پیش‌بینی خواندنی سال جدید ۱۰ اتفاق فناورانه بزرگ برای سال ۲۰۱۴

Images
Images
Images
Images

پیش‌بینی خواندنی سال جدید ۱۰ اتفاق فناورانه بزرگ برای سال ۲۰۱۴

  • مقالات
  • 2,006 بازدید

 مهم‌ترین بخش فناوری که در سال ۲۰۱۴ میلادی بیشترین محبوبیت را نزد کاربران جهانی دارد، ابزارها و خدمات در بخش‌های صنعتی و اجتماعی است.سال ۲۰۱۳ رو به‌پایان است و تنها چند روز از آن باقی مانده است.

در این میان مرکز تحقیقاتی ConsumerLab وابسته به شرکت مخابراتی از هم‌اکنون بزرگ‌ترین اتفاقات فناورانه برای سال ۲۰۱۴ میلادی را پیش‌بینی کرده است.

 "مایکل بیورن"(Michael Björn) مدیر مرکز ConsumerLab در این خصوص توضیح داد: «مهم‌ترین بخش فناوری که در سال ۲۰۱۴ میلادی بیشترین محبوبیت را نزد کاربران جهانی دارد، ابزارها و خدمات در بخش‌های صنعتی و اجتماعی است که این روزها به صورت کاملا جدی روی زندگی مردم تاثیر می‌گذارد.»

مهم‌ترین اتفاقات پیش‌بینی شده برای دنیای فناوری در سال ۲۰۱۴ میلادی به قرار زیر است:

۱- ابزارهایی که جامعه را تغییر می‌دهند

ابزارها این روزها محبوبیت زیادی نزد کاربران جهانی دارند و پیش‌بینی شده است که در سال آینده بر میزان محبوبیت و اثرگذاری آنها افزایش میابد.
ابزارها در تمامی بخش‌های مربوط به زندگی روزمره انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲- بدن شما تبدیل به رمز عبور می‌شود
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ۵۲ درصد کاربران استفاده از اثرانگشت را به‌جای رمزعبور در گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند.
همچنین ۴۸ درصد صاحبان گوشی هوشمند اعلام کردند که ترجیح می‌دهند به جای وارد کردن رمز عبور از اسکنرهای چشم استفاده کنند.
در مجموع ۷۴ درصد کاربران معتقدند که سیستم‌های هوشمند بیومتریک طی سال ۲۰۱۴ میلادی جای رمزهای عبور را می‌گیرند.

۳- کمک به سلامت بدن با استفاده از ابزارهای کاربردی
ابزارهای مخصوص تشخیص میزان فشار خون، میران کالری مصرف شده حین پیاده‌روی، تعیین رژیم‌های غذایی و ... این روزها محبوبیت زیادی دارند.
۴۰ درصد صاحبان گوشی هوشمند نیز تمایل دارند دستگاه شخصی آنها قابلیت‌های فیزیکی بدن‌شان را زیر نظر بگیرد و ۵۶ درصد هم تمایل به استفاده از ابزارهایی دارند که میزان فشار خون و ... را نیز نشان دهد.

۴- اینترنت در هر مکان و زمان
اینترنت امروزه رکن اصلی و اساسی زندگی مردم را ایفا می‌کند و کاربران ترجیح می‌دهند با دسترسی به اینترنت پرسرعت در هر مکان و زمان، از طریق دستگاه‌های موبایلی همراه خدمات مورد نظر خود را در اختیار بگیرند.

۵- کاهش شکاف دیجیتالی به کمک گوشی هوشمند
روی کار آمدن انواع گوشی‌های هوشمند باعث شده است تا امکان خرید آن برای اقشار مختلف جامعه در همه کشورها فراهم شود.
بررسی‌ها نشان داده است، ۵۱ درصد کاربران در سراسر جهان به این نتیجه رسیده‌اند که تلفن همراه آنها مهم‌ترین ابزار فناورانه زندگی محسوب می‌شود و این دستگاه ابزار اصلی برای اتصال آنها به اینترنت است.

۶- کاهش نگرانی‌های حاصل از حضور آنلاین
حملات امنیتی روز به‌روز بیشتر می‌شوند و نگرانی‌های فراوانی برای ما ایجاد می‌کنند.
طبق آمار موجود، ۵۶ درصد کاربرانی که روزانه وارد اینترنت می‌شوند نگران حملات اینترنتی و سرقت اطلاعات شخصی هستند و تنها ۴ درصد کاربران با استفاده از ابزارهای موجود خود را در مقابل این حملات ایمن کرده‌اند.
این میزان در سال آینده بیشتر می‌شود.

۷- افزایش تمایل به تصاویر ویدیویی
این روزها غالب فعالیت‌های اینترنتی مربوط به تماشای تصاویر ویدیویی می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۸ درصد کاربران تمام فایل‌های ویدیویی توصیه شده از جانب دوستان خود را دست‌کم چند بار در طول هفته تماشا می‌کنند.
این افراد تمایل زیاد دارند که فایل‌های صوتی را هم گوش بدهند.

۸- مشخص شدن فرآیند استفاده از اطلاعات
به طور کلی ۴۸ درصد کاربران ابزارهایی را مورد استفاده قرار می‌دهند که نشان دهد چگونه اطلاعات مورد نیاز را استفاده می‌کنند.
در مقابل، ۴۱ درصد هم می‌خواهند بفهمند که در طول روز چه میزان اطلاعات را با چه حجمی مصرف می‌کنند.
سی‌وسه درصد کاربران هم گفته‌اند که با استفاده از ابزارها سعی می‌کنند صورت‌حساب‌های ماهانه خود را از پیش محاسبه کنند و ۳۱ درصد هم میزان فعالیت‌های اطلاعاتی اوپراتور خود را زیر نظر می‌گیرند.

۹- حسگرها در همه بخش‌های زندگی
حسگرهای هوشمند این روزها کاربردهای فراوانی دارند و در انواع دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۶۰ درصد صاحبان گوشی هوشمند با حسگرهای نصب شده رویاین دستگاه سلامت خود را به طور دایم زیر نظر می‌گیرند و از آنها در سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

۱۰- تمرکز روی دستگاه‌های موبایلی همراه
آمارها نشان می‌دهد که به طور میانگین ۱۹ درصد زمان کاربران به گوشی هوشمند و رایانه لوحی اختصاص میابد و کاربران به میزان قابل ملاحظه در حال تغییر عادات فناورانه خود به سمت این دستگاه‌ها هستند و کمتر سراغ گیرنده تلویزیون می‌روند.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو