تاکید کار‌شناسان بر افزایش مهارت‏‌های مرتبط با فناوری پردازش ابری

Images
Images
Images
Images

تاکید کار‌شناسان بر افزایش مهارت‏‌های مرتبط با فناوری پردازش ابری

  • عمومی
  • 2,529 بازدید

یافته‌‏های یک پژوهش جدید نشان می‌‏دهد فقدان مهارت‏‌های مرتبط با فناوری‏‌های پردازش ابری ممکن است مانع از استفاده کسب و کار‌ها از این فناوری‏‌ها شود. 

شرکت پژوهشی ساینس لاجیک (ScienceLogic) در مطالعه‌‏ای به بررسی نظرات و پیش‏‌بینی‌‏های بیش از هزار نفر از متخصصان آی تی درباره اولویت‏‌های بودجه‏‌ای و روندهای آی تی در سال آینده میلادی پرداخته است. 

این مطالعه نشان می‌‏دهد که هزینه کرد کسب و کار‌ها در بازار آی تی در مقایسه با امسال حدود ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت. یکی از یافته‏‌های مهم این نظرسنجی این است که بخش زیادی از متخصصان آی تی نسبت به سطح مهارت‏‌های خود در زمینه فناوری‏‌های پردازش ابری ابراز نارضایتی کرده‌‏اند. 

در این مطالعه حدود نیمی از پاسخگویانی که هم‌‏اکنون با فناوری‏‌های پردازش ابری سر و کار دارند، گفته‌‏اند مهارت و دانش کنونی‏شان در این زمینه کفاف نیازهای آن‌ها را نمی‌‏دهد و با این سطح از مهارت در سال ۲۰۱۴ نخواهند توانست به وظایف خود به نحو کارآمدی عمل کنند. این یافته‏‌ها نشان می‌‏دهد که شکاف‏‌هایی که در زمینه مهارت‏‌های مربوط به فناوری‏‌های پردازش ابری وجود دارد، در حال گسترش است. کار‌شناسان هشدار می‌‏دهند استفاده از راهکار‌ها و فناوری‏‌های پردازش ابری بدون افزایش سطح مهارت‏‌های مربوط به آن‌ها ممکن است مخاطره‏‌آفرین باشد. 


کار‌شناسان قبلاً نیز هشدار داده بودند که استفاده از فناوری‏‌های پردازش ابری ممکن است بر آموزش مهارت‏‌های مرتبط با این فناوری‏‌ها پیشی گیرد. شرکت ساینس لاجیک توصیه کرده است که برخی برنامه‌‏های اتوماسیون آی تی در این زمینه می‌‏تواند به متخصصان آی تی کمک کند. آن‌ها همچنین توصیه کرده‏‌اند کسب و کار‌ها حتی قبل از استفاده از این فناوری‏‌ها باید آموزش و مهارت‏‌های کارکنان خود را افزایش دهند. 


این مطالعه همچنین نشان داده است که بخش زیادی از متخصصان آی تی پیش‌‏بینی کرده‏‌اند بودجه آی تی آن‌ها در سال آینده افزایش یابد. در این نظرسنجی نسبت کسانی که انتظار افزایش این بودجه‏‌ها را دارند به کسانی که منتظر کاهش این بودجه‏‌ها هستند چهار به یک اعلام شده است. دو سوم از پاسخگویان نیز از افزایش ۶ تا ۲۰ درصدی بودجه آی تی خود خبر داده‌‏اند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو