هشت دلیل اصلی که چرا باید ویندوز را قابل احترام دانست!

Images
Images
Images
Images

هشت دلیل اصلی که چرا باید ویندوز را قابل احترام دانست!

  • مقالات
  • 2,022 بازدید

اگر از من بپرسید که آیا شما از ویندوز متنفر هستید؟ بلافاصله پاسخ خواهم داد که: به هیچ وجه! سیستم عامل ویندوز فوق‌العاده است. در واقع بیشتر کاربران از ویندوز متنفر هستند و از طرف دیگر بدون اینکه بدانند عاشق این سیستم عامل هستند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم چرا کاربران عاشق ویندوز هستند.

سخت افزار ارزان‌قیمت


 سخت‌افزار مورد نیاز این سیستم عامل از قیمت کمی برخوردار است. درحالیکه قیمت مک بوک از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود، می‌توانید یک لپ تاپ ویندوزی با قیمت ۳۰۰ دلار خریداری کنید. البته مطمئنا با چنین هزینه‌ای بهترین قطعات سخت افزاری را خرید نکرده‌اید. اما این یک واقعیت است که سخت‌افزار ارزان قیمت این امکان را به مصرف کنندگانی که توانایی خرید سیستم‌های گران قیمت را ندارند کمک می‌کند. این نکته مثبت را اضافه کنیم که: سخت‌افزار ارزان قیمت ویندوز باعث شده است افرادی که هرگز توانایی خرید مک را نداشته‌اند صاحب کامپیوتر شوند.، حتی در کشور‌های پیشرفته نیز مشتریانی هستند که از عهده خرید مک برنمی‌آیند. حتی نرم‌افزارهایی که میزان رم زیادی از سیستم شما را اشغال می‌کنند و همیشه باعث شکایت کاربران هستند نیز جنبه‌های مثبتی دارند. هزینه‌ای بابت قرار دادن چنین نرم‌افزارهایی به سازندگان قطعات کامپیوتری پرداخت می‌شود و در نتیجه این امر به پایین آمد قیمت قطعات کمک می‌کند.

دستِ باز در انتخاب سخت‌افزار، حتی سخت‌افزارهای جدید و پرقدرت!


کامپیوتر‌های ویندوزی تنها به سخت‌افزارهای ضعیف محدود نمی‌شوند. این امر بسته به انتخاب شماست. قصد دارید قطعات کامپیوتر خود را شخصا اسمبل کنید؟ به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید، البته باید با نحوه کارکردن قطعات مختلف در کنار یکدیگر آشنا باشید. حتی اگر قصد نداشته باشید شخصا کامپیوتر خود را اسمبل کنید، باز هم گزینه‌های زیادی در بازار با میزان متفاوت رم، کارت گرافیک و سایر مشخصات سخت‌افزاری موجود می‌باشد. اپل گزینه‌های سخت‌افزاری زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما تولیدکنندگان قطعات کامپیوتر‌های ویندوزی بیشتر از آنچه تصورش را بکنید تنوع سخت‌افزاری در اختیار شما می‌گذارند، حتی سیستم‌هایی قوی‌تر از محصولات اپل می‌توانید به راحتی انتخاب کنید.

بانک نرم‌افزاری


در حالی که این‌روزها بیشتر نرم‌افزارها برای سیستم عامل‌های موبایل منتشر می‌شوند، نرم‌افزارهای بی‌شماری نیز برای سیستم عامل ویندوز در دسترس می‌باشند. بیشتر از چهار میلیون نرم‌افزار برای سیستم عامل ویندوز موجود است. هر نرم‌افزاری که شما فکرش را بکنید! وجود این تعداد نرم‌افزار برای هر سیستم عاملی لازم است و سیستم عامل‌های موبایل در اوایل از این نقص رنج می‌برد. اگر به دنبال مرورگر‌های اینترنت هستید، ویندوز مجموعه کاملی از مرورگرها را در اختیار شما قرار می‌دهد. از علاقه‌مندان به سرویس‌های گوگل هستید؟ گوگل وقت زیادی را صرف ساخت سرویس‌های مختلفی نظیر: گوگل کروم، گوگل درایو و سایر سرویس‌های خود کرده تا به راحتی در سیستم عامل ویندوز اجرا شوند. حتی اگر از طرفداران آی تونز هستید و موسیقی‌های زیادی را در آی‌کلاد ذخیره کرده‌اید. اپل نسخه کاملی از آی‌تیونز را برای سیستم‌ عامل ویندوز طراحی کرده است و شما به راحتی می‌توانید به آی‌کلاد نیز دسترسی داشته باشید. از امکانات پخش فیلم آمازون استفاده می‌کنید و یا قصد دارید کتاب‌هایی را که با فرمت کیندل ذخیره شده‌اند مطالعه کنید؟ خاطر جمع باشید که به راحتی ‌می‌توانید از این امکانات در ویندوز استفاده نمایید. می‌توان گفت عملا دسترسی به همه امکانات در ویندوز امکان پذیر است.

پشتیبانی از نرم‌افزارهای قدیمی


میکروسافت در اجرا شدن نرم‌افزار‌های قدیمی نیز خوب عمل کرده و شما می‌توانید نرم‌افزارهای قدیمی را با قابلیت سازگاری (Compability) به راحتی اجرا نمایید. کاربران غالبا از کدهای انباشته شده در سیستم عامل ویندوز شکایت می‌کنند اما همین کدها قابلیت اجرا نمودن نرم‌افزارهای قدیمی را در ویندوز ممکن می‌سازد. قصد دارید نرم‌افزاری که ۱۵ سال گذشته نوشته شده است را اجرا نمایید؟ احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید این نرم‌افزار را در ویندوز ۸.۱ اجرا نمایید. حتی می‌توانید نرم‌افزار مورد نظر خود را بر روی تبلتی با سیستم عامل ویندوز ۸.۱ نصب کرده و در هنگام تردد نیز با نرم‌افزار دلخواه خود کار کنید. سیستم‌عامل مک و لینوکس قابلیت سازگاری با نرم‌افزارهای قدمی را ندارند. سیستم‌عامل مک دیگر از نرم‌افزار رُزِتا (Rosetta) که اجازه می‌داد کاربران نسخه‌های قدیمی نرم‌افزارها را اجرا کنند، پشتیبانی نمی‌کند.

توانایی اجرای همزمان چندین نرم‌افزار


تاکنون از آی پد و یا یک تبلت اندرویدی به عنوان سیستم اصلی خود استفاده کرده‌اید؟ اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال کارآیی می‌باشند احتمالا این کار را انجام نداده‌اید چرا که این دستگاه‌ها هنوز در نمایش چند نرم‌افزار در کنار یکدیگر محدودیت دارند. در حال نوشتن متنی هستید که نیاز به بررسی منابع مختلف دارد و یا اینکه با دوستان خود در حال چت می‌باشید و میخواهید همزمان پنجره مشاهده فیلم را نیز در کنار صفحه چت خود داشته باشید؟ نه خیر! نمی‌توانید کارهای ذکر شده را با اپل و یا اندروید انجام دهید. اگرچه شما می‌توانید از صفحه‌کلید همراه با تبلت‌های اندرویدی استفاده کنید اما قابلیت استفاده از موس را در آی پد نخواهید داشت. سیستم عامل اندروید با موس کار می‌کند اما تنها می‌تواند شبیه‌سازی برای چپ کلید موس باشد. سایر عملکردها نظیر استفاده از راست کلید و کشیدن منو‌ها توسط موس در سیستم‌عامل اندروید امکان پذیر نیست.

بازی‌های کامپیوتری


بازی‌های کامپیوتری و سیستم‌عامل ویندوز با یکدیگر مترادف هستند. اگر بازی در بازار برای کامپیوتر وجود دارد قطعا بر روی سیستم عامل‌ویندوز اجرا خواهند شد. به لطف سرویس‌هایی نظیر Valve’s Steam و Steam، هنوز بهترین مکان برای بازی، سیستم‌عامل ویندوز است. ویندوز همچنان طیف وسیعی از بازی‌های کامپیوتری را پشتیانی میکند، (حتی اگر این بازی‌ها مربوط به پانزده سال گذشته باشند.) و این در‌حالی است که کنسول‌های نسل جدید پلی استیشن فور و ایکس باکس وان حتی قابلیت اجرا نمودن بازی‌های قدیمی را ندارند. بازی کردن با سیستم‌عامل ویندوز مزایای بسیاری دارد: بهترین گرافیک را میتوانید در ویندوز تجربه کنید، انتخاب استفاده از موس، صفحه‌کلید و یا دسته بازی، با شماست. میتوانید بازی‌ها را بر روی لپ تاپ و یا کامپیوتر خانگی خود اجرا نمایید، از طرف دیگر می‌توانید در حراجی‌ها شرکت کرده و بازی‌ها را با قیمت بسیار ارزانی خریداری کنید.

امکان برنامه‌نویسی برای ویندوز


ویندوز قابلیت برنامه‌نویسی را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. به عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید به راحتی نرم‌افزار خود را برای سیستم عامل‌ویندوز نوشته و  بدون نیاز به دریافت اجازه آنرا منتشر نمایید. از طرف دیگر نیز به عنوان یک کاربر نیازی نیست که برای استفاده از نرم‌افزار آنرا حتما از اپ استورها که در آن قانون‌های دست و پاگیری برای دانلود نرم‌افزار وجود دارد دانلود نمایید. در نظر دارید برنامه‌ای با امکانات ابزارهای مدیریتی ، برای دسترسی کامل به سیستم‌عامل نصب کنید؟ اینکار را نیز می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به جیل برک و روت کردن، انجام دهید. این شما هستید که سیستم عامل را کنترل میکنید.


سازگاری‌های سخت‌افزاری


سیستم‌عامل ویندوز مطابق با سخت‌افزار‌های ساخته شده می‌باشد و در نتیجه هر قطعه سخت‌افزاری که تهیه کنید با ویندوز سازگاری دارد. برخلاف لینوکس، نیازی نیست تا قبل از سفارش قطعه سخت‌افزاری مورد نظر تحقیقاتی در مورد عدم سازگاری این قطعه با سیستم عامل لینوکس انجام دهید. حتی نیاز نیست که مانند سیستم‌عامل مک به دنبال درایور مناسب برای سخت‌افزار خود باشید. کافی است قطعه مورد نظر را خریداری و از آن در سیستم‌عامل ویندوز استفاده نمایید. البته ممکن است قطعات سخت‌افزاری قدیمی دارای درایور مناسب برای نسخه‌های جدید ویندوز نباشند که این امر کاملا طبیعی است.


با تمام این صحبت‌ها نمی‌توان گفت که کاربران بیشتر مواقع از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند. نرم‌افزاری شبیه به ویندوز لایو رایتر برای قرار دادن مطالب در وبلاگ‌ها وجود دارد ویا بازی‌های زیادی نیز برای سیستم‌عامل ویندوز در بازار موجود است. و یقینا سیستم‌عامل موبایل نیز هنوز قدرت پردازش کار‌های سنگین و همزمان را ندارد. شما تنها می‌توانید به کمک سیستم‌های‌ عامل موبایل کارهای عادی نظیر چت کردن، مشاهده فیلم و گشت و گذار در اینترنت را انجام دهید.


نمی‌توان گفت سیستم‌عامل ویندوز ایده‌آل است، اما یک سیستم‌عامل فوق‌العاده می‌باشد. در مجموع انتخاب سیستم‌عامل مانند یک شمشیر دولبه است و هر سیستم‌عامل مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو