استفاده از اینترنت اشیاء برای حملات منع دسترسی

Images
Images
Images
Images

استفاده از اینترنت اشیاء برای حملات منع دسترسی

  • عمومی
  • 2,066 بازدید

به‌تازگی هکرها توانسته‌اند تا با استفاده از ضعف‌های موجود در سیستم‌های اینترنت اشیاء اقدام به اجرای یک حمله منع دسترسی بسیار گسترده کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی eweek، سیستم‌های اینترنت اشیاء به‌عنوان یکی از نگرانی‌های امنیتی بسیاری از متخصصان امنیت به‌حساب می‌آیند و بارها شاهد هشدارهای مختلف در زمینه خطرات اجرای ضعیف این سیستم‌ها بوده‌ایم.

حال به نظر می‌رسد که نخستین زنگ خطر جدی برای این سیستم‌ها به صدا درآمده‌اند و متخصصان امنیتی خبر از یک هک بسیار بزرگ و گسترده می‌دهند.

 محققان امنیتی کشف کرده‌اند که هکرها با استفاده از پیاده‌سازی ضعیف صورت گرفته بر روی سیستم‌های اینترنت اشیاء موفق شده‌اند تا کنترل هزاران دوربین، حسگر و سایر متعلقات سیستم‌های اینترنت اشیا را بر عمده گرفته و از آن‌ها برای اعمال یکی از بزرگ‌ترین حملات منع دسترسی در تاریخ استفاده کنند.


هنوز جزئیات دقیق این حمله به رسانه‌ها راه نیافته است و معلوم نیست که کدام شرکت‌ها مسئول رخ دادن چنین فاجعه امنیتی‌ای بوده‌اند.


با تمامی این تفاسیر پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی شاهد اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه عرضه سیستم‌های اینترنت اشیاء در سطح بین‌المللی باشیم.

 

منبع: شهر خبر

پست های تصادفی

 چارچوب استاندارد Cobit
چارچوب استاندارد Cobit
یکی از حوزه های اصلی مشاوره دکتر سعید روحانی در زمینه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا ITSM متمرکز ...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو