به‌زودی کامپیوترها با چشم کنترل می‌شوند

Images
Images
Images
Images

به‌زودی کامپیوترها با چشم کنترل می‌شوند

  • عمومی
  • 2,114 بازدید

آزمایش Eyefluence با استفاده از عینک‎های واقعیت افزوده مجهز به دوربین‎هایی که جهت نگاه کردن شما را تحت نظر قرار می‎دهد روی چندین نمونه اولیه مختلف انجام شده است. برای کلیک کردن هم تنها کافی است به موضوع مورد نظر کمی‎ خیره شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این گروه اعلام کرده است که می‎توان این فناوری را روی طیف گسترده‎ای از کاربردها و نرم افزارهای مختلف مورد استفاده قرار داد. فرقی نمی‎کند که شما به دنبال خرید آن‎لاین یک کالا باشید و یا بخواهید یک عکس را برای دوست خود ارسال کنید، همه این کارها را می‎توانید بدون حرکت دادن دستان خود انجام دهید. موسس و مدیر عامل Eyefluence، جیم مارگراف می‎گوید: «این سیستم بی نیاز از استفاده از دست با سرعتی فراتر از آنچه شما تصور می‎کنید در حال حرکت است.» و از آنجا که فناوری‎های مشابه دیگری در بازار وجود دارد، مارگراف اصرار دارد که امکانات کاربردی Eyefluence «بدون نیاز به انتظار کشیدن و چشمک زدن» بسیار بیشتر از سایر فناوری‎های موجود است.

راز این شرکت در تکیه بر بیومکانیک نهفته است. طبق گفته خود این گروه، این رابط کاربری بر پایه ارتباط بین مغز و چشم بنا شده است که به همان اندازه مرموز بودنش جالب نیز هست.

مارگراف اوایل امسال به VentureBeat اعلام کرد: «پایه اصلی کار ما این است که به چشمان شما اجازه دهیم همان کارهای معمول یک چشم را انجام دهد. ما شما را وادار نمی‎کنیم که کارهای عجیب و غریب انجام دهید. ما تمام بخش‎های این رابط کاربری را به گونه‎ای طراحی کرده‎ایم که با کارهایی که چشمان شما در حالت طبیعی انجام می‎دهند هماهنگ باشد، به همین دلیل این رابط کاربری بسیار سریع عمل کرده و شما را خسته نمی‎کند و مهم‎تر این که یادگیری آن نیز بسیار آسان است. ما به مجموعه‎ای از چیزهایی فکر می‎کنیم که می‎توان آنها را در واقعیت مجازی پیاده سازی کرد. شما در فناوری واقعیت مجازی می‎توانید به اطراف خود نگاه کنید و در آن واحد سیل عظیمی‎ از اطلاعات را مشاهده کنید. ما معتقدیم که از این روش می‎توان برای تغییر نحوه پردازش اطلاعات توسط انسان، حل مسائل، یادگیری و برقراری ارتباط استفاده کرد.»

این استارت آپ به TechCrunch گفت که برنامه‎هایی برای مشارکت با برندهای بزرگ دارد تا بتوان سیستم کنترل با چشم را به محصولات جدید اضافه کرد. اما آنها در مورد زمان و نحوه انجام این کار توضیح بیشتری ندادند. مارگراف تنها به یک جمله ساده بسنده کرد: «ما با تولیدکنندگان بزرگی که دستگاه‎هایی با نمایشگر قابل اتصال به سر می‎سازند در حال همکاری هستیم.»

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو