با صفحه لندینگ (فرود) آشنا شوید به همراه آموزش ساخت این صفحات

Images
Images
Images
Images

با صفحه لندینگ (فرود) آشنا شوید به همراه آموزش ساخت این صفحات

  • مقالات
  • 2,790 بازدید

صفحه فرود یا صفحه لندینگ چیست ؟

چگونه طراحی یک صفحه ساده می تواند چهره کسب و کار شما را تغییر دهد

به زبان ساده ، صفحه لندینگ اولین صفحه ای است که یک بازدید کننده پس از ورود به وب سایت شما مشاهده می کند پس در طراحی سایت باید توجه ویژه ای به آن داشت.

با توجه به تعریف بالا، هر صفحه مستقل در وب سایت شما می تواند به عنوان یک صفحه لندینگ در نظر گرفته شود که بستگی به این دارد که بازدیدکننده چگونه به آن صفحه رسیده است. بنابراین ، اگر یک مشتری برای کلیدواژه " تماس " به همراه نام کسب و کار شما جستجو کند ، صفحه " تماس با ما " شما همان صفحه لندینگ برای آن مشتری خواهد بود .

یک صفحه لندینگ می تواند در مورد همکاری از طریق پرکردن فرمی در سایت ، دانلود یک کتاب الکترونیک ، شرکت در یک نظر سنجی یا خرید محصولی از یک فروشگاه اینترنتی باشد .

 

 

طبقه بندی صفحات لندینگ

clickthrough : نوع اساسی صفحات لندینگ ، clickthrough ها هستند که معمولا شامل اطلاعاتی عمومی مربوط به محصول یا سرویسی است که شما پیشنهاد می دهید و همراه با لینکی است که مشتریان را به صفحه " ثبت سفارش " هدایت می کند و در آنجا مشتریان می توانند خرید را انجام دهند .

Lead Capture : همانطور که از نام معلوم است ، صفحات Lead Capture اطلاعات شخصی از قبیل نام ، سن ، پست الکترونیک و غیره را از بازدید کنندگان جمع آوری می کند . این داده ها بعدها برای ارسال ایمیل مربوط به کمپین های بازاریابی ، ارسال پیشنهادات ویژه به مشتریان بالقوه و ارتباط با آن ها استفاده می شود .

Information Commercial : این صفحات، لندینگ پیج های تبلیغاتی را ارائه می کنند و دارای اسکرولینگ ( scrolling) زیادی هستند.

Viral Landing Pages : این صفحات به نوعی برند شما را در میان مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت معرفی کرده و آگاهی و شناختی را نسبت به برند ایجاد می کند . در هنگام طراحی سایت و پیاده سازی این صفحات باید به دقت عمل کرد و در آنها از محتوای خلاقانه ، اینفوگرافیک ها ، تصاویر ، ویدیو های مفرح و/یا بازی های فلش در میان سایر خدمات استفاده کرد. طراحی Viral Pages با سایر صفحات لندینگ متفاوت است چون این صفحات قابل به اشتراک گذاری هستند و معمولا در طراحی آنها جایی برای کلیدهای شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده است.

Microsites : مایکروسایت یک سایت کوچک است که برای کمپین های بزرگ از آن استفاده می شود . آن ها معمولا با vanity url ( آدرس منحصربفرد وب سایتی که برای مقاصد بازاریابی ایجاد می شود ) خودشان همراه اند و لزوما سایت هایی تک صفحه ای نیستند . مشتریان از طریق تبلیغات آنلاین ، چاپی و یا تلویزیون به آن هدایت می شوند .

Product detail pages : احتمالا رایج ترین نوع صفحات لندینگ می باشد که بخشی از وب سایت اصلی است . محتویات این صفحه شامل اطلاعات محصول یا سرویسی است که یک بازدیدکننده برروی آن کلیک کرده است. ولی پی بردن به موفقیت یا شکست کمپین در این صفحات می تواند کاری بسیار دشوار باشد .

Homepages : داشتن homepage به عنوان صفحه لندینگ شما چندان موثر نخواهد بود . در حقیقت ، homepage ها کمترین نرخ کانورژن ( درصدی از کاربران که کار خواسته شده را انجام می دهند - به عنوان مثال می توان به درصد کاربرانی از یک وب سایت که محصول یا خدماتی را از آن سایت خریداری می کنند اشاره کرد ) را در بین تمام صفحات لندینگ دارند . این مورد معمولا برای مردم شوکه کننده است اما اگر تعجب کرده اید ، مشکلی نیست چون شما تنها نیستید !

 

 

4 مشخصه که یک صفحه لندینگ عالی باید آن را داشته باشد

1- یک عنوان عالی: جهت انتخاب عنوان مناسب در صفحات فرود باید توجه داشت که این عنوان با خریداران بالقوه صحبت می کند، حس کنجکاوی آن ها را بر می انگیزد و خدمات و محصول را برای مخاطب توضیح می دهد و به او می فهماند که شما چطور می توانید باعث سود و رضایتش شوید.

2- یک زیرعنوان ( اختیاری ، ولی موثر) که روشن می کند شما دقیقا چه کار می کنید، همچنین باعث می شود شما حرفه ای به نظر برسید .

3- یک Call To Action : در واقع بازدیدکننده را برای انجام کاری ترغیب می کند، این کلید می تواند به شکل تصویر یا متن باشد و اغلب با افعال امری از قبیل " اکنون تماس بگیر " ، " اطلاعات بیشتر کسب کن " و ... همراه است . بهترین حالت در یک صفحه لندینگ زمانی اتفاق می افتد که یک CTA درست درجایی قرار گیرد که به احتمال زیاد یک مشتری بالقوه علاقمند با آن مواجه خواهد شد .

4- Supporting Visuals : برای این مورد می توانید از یک ویدئو استفاده کنید . به مخاطبان خود نشان دهید که استفاده از محصول شما و کنارزدن دودلی و حدس و گمان چگونه خواهد بود .

پیشنهاداتی برای طراحی قالب صفحات لندینگ :

- لوگو و برندینگ مرتبط

- توضیح محصول به صورت مختصر و واضح

- قیمت در زیر عنوان

- درج قسمتی در زیر عنوان که فواید حاصل از خرید محصول یا خدمات شما را به مخاطب یادآور می شود.

- فهرستی از خدمات

- تصاویری عملیاتی از محصولات

تا اینجا با کلیات طراحی یک صفحه لندینگ خوب آشنا شدید اما فاکتورهای دیگری هم هست که باعث می شود این صفحه لندینگ حتی بهتر از این شود.

 

 تسریع کننده های فروش

صحبت با دلایل محکم و منتقی همیشه خوب است . دلایلی که اعتماد مشتریان بالقوه نسبت به برندی که تازه با آن مواجه شده اند را افزایش می دهد.

 

تایید اصالت

نگرانی بزرگی که برای وب سایت های تجارت الکترونیک وجود دارد اطمینان دادن به مشتری نسبت به اصالت و سندیت محصولی است که پیشنهاد می کنند . سایت سیکو ( Seiko) نرخ کانورژن را تا 107% افزایش داد و مجموع فروش ساعت های Express Watch را دو برابر کرد . جالب است بدانید که موردی تحت عنوان " Never Beaten on Price " در سایت آن ها موجود بود که ضمانت قیمت پایین پیشنهاد شده توسط Express Watches را تضمین می کرد . به نظر می اید که مشتریان در هنگام خرید از فروشندگان جدید به اصالت و سندیت بیشتر از قیمت اهمیت می دهند .

 

 

جملات عمل گرا

L'Axelle پد ضد عرق زیربغل می فروشد . شاید ناخوشایند و بدون جذابیت به نظر آید ولی در واقع پاسخگوی نیاز و نگرانی بسیاری از مردم است . در صفحه لندینگ اصلی آن ها ، محتوا بر محور " راحتی " متمرکز بود . با عباراتی از قبیل " بدون نشانه ای از عرق احساس راحتی کنید " ، " بیشترین آزادی در حرکت دست " و ... ، این ها باعث می شد که خریداران احساس راحتی داشته باشند .

وقتی که عبارات تبدیل به مواردی عمل گرایانه تر شدند ؛ از قبیل " به جای عرق پایان دهید " ، مشتریان احساس کردند که گویی دارد به آن ها یک راه حل پیشنهاد می شود . موردکوچک این چنینی نرخ کانورژن را تا 93% بالا برد .

 

توصیه ها

هر روز توصیه نامه نوشته شده توسط فرد مشهور یا مشتری راضی در مورد عملکرد خوب محصول و ویژگی های مثبت آن را در سایت قرار دهید

این موارد بسیار خوب می تواند اهمیت صحبت در مورد چیزهای کوچک را با مثال نشان دهند .

برای مثال WikiJob ، یک سایت شغل بریتانیایی ، سه تا از توصیه هایشان که در نزدیکی پایین صفحه بود را کمی نزدیکتر به بالای صفحه آورد . در نتیجه آن نرخ های کانورژن آن ها تا 34% بالا رفت . قدرت توصیه ها انکار ناپذیر است .

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو