خرید یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای بازاریابی توسط اوراکل

Images
Images
Images
Images

خرید یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای بازاریابی توسط اوراکل

  • عمومی
  • 2,156 بازدید

 شرکت اوراکل در نظر دارد شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای بازاریابی Responsys را به قیمت ۵. ۱ میلیارد دلار خریداری کند تا از این طریق قابلیت خود در حوزه یاد شده افزایش دهد و بتواند در کنار رقبایی چون مایکروسافت و Salesforce.com حضور پررنگ‌تری داشته باشد. 

 هیئت مدیره Responsys این واگذاری را تایید کرده‌اند و بر اساس بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، پیش‌بینی می‌شود طی نیمه نخست سال آتی میلادی جزییات مربوط به آن نهایی شود.

شرکت اوراکل سال گذشته مرکز تولیدکننده نرم‌افزارهای بازاریابی Eloqua را نیز به قیمت ۸۷۱ میلیون دلار خریداری کرده بود. این شرکت در اکتبر سال جاری نیز مرکز تولید نرم‌افزارهای محتوای فروش Compendium را نیز خرید. 

لازم به ذکر است که شرکت Salesforce.com از بزرگ‌ترین رقبای اوراکل، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در بخش بازاریابی کرده است. این شرکت اوایل سال جاری میلادی با پرداخت ۵. ۲ میلیارد دلار شرکت ExactTarget که در این زمینه فعالیت می‌کند را از آن خود کرد.

مایکروسافت نیز که از دیگر رقبای بزرگ در این حوزه محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری‌های فراوان در این حوزه انجام داده و سال ۲۰۱۲ شرکت MarketingPilot که به تولید نرم‌افزارهای بازاریابی می‌پردازد را خریداری کرده است.

اگرچه در بیانیه روز جمعه اعلام نشده است، اما احتمال می‌رود که بخشی از قرارداد مربوط به خریداری شرکت ExactTarget پایان همکاری‌های آن با شرکت‌های رقیب باشد.

البته باید توجه داشت که قرارداد میان اوراکل و Responsys هنوز تکمیل نشده است. برای اتمام این قرارداد باید رضایت سهامداران این شرکت نیز گرفته شود. لازم به ذکر است که طی این فرآیند هنوز مشخص نشده است پیشنهاد خرید از جانب شرکت‌های رقیب نیز مطرح می‌شود یا نه.

پست های تصادفی

رازهای موفقیت شرکت اپل
رازهای موفقیت شرکت اپل
استيو جابز؛ كسي است كه هنر و شخصيتش به تعريف نسل جديدي از تكنولوژي و دگرگوني جهان كمك كرده است. ا...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو