کاهش سهم اپل و سامسونگ در بازار جهانی

Images
Images
Images
Images

کاهش سهم اپل و سامسونگ در بازار جهانی

  • عمومی
  • 2,800 بازدید

 

پس از انقلاب گوشی‌های هوشمند، این حوزه دچار دگرگونی شد و بازیگران اصلی یا تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های همراه با غفلت از تغییرات پیش آمده، جایگاه خود را از دست دادند، بطوری که به جرات می‌توان گفت که اپل و سامسونگ در یک دهه‌ی اخیر اصلی‌ترین برندهای بازار بوده‌اند. دو کمپانی اپل و سامسونگ با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار موفق شده‌اند تا نظر بخش زیادی از کاربران را به خود جلب کرده و از این نظر سهم بزرگی از بازار را در اختیار داشته باشند.

این دو کمپانی همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در بازار مطرح هستند، حال آنکه مجموع سهم اپل و سامسونگ به کمترین میزان خود در پنج سال اخیر رسیده است. در صورتی که به نمودار توجه کنید، مشاهده می‌کنید که مجموع سهم اپل و سامسونگ به یک سوم از کل بازار کاهش پیدا کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط IDC، اپل و سامسونگ در مجموع بیش از ۳۲.۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، بطوریکه در صورت تفکیک سامسونگ سهمی ۲۰ درصدی و اپل سهمی ۱۲.۵ درصدی را در اختیار دارد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که مجموع سهم اپل و سامسونگ در پنچ سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده است. اپل و سامسونگ در فصل اول ۲۰۱۱ در مجموع ۲۹.۶ درصد از بازار را در اختیار داشتند. در همان سال با وجود خودنمایی گوشی‌های هوشمند، نوکیا رتبه‌ی اول را در اختیار داشت. بلک‌بری نیز که در آن روزگار با نام RIM شناخته می‌شد، به تازگی توسط اپل پشت سر گذاشته شده بود.

امروزه دیگر موج گوشی‌های هوشمند متوقف شده و دیگر شاهد استقبال از این محصولات نیستیم، چرا که بازار اشباع شده و در بازار‌های توسعه یافته دیگر تقاضا برای این محصولات بالا نیست.

همچنین باید به ظهور کمپانی‌های چینی اشاره کنیم که گوشی‌های هوشمند با کیفیتی را با قیمت پایین‌تر از نمونه‌های موجود راهی بازار می‌کنند. از این جمله می‌توان به هواوی، اوپو و ویوو اشاره کرد که در کشور چین به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و درصدد تکرار موفقیت‌های خود در بازار جهانی هستند. باید دید که رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند به چه ترتیب خواهد بود.

 

منبع: زومیت

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو