ابزارهای همراه؛ بزرگ‌ترین چالش امنیتی پیش روی کسب و کارهای تجاری

Images
Images
Images
Images

ابزارهای همراه؛ بزرگ‌ترین چالش امنیتی پیش روی کسب و کارهای تجاری

  • عمومی
  • 2,346 بازدید

 یافته‏‌های یک مطالعه نشان می‌‏دهد امنیت ابزارهای همراه مهم‌ترین چالش امنیتی پیش روی کسب و کارهای تجاری است. 

 مطالعه موسسه پونمون (ponemon) که در آن نظر ۶۷۶ نفر از متخصصان فناوری‌‏های همراه و کار‌شناسان امنیتی بررسی شده است، نشان می‌‏دهد امنیت ابزارهای همراهی مثل گوشی‏‌های هوشمند، تبلت‏‌ها و وسایلی از این دست عمده‏‌ترین چالش امنیتی است که کسب و کار‌ها با آن گریبانگیر هستند.

در این مطالعه حدود دو سوم از پاسخگویان گفته‌‏اند ابزارهای همراهی که در سازمان متبوع آن‌ها استفاده می‌‏شود، به بدافزار آلوده شده است. ۴۰ درصد نیز گفته‏‌اند از این ابزار‌ها به عنوان ورودیِ حملات هدفمند سایبری به برخی افراد برای سرقت اطلاعات شرکتی استفاده شده است. 

برآوردهای پونمون نشان می‌‏دهد که هم‌‏اکنون ۶۳ درصد از کارکنان سازمان‏‌ها از ابزارهای همراه در محل کار استفاده می‌‏کنند. مدیران آی تی نیز پیش‌‏بینی می‌‏کنند تعداد ابزارهای همراهی که در سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها مدیریت می‌‏کنند به طور متوسط از ۵ هزار وسیله در حال حاضر به ۷ هزار وسیله در سه سال آینده افزایش خواهد یافت. 


در این گزارش به صراحت اشاره شده است که پاسخگویان بر این باورند که ابزارهای همراهی مثل گوشی‏‌های هوشمند دربردارنده بزرگ‌ترین مخاطرات امنیتی بالقوه‏ در محیط آی تی است. بر اساس گفته آن‌ها، مخاطرات ابزارهای همراه به مراتب بیشتر از لپ‏‌تاپ‏‌ها و رایانه‏‌های دسکتاپی است. 


در این مطالعه، حدود یک چهارم از پاسخگویان گفته‏‌اند به کمک فناوری‌‏های امنیتی مورد استفاده‌‏اشان متوجه برخی حملات شده‌‏اند. ۲۱ درصد نیز گفته‌‏اند از سوی مجریان قانون متوجه این حملات شده‌‏اند. اکثر حملاتی که از طریق ابزارهای همراه انجام می‌‏شود از نوع حملات پایدار پیشرفته (APT) است که از طریق ایمیل، سرقت کلیک، مجوزهای دیجیتالی جعلی و غیره صورت می‌‏گیرد. 


یافته‌‏های این مطالعه نشان می‌‏دهد اپلیکیشن‏‌هایی که بر روی ابزارهای همراه استفاده می‌‏شود، به طور بالقوه بیشترین میزان مخاطره را به همراه دارد. اپلیکیشن‏‌هایی مثل ادوبی، گوگل داک و سیستم عامل و نرم‌‏افزارهای مایکروسافت دارای بیشترین آسیب‏‌پذیری عنوان شده است. 


حدود نیمی از پاسخگویان به پژوهشگران گفته‌‏اند شرکت متبوع آن‌ها برنامه مشخصی برای استفاده از ابزارهای همراه در محل کار دارد. ۵۴ درصد نیز گفته‌‏اند شرکت آن‌ها سیاست امنیتی مشخصی برای استفاده از فناوری پردازش ابری دارد. در مطالعه‏‌های قبلی این رقم ۴۰ درصد گزارش شده بود.

پست های تصادفی

جس جو ?!
جس جو ?!
دیگر داستان، داستان اطلاعات نیست. دنیای اینترنت این قابلیت را می‌دهد كه به هر آنچه كه نیاز د...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو