یك سوم كاربران IE در معرض خطر قرار دارند

Images
Images
Images
Images

یك سوم كاربران IE در معرض خطر قرار دارند

  • عمومی
  • 2,485 بازدید

مرورگرهای IE 9 و IE 10 دارای یك آسیب‌پذیری اصلاح نشده جدی هستند و به كاربران توصیه شده است كه مرورگر خود را به IE 11 ارتقاء دهند.مایكروسافت روز جمعه اعلام كرد كه IE ۱۰ و IE ۹ حاوی یك آسیب‌پذیری اصلاح نشده هستند كه در حال حاضر هكرها در حال سوء استفاده از آسیب‌پذیری IE ۱۰ می‌باشند.

یك سخنگوی مایكروسافت دیروز اعلام كرد كه این شركت از حملات محدود و هدفمندی علیه IE ۱۰ آگاه شده است و تحقیقات اولیه این شركت نشان می‌دهد كه IE ۹ و IE ۱۰ تحت تأثیر آسیب‌پذیری مربوطه قرار دارند. 

این بدان معناست كه تقریباً یك سوم از كاربران IE در معرض خطر قرار دارند.
این حملات بخشی از كمپینی هستند كه اعضای فعلی و سابق ارتش آمریكا را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش Web analytics vendor Net Applications، حدود ۱۵.۳% از كل كاربران IE از IE ۹ استفاده می‌كنند و این در حالی است كه كاربرانی كه از IE ۱۰ استفاده می‌كنند حدود ۱۵.۹% از كل كاربران این مرورگر را تشكیل می‌دهند، كه مجموع این دو گروه به ۳۱.۲% از كل كاربران IE می‌رسد.

گزارش شركت Websense حاكی از این است كه این آسیب‌پذیری جدید كه تا كنون اصلاح نشده است، ممكن است از حدود سه هفته پیش (بیستم ژانویه) مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.

مایكروسافت به كاربران خود توصیه كرده است كه مرورگز خود را به IE ۱۱ ارتقاء دهند، اما این كار برای كاربران ویندوز ویستا امكان‌پذیر نیست و این سیستم عامل قادر به اجرای IE ۱۰ و IE ۱۱ نمی‌باشد. اغلب كاربران ویندوز ویستا از IE ۹ استفاده می‌كنند.
البته نكته مثبت این است كه تعداد كمی از كاربران ویندوز از ویستا استفاده می‌كنند و كاربران این سیستم عامل تنها ۳.۶% از كل كاربران ویندوز را تشكیل می‌دهند.
هنوز از زمان ارائه اصلاحیه برای این آسیب‌‎پذیری اطلاعی در دست نیست.

پست های تصادفی

طراحي سايت فروشگاهي
طراحي سايت فروشگاهي
طراحی سایت فروشگاهی به نسبت سایت های شرکتی و اطلاع رسانی پیچیده گی های بیشتری دارد زیرا علاو...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو