ابزارهای همراه؛ بزرگ‌ترین چالش امنیتی پیش روی کسب و کارهای تجاری

Images
Images
Images
Images

ابزارهای همراه؛ بزرگ‌ترین چالش امنیتی پیش روی کسب و کارهای تجاری

  • عمومی
  • 2,308 بازدید

 یافته‏‌های یک مطالعه نشان می‌‏دهد امنیت ابزارهای همراه مهم‌ترین چالش امنیتی پیش روی کسب و کارهای تجاری است. 

 مطالعه موسسه پونمون (ponemon) که در آن نظر ۶۷۶ نفر از متخصصان فناوری‌‏های همراه و کار‌شناسان امنیتی بررسی شده است، نشان می‌‏دهد امنیت ابزارهای همراهی مثل گوشی‏‌های هوشمند، تبلت‏‌ها و وسایلی از این دست عمده‏‌ترین چالش امنیتی است که کسب و کار‌ها با آن گریبانگیر هستند.

در این مطالعه حدود دو سوم از پاسخگویان گفته‌‏اند ابزارهای همراهی که در سازمان متبوع آن‌ها استفاده می‌‏شود، به بدافزار آلوده شده است. ۴۰ درصد نیز گفته‏‌اند از این ابزار‌ها به عنوان ورودیِ حملات هدفمند سایبری به برخی افراد برای سرقت اطلاعات شرکتی استفاده شده است. 

برآوردهای پونمون نشان می‌‏دهد که هم‌‏اکنون ۶۳ درصد از کارکنان سازمان‏‌ها از ابزارهای همراه در محل کار استفاده می‌‏کنند. مدیران آی تی نیز پیش‌‏بینی می‌‏کنند تعداد ابزارهای همراهی که در سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها مدیریت می‌‏کنند به طور متوسط از ۵ هزار وسیله در حال حاضر به ۷ هزار وسیله در سه سال آینده افزایش خواهد یافت. 


در این گزارش به صراحت اشاره شده است که پاسخگویان بر این باورند که ابزارهای همراهی مثل گوشی‏‌های هوشمند دربردارنده بزرگ‌ترین مخاطرات امنیتی بالقوه‏ در محیط آی تی است. بر اساس گفته آن‌ها، مخاطرات ابزارهای همراه به مراتب بیشتر از لپ‏‌تاپ‏‌ها و رایانه‏‌های دسکتاپی است. 


در این مطالعه، حدود یک چهارم از پاسخگویان گفته‏‌اند به کمک فناوری‌‏های امنیتی مورد استفاده‌‏اشان متوجه برخی حملات شده‌‏اند. ۲۱ درصد نیز گفته‌‏اند از سوی مجریان قانون متوجه این حملات شده‌‏اند. اکثر حملاتی که از طریق ابزارهای همراه انجام می‌‏شود از نوع حملات پایدار پیشرفته (APT) است که از طریق ایمیل، سرقت کلیک، مجوزهای دیجیتالی جعلی و غیره صورت می‌‏گیرد. 


یافته‌‏های این مطالعه نشان می‌‏دهد اپلیکیشن‏‌هایی که بر روی ابزارهای همراه استفاده می‌‏شود، به طور بالقوه بیشترین میزان مخاطره را به همراه دارد. اپلیکیشن‏‌هایی مثل ادوبی، گوگل داک و سیستم عامل و نرم‌‏افزارهای مایکروسافت دارای بیشترین آسیب‏‌پذیری عنوان شده است. 


حدود نیمی از پاسخگویان به پژوهشگران گفته‌‏اند شرکت متبوع آن‌ها برنامه مشخصی برای استفاده از ابزارهای همراه در محل کار دارد. ۵۴ درصد نیز گفته‌‏اند شرکت آن‌ها سیاست امنیتی مشخصی برای استفاده از فناوری پردازش ابری دارد. در مطالعه‏‌های قبلی این رقم ۴۰ درصد گزارش شده بود.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو