نقش QlikView در سامانه های مالی

Images
Images
Images
Images

نقش QlikView در سامانه های مالی

  • مقالات
  • 2,823 بازدید

۶ راهکار برتر برای سامانه های مالی
بیش از ۲۵۰۰ موسسه ارائه دهنده خدمات مالی با استفاده از QlikView در حال ارائه سرویس های قدرتمند بنابر تقاضای مخاطبان خود هستند.
QlikView  یک ابزار قدرتمند و برجسته در زمینه کشف کسب و کار می باشد و توسط آن می توان اقدام به تصمیم گیری در سازمان نمود. این ابزار قابلیت پیاده سازی در هر نوع کسب و کار از جمله سامانه های مالی و بانک ها را دارد که در این مستند اقدام به معرفی ۶ کاربرد برتر این نرم افزار در زمینه سامانه های مالی خواهیم پرداخت.
هر راهکار شامل ارائه نمونه ای از پیاده سازی و استفاده از QlikView  در آن راهکار خواهد بود که خود امکان درک و فهم قوی تر این ابزار را برای شما ساده تر خواهد کرد. توجه داشته باشید که هریک از مثال های ارائه شده یک مثال واقعی در دنیای کسب و کار می باشد که هم اکنون آن سازمان در حال استفاده از ابزار QlikView  در آن زمینه خاص می باشد.

 

عناوین مربوط به ۶ راهکار برتر :
• پیاده سازی داشبورد و کارت های امتیازی
• مدیریت ریسک و تنظیم مقررات
• مدیریت هزینه
• تجزیه و تحلیل مشتریان و اهداف
• مدیریت دارایی و تجزیه تحلیل سرمایه گذاری
• سرویس دهی به مشتری

پیاده سازی داشبورد و کارت های امتیازی
توانمند سازی در سطوح بالا برای تصمیم گیری
طرح مشکل
بی ثباتی در بازارهای مالی و عدم امکان مشاهده وضعیت آن توسط افراد باعث می شود تا سرویس های مالی نتوانند به طور کامل پاسخگوی نیازها باشند. مدیران مالی در حال حاضر با فشاری از سوی مشتریان خود روبرو هستند که تنها به عملیات مربوط به سرمایه گذاری محدود نمی شود، بلکه گاها موجب تغییر در یک بازار خاص می شود؛ بعلاوه اینکه سرمایه گذاران این انتظار را دارند که در هر لحظه بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود که مربوط به میزان بهره وری بازار یا سازمان است را در هر لحظه در اختیار داشته باشند. این نیاز در نهایت منجر به این خواهد شد که مدیران سازمان های مالی در جهت افزایش میزان رضایت و همچنین برآورده کردن نیازمندی های مشتریان خود تصمیمی را اتخاذ نمایند.
راهکار
QlikView  با توجه به قابلیت هایی که دارد این امکان را به شما می دهد تا با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن اقدام به طراحی داشبورد جهت رفع نیازهای این چنینی و پاسخ گویی به نیازمندی های کاربران با استفاده از موارد زیر نمایید:
• فراهم کردن بینش اجرایی از نتیجه کسب و کار با استفاده از بررسی KPI ها و شاخص های مورد نظر و نمایش نتایج با استفاده از نمودار ها و جداول مختلف.
• جمع آوری داده ها از منابع مختلف و نمایش آنها به صورت یکجا؛ که قابلیت تحلیل داده های مختلف از منابع گوناگون را برای کاربر ساده تر می کند.
• ارائه گزارش های شفاف و گویا بدون هیچگونه پیچیدگی و نیازمندی به دانش خاص تحلیل.
• امکان مشاهده داشبورد ها در خارج از محل کار و اصطلاحا قابل حمل بودن آنها.
سازمان هایی که از این قابلیت استفاده می کنند:
• بررسی داشبوردهای آماری طراحی شده با ابزار QlikView  توسط مدیران ارشد بانک جهانی.
• پیاده سازی سیستم مانیتورینگ در شرکت Anadolu Sigorta (شرکت بیمه گذاری بزرگ در کشور ترکیه با ۸۸۳ کارمند در سال ۲۰۱۱ و دارایی بیش از ۲٫۲۰۹ بیلیون لیر ترکیه) در سطوح مختلف (مدیریت تا شعب) .
• بانک های انگلستان.

مدیریت ریسک و تنظیم مقررات
ایجاد ثبات و کاهش ملموس ریسک
طرح مشکل
نوسانات موجود در بازارهای مالی جهان همیشه این فشار را بر مدیران شرکت ها، سازمان ها و موسسات مالی وارد می آورند که بدون دریافت تحلیل مناسب امکان شکست در سرمایه گذاری به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت. سرمایه گذاران همیشه نیازمند بررسی میزان خطرات موجود در بازار و همچنین دریافت تحلیل های مناسب در زمان مناسب جهت انخاذ تصمیم صحیح هستند.
راهکار
QlikView  با توجه به قابلیت هایی که دارد این امکان را به شما می دهد تا با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن اقدام به طراحی سیستم هایی جهت دریافت اطلاعات بازار و تحلیل آنها نمایید. این راهکار با استفاده از موارد زیر قابلیت های بی شماری را در اختیار کاربران قرار می دهند:
• امکان جستجو در میان حجم وسیعی از داده ها و امکان ارائه تحلیل های مناسب بر روی تمام نوع داده حتی غیر خطی.
• امکان واکنش سریع به هر نوع تغییر ناگهانی و غیر برنامه ریزی شده با توجه به تعریف کاربر.
• ارائه گزارش های شفاف و گویا بدون هیچگونه پیچیدگی و نیازمندی به دانش خاص تحلیل.
• تجزیه و تحلیل میزان نقدینگی و اعلام میزان تاثیر آن بر بازار سرمایه.
سازمان هایی که از این قابلیت استفاده می کنند:
• استفاده تعداد زیادی از بانک های اروپا مانند بانک Finter در زوریخ و Swedbank در سوئد از این ابزار برای انجام تحلیل های مورد نظر در بازار بورس و سرمایه.
• شرکت بیمه Lockton آمریکا جهت انجام تحلیل های ARMR) Analytical Risk Metric Resource) از این نرم افزار استفاده می کند.
• راه اندازی سیستم های monitoring و تحلیلی بانک OBC فرانسه در زمانی کمتر از یک ماه و استفاده عملیاتی از آنها.
• مورد قبول واقع شدن استفاده از ابزار QlikView در کنفرانس بازل ۲ برای تحلیل داده ها توسط بانک جهانی.

مدیریت هزینه
تجزیه و تحلیل مصرف، سود و زیان
طرح مشکل
امروزه بیش از هر زمان دیگری، شرکت ها و موسسات مالی به دنبال حداکثر بازدهی در قبال حداقل هزینه و فعالیت می باشند. هر سرمایه گذاری باید دارای تضمینی جهت بازگشت سرمایه و در نهایت سود دهی داشته باشد و پروژه های جدید نیز باید منجر به کاهش هزینه و یا افزایش درآمد شوند تا بتوان آن را یک پروژه یا سرمایه گذاری موفق اطلاق کرد. باید توجه داشت که موسسات مالی بودجه های بسیار سنگینی برای کاهش هزینه و افزایش درآمد خود تخصیص می دهند که این امر نشان دهنده میزان اهمیت کنترل هزینه و درآمد می باشد. سازمانی که میزان هزینه های خود را پایین آورد می تواند به سود دهی بالایی نیز دست یابد (در صورت اتخاذ سیاست ها و تصمیمات صحیح در سازمان و در نهایت پیاده سازی به موقع و درست آن ها).
راهکار
QlikView  با توجه به قابلیت هایی که دارد این امکان را به شما می دهد تا با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، اقدام به طراحی سیستم هایی جهت دریافت اطلاعات مربوط به هزینه ها و درآمد های سازمان خود داشته باشید. این راهکار با استفاده از موارد زیر قابلیت های بیشماری را در اختیار کاربران قرار می دهند:
• امکان جستجو در میان حجم وسیعی از داده ها و امکان ارائه تحلیل های مناسب بر روی تمام نوع داده بصورت آنلاین و یا آفلاین.
• بررسی میزان هزینه های صورت گرفته بر مبنای فعالیت های انجام شده و اطلاع از میزان بهره وری.
سازمان هایی که از این قابلیت استفاده می کنند:
• ۱۰ بانک برتر حوزه سرمایه گذاری، در سال ۲۰۱۱ در مجموع موفق به صرفه جویی در هزینه های خود به میزان ۶۰ درصد پس از پیاده سازی سیستم ها تحلیلی با استفاده از ابزار QlikView  شدند.
• پیاده سازی سیستم های مدیریت هزینه توسط بانک های برتر دنیا به تشخیص بانک جهانی.
• کاهش ۷ درصد از هزینه های بانک US آمریکا بعد از گذشته ۳ هفته از پیاده سازی سیستم مدیریت هزینه با استفاده از این ابزار.

تجزیه تحلیل مشتریان و اهداف
توانمندسازی تیم فروش در جهت افزایش درآمد
طرح مشکل
ارتباط خوب با مشتری کلید موفقیت در هر کسب و کار می باشد، و در این چالش تیم های فروش که باید ارتباطی خوب و موثر با مشتریان داشته باشند بسیار درگیر هستند. اگرچه تمام مشتریان برای یک سازمان قابل اهمیت هستند ولی یک سازمان یا کسب و کار موفق سازمانی است که بتواند خدماتی مناسب به هریک از مشتریان خود با توجه به سطح مراودات خود با وی ارائه دهد. باید توجه داشت که نوع ارتباط با مشتری و همچنین میزان تعاملات تجاری در این حوزه می تواند تاثیر بسزایی در خدمات قابل ارائه به مشتری داشته باشد.
راهکار
QlikView  با توجه به قابلیت هایی که دارد این امکان را به شما می دهد تا با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن اقدام به طراحی سیستم هایی جهت دریافت اطلاعات از پایگاه داده مشتریان و همچنین تبدیل این داده ها به اطلاعاتی مفید بر اساس سیاست های سازمان نمایید.
سازمان هایی که از این قابلیت استفاده می کنند:
• شرکت California Casualty که یک شرکت آمریکایی در صنعت بیمه می باشد میزان فروش تلفنی خود را با استفاده از داشبوردهای طراحی شده با ابزار QlikView  از میانگین ۱٫۶ در روز به ۲ رساند که برابر است با ۲۵% افزایش فروش.
• شرکت Colonial Life میزان فروش نمایندگی های خود را بصورت آنلاین از طریق ابزار طراحی شده توسط QlikView  مشاهده می کند.
• بانک Berenberg آلمان از ابزار QlikView  برای بررسی اطلاعات مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آنها استفاده می کند.
• بانکNordic مجموعه کشورهای اسکاندیناوی بیش از ۶۰۰۰ کاربر در ابزار QlikView  در تمامی شعب خود که نزدیک به ۵۰۰ شعبه می باشد تعریف کرده تا کارکنان بتوانند بهترین نوع ارتباط با مشتریان را برقرار نمایند و در زمان مراجعه مشتری مناسب ترین خدمت بانکی را به وی ارائه دهند.

مدیریت دارایی و تحلیل سرمایه گذاری ها
انتخاب بهترین عمل برای رشد در آینده
طرح مشکل
موسسات مالی همیشه تحت فشار و بدنبال بازگشت سرمایه و افزایش درآمد خود هستند. برای مدیریت دارایی و سرمایه گذاری ها باید این سوال پرسیده شود که چه سرمایه گذاریی ضعیف است؟ کدام شرکت ها، صنایع، بازار و دیگر موارد مرتبط با آنها در معرض بحران های اقتصادی قرار دارند؟.
راهکار
QlikView  با توجه به قابلیت هایی که دارد این امکان را به صاحبان کسب و کار و سرمایه می دهد تا با سرعتی بیشتر و دقتی بالاتر با اطلاعاتی دقیق تر (در صورت طراحی صحیح و وجود منابع لازم) بهترین تصمیم را بگیرند.
سازمان هایی که از این قابلیت استفاده می کنند:
• بانک ABN Amro هلند با استفاده از ابزار QlikView  اقدام به تحلیل روزانه ۱۲۰ بازار مختلف جهت اتخاذ تصمیمات لازم برای سرمایه گذاری و یا موارد دیگر می نماید.

• مدیران برجسته اروپا در امر سرمایه گذاری از این ابزار برای تحلیل بازار های مورد نظر خود استفاده می کنند.

ارائه خدمات به مشتریان
ارائه خدمات از راه دور
طرح مشکل
موسسات مالی همیشه به دنبال این هستند که بهترین سرویس را به مشتریان راه دور خود بدهند. بنابراین وجود یک سیستم یا ابزار جهت دریافت گزارش هایی در بازه های زمانی متفاوت برای اطلاع از میزان خدمات ارائه شده به این دسته از مشتریان و نحوه ارائه آنها و در نهایت میزان رضایت و اطلاع از کاستی ها به وضوح دیده می شود.

راهکار

QlikView  با توجه به قابلیت هایی که دارد این امکان را به شما می دهد تا اتصال آن به سیستم هایی مثل سیستم نظر سنجی و یا سیستم های ارتباط با مشتری میزان رضایت و یا نحوه ارائه خدمات را بررسی نمایید و قبل از وقوع مشکلاتی مانند از دست دادن مشتری اقدام به رفع نواقص موجود فرمایید.
سازمان هایی که از این قابلیت استفاده می کنند:
• شرکت بیمه Colonial آمریکا با استفاده از این ابزار و طراحی داشبورد های نظر سنجی اقدام به ارائه خدماتی نوین در سیستم بیمه ای نموده این خدمات اکثرا مطابق با نیاز مشتریان و در نتیجه جذب مشتریان بسیار زیادی شده است.


 فروش نسخه نامحدود Qlikview Server & Publisher & Developer و پشتیبانی اختصاصی به همراه آموزش  نرم افزار در سامانه گستر آکو

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو