اضافه شدن "driver mode" به گوشی های هوشمند!

Images
Images
Images
Images

اضافه شدن "driver mode" به گوشی های هوشمند!

  • عمومی
  • 1,941 بازدید

 

گوشی های هوشمند در حال حاضر مجهز به رابط هایی مانند Android Auto و Apple CarPlay هستند که شما بر حسب موقعیت معیارهای امنیتی را می بینید که در حین رانندگی امکاناتی از اپلیکشن را غیر فعال و تعدادی دیگر را فعال میکند. بنابراین، وزارت امنیت ترافیک بزرگراهها در فکر اپلیکشن های بهتر و امن تری ست. این سازمان دستورالعمل های داوطلبانه ای را پیشنهاد داده که سازندگان گوشی های هوشمند را تشویق میکند هم به سیستم هایی مانند Android Auto و Apple CarPlay بپیوندند و مهمتر اینکه یک سیستم “driving mode” را راه اندازی کنند تا میزان حواس پرتی در حین رانندگی را کاهش دهند.

این رابط زمانی را که شما چشم از جاده برمیدارید و به گوشی خود مشغول میشوید را به حداقل می رساند و امکاناتی را که شما در حین رانندگی و حرکت به آن احتیاج ندارید را غیر فعال میکند. مخصوصا امکاناتی مانند تایپ کردن پیام بصورت دستی در حین رانندگی، عکس ها، پخش ویدیو، شبکه های اجتماعی و اینترنت از جمله امکاناتی است که سازمان ترافیک خواستار غیر فعال کردن آن شده است. این امکانات تنها زمانی فعال میشوند که شما با سرعتی بیشتر از 5 متر بر ساعت در حرکت نباشید.

این دستورالعمل ها شما را محدود نمی کنند تنها میزان حواس پرتی که سیستم های سرگرمی باعث آن هستند را کاهش می دهند. گرچه "drivin mode" خود نیزبیشتر جنبه بازاریابی دارد تا امنیتی. 

 

ترجمه: سامانه گستر آکو

منبع: engadget

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو