کلیک ویو QlikView چیست؟

Images
Images
Images
Images

کلیک ویو QlikView چیست؟

  • مقالات
  • 2,982 بازدید

کلیک ویو چیست؟

QlikView یکی از نرم افزارهای شرکت QlikTech می باشد (نرم افزارهای دیگری از این شرکت چون Expressor نیز قابل ارایه توسط روشمند می باشد ) این شرکت در سال ۱۹۹۳ در سوئد تاسیس شده است و اکنون واقع در پنسیلوانیا آمریکا می باشد و دارای شاخص NASDAQ در بورس آمریکا می باشد ، این شرکت جزو ۲۵ شرکت پر رشد آمریکا می باشد و این شرکت مشتریان بزرگی چون زیمنس ، سونی ، توشیبا ،پاناسونیک و میتسوبیشی … دارد زمانی ایجاد داشبورد ها و تجزیه و تحلیل داده ها برای هر خروجی چند ماه طول می کشید، و سرعت تصمیم گیری سازمانی را پایین می آورد اما با کلیک ویو می توان آن را در چند دقیقه انجام داد .کلیک ویو بستر هوش کسب و کار برای تبدیل داده ها به دانش می باشد. این نرم افزار هر کسب و کار و کاربر های فنی را قادر می سازد تا داده های خود را بدون هیچ محدودیتی جدا کنند، و به آن‌ها کمک می‌کند زمانی که نیاز به تصمیم گیری در مورد مسائل سازمانی است، تصمیمات موثر و بهتری مبتنی بر اطلاعات صحیح بگیرند. کلیک ویو نرم افزاری است که امکان باز یافتن و تطبیق دادن داده ها را از منابع گوناگون ، فراهم می‌کند. با بارگذاری در برنامه، داده ها در مسیری که فهم و کار با آن‌ها آسان تر باشد، ارائه می شوند. نرم افزاری ساده و قابل انعطاف می باشد و کاربران نهایی در سازمان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند و در زمان کوتاهی آن را آموزش ببینند. در کلیک ویو می توان حجم بالایی از اطلاعات را با سرعت بسیار زیادی بار گذاری کرد و استفاده نمود. کلیک ویو به شما کمک می‌کند در هر زمانی اطلاعات و داده های سازمانی خود را بر اساس معیار ها و شاخص های سازمانی خود بررسی نمایید و بتوانید بر اساس آن تصمیمات دقیقی را بگیرید. براساس معتبرترین موسسه تحقیقات تکنولوژی دنیا -گارتنر (Gartner) کلیک ویو چهارمین نرم افزار هوش تجاری در دنیا می باشد کلیک ویو یک راه حل جامع و انعطاف پذیر هوش تجاری است . این راه حل با استفاده از تکنولوژی انحصاری خود می تواند با محاسبات در لحظه، سطحی از بینش و شهود صحیح از حقایق سازمان را از طریق اکتشاف اطلاعات ایجاد کند. عمیق ترین تحلیل ها و گزارشات را از ماموریت های کلیک ویو می باشد، کلیک ویو هر روز تمام اطلاعات را از منابع شما بروز می کند و مانند یک مشاور به شما امکان پرسشگری می دهد.

مزایای کلیک ویو

QlikView  برترین ابزار داشبورد مدیریت و هوش تجاری

به طور خلاصه می توانQlikView را برترین سیستم هوش تجاری و داشبورد مدیریت دنیا نامید (طبق اسناد مراجعی چون [بارک  ۲۰۱۰ ]جایگاه  اول و [گارتنر ۲۰۱۲ ] چهارم می باشد ولی برتر بودن این راه حل در پروژهای شرکت روشمند به عمل و تجربه اثبات شده است و داستان های موفق بسیاری موجود می باشد)  از دیگر توانایی های اختصاصی  کلیک می توان تحلیل آنی(Real-Time Analysis )  و هوش تجاری سلف سرویس (Self Service BI) نام برد.

 

 

QlikView چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک سند QlikView روی یک QlikView Server منتشر می شود محتوای آن برای استفاده در دسترس کلیه کاربرانی که مجاز به دسترسی به آن هستند قرار می گیرد.QlikViewبه این ترتیب عمل می کند:

  • هنگامی که یک کاربر سند QlikView را برای اولین بار باز می کند، داده ها در حافظه بارگذاری می شوند. مجموعه داده فشرده شده و غیرمجتمع از روی دیسک بر روی RAM بخش QlikView Server بارگذاری می شود. این مخزن درون حافظه ای به عنوان مجموعه داده مبنا برای این کاربر اولیه و کاربران دیگری که متقاضی همان سند هستند عمل می کند. این مخزن تا زمانی که هیچ فعالیت کاربری در یک دوره زمانی از پیش تعریف شده رخ ندهد در حافظه باقی می ماند.
  • کاربران داده ها را از طریق انتخاب های انجام شده کاوش می کند. حالت انتخاب تعریف شده توسط کاربر یکی از مفاهیم اساسی QlikView است. هنگامی که کاربران بر روی بخش های مختلف یک سند QlikView کلیک می کنند در حقیقت مشخص می کنند که برای انجام تحلیل ها به چه بخش هایی از داده ها علاقمند هستند و از چه بخش هایی باید چشم پوشی شود. QlikView از یک مجموعه داده غیرمجتمع کاملا نمایه شده سود می برد. به این ترتیب که بر اساس هر حالت انتخاب، QlikView بطور دینامیک زیرمجموعه ای از کل داده های موجود برای سند را ارائه می کند. این کار بصورت آنی و به محض کلیک توسط کاربر صورت می گیرد.
  • بر اساس موارد انتخاب شده، بارگذاری فورا مجتمع می شود. بارگذاری QlikView در قالب اجتماعی از اشیای تعاملی و مبتنی بر درک مستقیم در رابط کاربر شامل نمودارها، گراف ها، اشکال و … صورت می گیرد. کاربران با این اشیا در اسناد QlikView و از طریق هر نوع سرویس گیرنده تحت پشتیبانی تعامل دارند. آنها همچنین می توانند اشیای اختصاصی خود را با استفاده از قابلیت های همکارانه QlikView ایجاد کنند.

 

نحوه خرید و فروش نرم افزار

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو