احتمال فروش جست‌وجوگر Bing مایکروسافت توسط مدیرعامل جدید

Images
Images
Images
Images

احتمال فروش جست‌وجوگر Bing مایکروسافت توسط مدیرعامل جدید

  • عمومی
  • 2,428 بازدید

مایکروسافت در صفحه Investor Relations در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی نتایج حاصل از جست‌وجوهای صورت گرفته برای انتخاب مدیرعامل بعدی این شرکت را به صورت عمومی منتشر می‌کند. 

با گذشت چند ماه پس از انتشار خبر مربوط به بازنشستگی «استیو بالمر» (Steve Ballmer) مدیرعامل کنونی مایکروسافت توضیح داد که «آلان مولالی» (Alan Mulally) مدیرعامل شرکت خودروسازی Ford و «ساتیا نادلا» (Satya Nadella) مدیر گروه ابزارهای سازمانی و خدمات ابری مایکروسافت افرادی هستند که بیشترین احتمال برای جایگزینی آن‌ها با بالمر وجود دارد. باید توجه داشت دیگر کاندیداهای احتمالی شبیه نادلا نیز وجود دارند که اخباری در مورد جایگزینی آن‌ها با بالمر به گوش می‌رسد. 

مدیرعامل بعدی مایکروسافت حرکت این شرکت بزرگ نرم‌افزاری به جلو را با سرعت بیشتر دنبال می‌کند و برای رسیدن به این هدف برخی از فعالیت‌های غیرمتمرکز مایکروسافت را کنار می‌گذارد تا در مجموع شرکت مایکروسافت رقابتی‌تر عمل کند. 

 «ریک شرلوند» (Rick Sherlund) از محققان مرکز Nomura Equity Research پیش‌بینی کرده است که با این تغییر و تحولات، مایکروسافت مرکز جست‌وجوهای اینترنتی خود موسوم به Bing را به شرکت Yahoo یا Facebook می‌فروشد یا مرکز تولید کنسول بازی Xbox را به عنوان یک شرکت الکترونیکی زیرمجموعه جدا می‌کند. 
بخش خدمات آنلاین در شرکت مایکروسافت که قسمتی از مجموعه Bing محسوب می‌شوند، سال گذشته سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳. ۱ میلیارد دلار دریافت کردند و سال قبل از آن هم ۱. ۸ میلیارد دلار روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شد. 

البته خبرگزاری CNET توضیح داده است که نگه داشتن و توسعه‌دادن جست‌وجوگر Bing می‌تواند یک اتفاق استراتژیک برای مدیرعامل جدید این شرکت محسوب شود. زیرا این جست‌وجوگر به‌تازگی با تمام نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌ها سازگاری یافته است. 

علاوه بر این، بخش Xbox نیز‌ می‌تواند به عنوان یک واحد غیر هسته‌ای به حیات خود ادامه دهد و توسط مدیرعامل جدید مایکروسافت حفظ شود. این بخش باعث شده است مایکروسافت سردمدار دنیای بازی‌های رایانه‌ای شود. 
خبرگزاری CNET می‌گوید که مدیر جدید مایکروسافت نیازی به حذف یا جداسازی برخی بخش‌های این شرکت ندارد، بلکه باید به دنبال استراتژی‌های جدید باشد تا موقعیت خود را در دنیای رایانه‌های لوحی و نرم‌افزار‌ها حفظ کند و توانایی‌های واحد ویندوز خود را تقویت کند.

پست های تصادفی

مدیریت پچ‌ها
مدیریت پچ‌ها
 پچ، از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود و ارتقای امنیت سازمان‌ها انجام می‌شود....

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو