شبكه‌اي براي پردازش فوق سريع داده‌ها

Images
Images
Images
Images

شبكه‌اي براي پردازش فوق سريع داده‌ها

  • مقالات
  • 2,473 بازدید

امروزه وقتي نياز است يك نرم‌افزار تحت شبكه بهتر كار كند، معمولا بازدهي كل سرور را بالا مي‌برند اما نسل جديدي از رابط‌هاي شبكه سروري توليد شده است كه مي‌تواند سرعت و بازدهي نرم‌افزاري مخصوص را از طريق مهار و كنترل FPGAها بالا ببرد.

نرم‌افزارهاي امنيتي، بورس، انتقال تصاوير و بررسي نواحي از راه دور همه يك مولفه مشترك دارند: همه‌شان هنگام اجراي عمليات تشخيص، فيلتركردن، مرتب‌سازي، رمزگشايي و رمزبندي و ديگر عمليات محاسبه‌محور در جريان داده‌ها به سرعت نياز دارند. امروزه متخصصان آي‌تي، بالا بردن بازدهي سرور را راه‌حلي بر اين موضوع مي‌دانند و يكي از هسته‌هاي پردازنده را به اين وظيفه اختصاص مي‌دهند يا كارتي شتاب‌دهنده كه به پردازنده اصلي سيستم كمك مي‌كند تهيه مي‌كنند. اما روش جديدي ابداع شده است و آن استفاده از رابط‌هاي شبكه سريع است كه مي‌تواند FPGAها را كنترل كند.

ها تراشه‌هايي سخت‌افزاري هستند كه مي‌توانند پيكربندي شده تا وظايف خاصي را انجام دهند. بر خلاف ديگر تراشه‌ها كه توسط الگوريتم‌هاي مختلف برنامه‌نويسي مي‌شوند، FPGAها سيگنال‌هاي روي تراشه را به آرايه‌هاي ترانزيستورهاي فوق سريع خود منتقل مي‌كنند. در نتيجه كارهايي كه نياز به محاسبه زياد دارد مي‌تواند هنگام انتقال داده از يك سيستم به سيستم ديگر انجام شود و ديگر زماني براي انتظار و انجام عمليات صرف نمي‌شود.

با استفاده از زبان توصيف سخت‌افزار (HDL) به‌جاي نرم‌افزار كامپيوتري، FPGA مي‌تواند سريع‌تر از هر نرم‌افزاري عمل كند و تقريبا بدون صرف هيچ زماني، محاسبه را روي داده گذري انجام دهد. FPGAهاي امروزي براي پردازش سيگنال ديجيتال روبات‌هاي ارسالي ناسا در فضا استفاده مي‌شود. اما اين تراشه‌ها كم كم به بازار روزمره نيز راه پيدا كرده و در كارت‌هاي شبكه سروري نيز قرار خواهند گرفت.

نرم‌افزارهايي كه به سرعت و پردازش خيلي بالا نيازمندند مي‌توانند با مراجعه به FPGAها به نياز خود پاسخ بگويند.

Solarflare هم‌اكنون سريع‌ترين كارت‌هاي شبكه دنيا را توليد مي‌كند و تحت قرارداد با شركت‌هاي توليدكننده سرور بسياري است. اين شركت‌ها از NICها استفاده مي‌كنند، چرا كه نرم‌افزارهاي آنها مي‌توانند زير تاخير 2 ميكروثانيه با اترنت‌هاي 10 گيگابيت بر ثانيه كار كنند. در نتيجه كارت‌هاي شبكه SolarFlare را در مركز بورس نيويورك، NASDAQ، بورس شيكاگو و ديگر شركت‌هايي كه به سرعت لحظه‌اي داده‌ها وابسته‌ هستند مي‌توان پيدا كرد.

كارت‌هاي جديد مبتني بر FPGA اين شركت، قرار است بازار جديدي در پردازش داده‌هاي همزمان ايجاد كنند و تاخير انتقال داده را به زير 1 ميكروثانيه برسانند. براي مثال، براي انتقال تصاوير، پردازنده ديگر نيازي به پردازش و فشرده‌سازي تصوير ندارد و داده‌ها در لحظه خروج خود فشرده شده و منتقل مي‌شوند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو