ده نکته براي طراحي يك وب سايت خوب

Images
Images
Images
Images

ده نکته براي طراحي يك وب سايت خوب

  • مقالات
  • 2,233 بازدید
 
در برخي موارد وقتي که کاربران وارد سايت شما مي شوند، به علت کم بودن سرعت اينترنت ويا تنظيمات کاربران ممکن است که عکسهاي سايت ، در سايت قرار نگيرند و به عبارت ديگر download نشوند. بنابراين سعي کنيد که در پشت عکسهايي که در صفحه قرار مي دهيد، توضيحاتي قرار دهيد تا در صورت قرار نگرفتن انها در صفحات، کاربران سر در گم نشوند. 
براي اين کار در FrontPage : پس از قرار دادن عکس مورد نظر در صفحه، روي ان راست کليک کنيد و گزينه picture properties را انتخاب کنيد. يک پنجره ظاهر مي شود که داراي سه زبانه است. روي قسمت General کليک کنيد. در قسمت Alternative representation و در قسمت text ، توضيح مورد نظر خود را وارد کنيد. سپس روي ok کليک کنيد. 

2- صفحات خود را طوري طراحي کنيد که داراي حجم کمتري باشند. براي اين کار در صفحات خود از عکسهاي کمتري استفاده کنيد و تا حد امکان از عکسهايي با حجم کمتر استفاده کنيد. براي کم کردن حجم عکسهايتان از يک نرم افزار حرفه اي مثل Photoshop استفاده کنيد. 
کم کردن حجم يک عکس در5.5 Photoshop : 
عکس مورد نظر را با انتخاب گزينه open از منوي File باز کنيد 
از منويFile گزينه save for web را انتخاب کنيد. 
پنجره اي با عنوان save for web ظاهر ميشود 
. در سمت چپ و بالاي اين پنجره ، چهار زبانه وجود دارد. زبانه 2-up را انتخاب کنيد. 
عکس مورد نظرتان در دو حالت نمايش داده ميشود. 
در زير هر عکس مشخصات ان عکس(ظرفيت عکس و فرمت عکس) نوشته شده است. 
حالت اول ، حالت original از عکس ميباشد که داراي حجم بالا و بالاترين کيفيت است . 
عکس دوم نتيجه تنظيمات شما روي عکس را نشان مي دهد. 
توجه کنيد که با کاهش ظرفيت يک عکس ، کيفيت ان نيز کاهش مي يابد. 
در سمت راست پنجره save for web گزينه هايي وجود دارند که با ان بايد عکس هايتان را تنظيم کنيد. 
در اين قسمت شما مي توانيد فرمت عکس(jpgياgif) و تعداد رنگهاي مورد استفاده در ان را تنظيم کنيد. 
عکس مورد نظر را با فرمت هاي مختلف و تعداد رنگهاي گوناگون امتحان کنيد تا به يک عکس ، باکيفيت و ظرفيت منا سب دست يابيد. 
سپس روي گزينه ok در بالاي اين پنجره کليک کنيد تا انرا ذخيره کنيد. 

فرمت Gif يا Jpg ? 
ممکن است که اين سوال براي شما مطرح شود که عکسهايتان را با چه فرمتي ذخيره کنيد. 
اگر عکس مورد نظر داراي تعداد رنگهاي کمي باشد و مرز بين اين رنگها مشخص باشد(رنگها در هم محو نشده باشند) از فرمت Gif استفاده کنيد و اگردر عکس مورد نظر از رنگهاي زيادي استفاده شده باشد و اين رنگها در هم محو شده باشند از فرمت Jpg استفاده کنيد. 
نکته: هر گز براي ويرايش عکسهاي خود در صفحاتتان ، ازFrontPage استفاده نکنيد و براي اين کار حتما از يک نرم افزار حرفه اي مثل Photoshop استفاده کنيد.(به خصوص براي تنظيم اندازه عکسها در صفحات ). 
3- تا حد امکان در صفحاتتان از Frame هاي کمتري استفاده کنيد. Frame هاي زياد در صفحات ، باعث افزايش حجم ودر نتيجه کاهش سرعت بالا امدن صفحاتتان ميشوند. 
4- در صورتي که ازForm (مثل check box هايا radio Button ها) براي دريافت اطلاعات از کاربران استفاده مي کنيد ، سعي کنيد که محدوده قابل کليک کردن روي اجزاي فرمها را افزايش دهيد بطوري که کاربر مجبورنباشد دقيقا روي فيلد مورد نظر کليک کند. 
براي اين کار در FrontPage : 
پس از قرار دادن فيلد فرم مورد نظر و نوشتن متن مرتبط با ان در جلوي ان ، متن مورد نظر را انتخاب کنيد وسپس مسير( insert/form/labelمنوي) را طي کنيد. به اين ترتيب کاربر با کليک کردن روي متن مورد نظر نيز مي تواند فيلد مربوطه را انتخاب کند. 
5- در بسياري از صفحات ديده ميشود که اين صفحات داراي لينکهاي تو در تو وبسيار پيچيده اي هستند. اين صفحات فقط باعث سر در گمي کاربران ميشوند. 
6- براي جلوگيري از سر در گمي کاربران براي سايت خود يک نقشه تهيه کنيد و طريقه اتصال لينکها و صفحات را بصورت گرافيکي ترسيم کنيد. 
7- براي انکه در طراحي وب سايتها حرفه اي شويد ، سعي کنيد سايتهاي قوي و حرفه اي را مورد بررسي قرار دهيد. براي اين کار مي توانيد اين سايتها را در کامپيوتر خود ذخيره کنيد.( براي اين کار پس از وارد شدن به سايت مورد نظر در Internet explorer با انتخاب گزينه save as.. از منوي File صفحه مورد نظر را ذخيره کنيد ) و سپس انها را در FrontPage باز کنيد. براي بدست اوردن اطلاعات از اشياي موجود در اين صفحات روي انها راست کليک کنيد. 
8- در پايان به اين نکته توجه کنيد که زيبا بودن يک سايت ، يک کاربر را حداکثر دو يا سه بار به ان سايت جذب مي کند و او را به سايت باز مي گرداند اما وجود اطلاعات مفيد در سايت ، کاربران زيادي را خود جذب خواهد کرد. بنابراين براي قرار دادن اطلاعات مفيد در سايت خود تلاش بيشتري کنيد.

پست های تصادفی

ایمیل‌های هك شده
ایمیل‌های هك شده
چطور می‌توانید بفهمید ایمیل شما هک شده است؟ پس این مقاله را تا انتها بخوانید!دوستان شما...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو