شیوه‌های ایرانی‌ها برای استفاده از اینترنت

Images
Images
Images
Images

شیوه‌های ایرانی‌ها برای استفاده از اینترنت

  • عمومی
  • 2,337 بازدید

GPRS رایج‌ترین شیوه کاربران ایرانی برای اتصال به اینترنت است و البته دایل‌آپ هم هنوز کاربرانی دارد!

طبق آمارهای ارائه شده در شش ماهه اول سال جاری همانند سال‌های گذشته GPRS یا همان اینترنت موبایل محبوب‌ترین شیوه ایرانیان برای اتصال به اینترنت بوده است.

بنا بر آمارهای ارائه شده از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ضریب نفوذ اینترنت کشور ۵۴.۱۸ درصد بوده است که برای رسیدن به این ضریب نفوذ کاربران از شیوه‌های مختلفی بهره گرفته‌اند.


در این میان اینترنت موبایل یا همان GPRS با ضریب نفوذ ۲۱.۰۳ درصد در صدور جدول قرار دارد و تعداد کاربران آن به بیش از ۱۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۹۶۰ نفر می‌رسد. همچنین تعداد مشترکان این شیوه ۱۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۹۶۰ نفر بوده است.

پس از آن ADSL یا اینترنت پرسرعت خانگی رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داده و ۱۲.۶۲ درصد ضریب نفوذ داشته است.

تعداد کاربران این شیوه در این مدت ۹ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۳۵ نفر بوده و تعداد مشترکان ADSL در این مدت سه میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۷۴ نفر به شمار می‌رود.

اما شیوه دایال آپ به نظر می رسد که به خاطره‌ها پیوسته هنوز سومین شیوه پرطرفدار اتصال به اینترنت است که ضریب نفوذی حدود ۹.۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

تعداد کاربران این روش در شش ماه اول سال ۹۲ حدود شش میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر بوده و تعداد مشترکان این شیوه هم به سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۸۰ نفر می رسد.

اتصال به اینترنت از طریق فیبرنوری نیز دیگر روشی است که ۸.۱۳ درصد ضریب نفوذ دارد. تعداد کاربران این شیوه شش میلیون و ۱۰۶ هزار نفر بوده و تعداد مشترکان آن نیز دو میلیون و ۶۵۶ هزار نفر به شمار می‌رود.

براساس‌ آمارهای تهیه شده، در شش ماهه اول امسال اتصال به اینترنت از طریق وایمکس نیز کمترین میزان کاربر را داشته و ضریب نفوذی حدود ۳.۱۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

تعداد کاربران این شیوه دو میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۸۵ نفر بوده و تعداد مشترکان وایمکس هم ۹۵۵ هزار و ۸۳۴ نفر محسوب می‌شود.

پست های تصادفی

استارتاپ چیست؟
استارتاپ چیست؟
 استارت آپ واژه‌ای است که در سال‌های اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفا...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو