درآمد سه ماهه چهارم اینفوسیس از ۲ میلیارد دلار گذشت

Images
Images
Images
Images

درآمد سه ماهه چهارم اینفوسیس از ۲ میلیارد دلار گذشت

  • عمومی
  • 2,578 بازدید

 شرکت اینفوسیس که بزرگ‌ترین عرضه‌‏کننده خدمات برون‏‌سپاری آی تی در هند است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ توانسته سود خود را ۷. ۶ درصد و درآمد خود را نیز ۱۰ درصد افزایش دهد. 

شرکت اینفوسیس با تمهیداتی که با هدف کاهش هزینه‏‌ها و افزایش بازدهی خود اتخاذ کرده، موفق شده است سود خود را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۷. ۶ درصد افزایش دهد و به ۴۶۳ میلیون دلار برساند. این در حالی است که سود این شرکت در سه ماهه قبل از آن حدود ۱۱ درصد کاهش یافته بود. درآمد اینفوسیس برای سه ماهه چهارم سال گذشته نیز ۱. ۲ میلیارد دلار گزارش شده است. درآمدهای کلی این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. 

تمهیداتی که اینفوسیس در جهت کاهش هزینه‏‌ها و افزایش بازدهی خود به کار گرفته است و باعث شده میزان کارهای برون‏‌سپاری‏ شده این شرکت در هند افزایش یابد، از جمله مهم‌ترین دلایل رشد درآمدی آن عنوان شده است. کاهش کارکنان و هزینه‏‌های فروش و بازاریابی از جمله اقدامات اینفوسیس برای کاهش هزینه‌‏های خود در این دوره بوده است. از تعداد کارکنان این شرکت نیز در سه ماهه چهارم پارسال دو هزار نفر کاسته شده و مجموع کارکنان آن به ۱۵۸ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است. 


رشد درآمدی سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ باعث شده است اینفوسیس برای کل سال مالی منتهی به ۳۱ مارس رشد درآمدی ۱۲ درصدی را برای خود پیش‏بینی کند. این شرکت در ماه اکتبر که گزارش درآمدی سه ماهه سوم خود را منتشر کرده بود، یک رشد درآمدی ۹ تا ۱۰ درصدی را انتظار می‌‏کشید. 


بر اساس این گزارش، رشد درآمدی اینفوسیس بر حسب روپیه از ۲۵ درصد و رشد سود آن نیز از ۲۱ درصد فرا‌تر رفته است. علت اصلی این اختلاف، تضعیف ارزش روپیه در برابر دلار است. 


گزارش عملکرد سه ماهه اینفوسیس نشان می‌‏دهد این شرکت در پایان این دوره ۸۸۸ مشتری فعال داشته است. این رقم در پایان سه ماهه سوم پارسال ۸۷۳ بود. اینفوسیس در این دوره نیز بیشترین درآمد خود را از بازار آمریکای شمالی به دست آورده است (۶۰ درصد). ۲۵ درصد درآمد این شرکت نیز از بازار اروپا به دست آمده است.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو