خواهند بود. 

مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت‌ها به‌جای استفاده از ابزارهایی با قابلیت تولید گزارش وضعیت، از ابزارهای موردی تحلیل داده استفاده می‌کنند و به عبارت دیگر، ابزارهای تحلیل داده به اولویت نخست فرآیند توسعه محصول آن‌ها تبدیل می‌شود. 
گارتنر توضیح داد که طی ۱۰ سال گذشته صنعت ابزارهای هوشمند تجاری «بر پایه سیستم‌های فناوری اطلاعات و مبتنی بر پلتفورم‌های هوشمند تجاری برای سیستم‌های بزرگ ذخیره‌ساز اطلاعات» توسعه فراوان یافتند. این سیستم‌ها به میزان فراوان متمرکز شده و قابل مدیریت بودند و بر اساس این سیستم‌ها، گزارش‌های وضعیت در حوزه IT نیز در اختیار مدیران و نیروهای کاری دانش‌محور قرار می‌گرفت. 
در این میان ابزارهای موردی تحقیقاتی (ad-hoc) و دیگر ابزارهای تحلیلی نیز موجود بودند که البته در گزارش گارتنر اعلام شده است «این ابزار‌ها هرگز به صورت گسترده توسط کسب‌وکار‌ها مورد استفاده قرار نگرفتند. زیرا بسیاری از سازمان‌ها این طور استنباط کرده‌اند که استفاده از این ابزار‌ها بسیار دشوار است». 
این طور که در گزارش مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام شده است، تنها ۳۰ درصد کاربران ابزارهای هوشمند تجاری استانداردهای مخصوص ابزارهای هوشمند تجاری سازمان خود را تطابق داده‌اند. 
لازم به ذکر است که طی چند سال گذشته میزان درخواست بازار برای استفاده از ابزارهای هوشمند تجاری با کاربری آسان افزایش قابل ملاحظه یافته است و شرکت‌هایی مانند Tibco Spotfire و Tableau موفق به افزایش فروش محصولات خود در این زمینه شده‌اند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو