مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت (بخش دوم)

Images
Images
Images
Images

مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت (بخش دوم)

  • مقالات
  • 2,184 بازدید

آغاز تجارت و اجراي طرح، مهم‌ترين و حساس‌ترين مقطع و مرحله براي بنا نهادن پايه‌هاي يك سازمان و شركت است. پس از بررسي و كارشناسي طرح، اجرايي منظم وهماهنگ، هدايت و پيشبرد طرح و آغازي ثمربخش، جزو آخرين مراحل عملياتي يك مدير كارآزموده است. در اين مرحله سرمايه، زمان و اهداف شما بايد از طرح درآمده و به اجرا گذاشته شوند. براي اينكه با اطمينان كامل و برنامه‌اي حساب شده به تجارت خويش ادامه دهيد، به اصولي احتياج داريد كه شما را دربرابر خطرها و خطاهاي تجاري مصون نگه دارد و شما نيز با پيروي از اين اصول، تجارت خويش را توسعه دهيد و در اين عرصه پايدار بمانيد. براي آشنايي بيشتر با اصول موفقيت در تجارت و نحوه اجراي طرح‌هاي تجاري، با ما در اين مقاله همراه شويد.


1005.jpg

 

11. هيچ‌گاه اجازه ندهيد فشارهاي كاري به طريق مختلف روند پيشرفت تجارت شما را با مشكل مواجه كند. از حاشيه‌پردازي‌هاي بي‌مورد و فضاسازي‌هاي بي‌اثر با رقيبان خودداري كنيد. فقط به فكر توسعه طرح‌هاي تجاري خويش باشيد و همواره سعي كنيد تا فضاي رقابتي سالم، با ديگران ايجاد كنيد.

12. تجارت را تنها و مستقل انجام دهيد، شريك تجاري به همان اندازه كه مي‌تواند شما را در تجارت و اتخاذ تصميم‌هاي مهم ياري كند، در بعضي مواقع با بروز دوگانگي و ترديد در تصميم‌گيري‌ها، شيوه‌ها و ديدگاه‌هاي مختلف، آينده و اساس تجارت شما را از بين مي‌برد. به ياد داشته باشيد، فقط حضور فعالانه و پوياي شما در تحولات و معاملات تجاري و آگاهي كامل از نحوه توليد و توزيع محصولات مي‌تواند ضامن موفقيت شود.

13. هميشه سعي كنيد با تيمي كامل، پرقدرت و استفاده از بهترين شبكه متخصصان، مشاوران، بازاريابان و كارمندان حرفه‌اي تجارت خويش را آغاز كنيد. يك شروع بي‌مانند و پرقدرت، انرژي تمام نشدني مدير در كار و برخورد صحيح با كارمندان، راندمان و فضاي كاري را به شكل قابل توجه‌اي افزايش مي‌‌دهد. بازتاب اين انرژي مثبت به سرعت در تمامي فضاي شركت پخش مي‌شود و كارمندان با روحيه‌اي بي‌نظير به كار ادامه مي‌دهند. بنابراين تا زماني‌كه از موفقيت طرح و اجراي آن مطمئن نشديد، تجارت خويش را آغاز نكنيد، زيرا يك شروع ضعيف و بي‌ثبات نه تنها موجب بروز تصورات و ديدگاه‌هاي منفي مي‌شود، بلكه انتخاب‌هاي بعدي را نيز با مشكل مواجه مي‌كند.

14. لازم نيست در آغاز تجارت از تمام سرمايه خود استفاده كنيد. مي‌توانيد به جاي استفاده از چندين كالاي پرهزينه براي فروش، از دو يا سه محصول متوسط، اما پرمخاطب شروع كنيد. اندك‌ اندك با افزايش سرمايه، روش‌هاي جديد را تجربه كنيد، مهم‌ترين مساله در اين عرصه داشتن سرمايه فراوان نيست، بلكه مهارت در جذب مخاطب است. بنابراين سعي كنيد تا مهارت ارتباط با ديگران و تبليغ تاثيرگذار را فراگيريد.

15. همگام و همسو با رقيبان و بازارهاي تجاري پيش رويد، نياز بازار و مشتريان را بشناسيد و در همان راستا به فعاليت بپردازيد. از فروش و توزيع صحيح كالاها اطمينان يابيد و هميشه كالاهاي با كيفيت و تضمين شده به مشتريان عرضه كنيد. به ياد داشته باشيد، شما جزئي از شبكه بي‌انتهاي بازارهاي تجاري هستيد، بنابراين بايد منطبق با اصول و معيارهاي بازار و نياز مشتريان، خود را هماهنگ كنيد.

 

 

16. هميشه در ابتدا رقيبان تجاري، محيط بازار و مخاطبان و مشتريان خودتان را بشناسيد، علايق، استعدادها و مهارت‌هاي خويش را بازبيني كنيد و سپس طرح‌هاي خويش را به مرحله اجرا درآوريد. هيچ‌گاه كارها را زياد آسان فرض نكنيد، هرحرفه‌اي در آغاز دشواري‌هاي خاص خود را دارد. با تمام انرژي براي رسيدن به اهدافتان تلاش كنيد، هيچ‌گاه نااميد نشويد، بالاخره روزي موفقيت را احساس خواهيد كرد. 

17. هميشه كاري را آغاز كنيد كه متناسب با مهارت، استعداد، دانش و علاقه شما باشد. اصولا پرداختن به كارهايي كه در آن تخصص چنداني نداريد، نه تنها موجب شكست و از بين رفتن سرمايه مي‌شوند، بلكه براي انتخاب‌ها و كارهاي بعدي نيز مشكل‌ ساز خواهند بود. بنابراين منطقي عمل كنيد، متناسب با رشته دانشگاه و تخصص خويش، شغل ايده‌آل خودتان را انتخاب كنيد و درهمان زمينه به فعاليت بپردازيد. آينده در دستان شماست، با انتخاب‌هاي شايسته و به موقع، آينده خويش را بسازيد.

18. برنامه‌ريزي، به كار بردن طرحي مناسب و اجراي اهداف از اصول اوليه تجارتند. همان‌طور كه سرمايه‌گذاري و انتخاب مكان در تجارت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اهداف و طرح‌ها نيز درجايگاه بسيار ويژه و حساسي قرار دارند. هرطرحي كه براي برنامه تجاري خويش داريد، بايد قابل اجرا و تحقق‌پذير باشد. واقع‌بين باشيد و متناسب با قابليت‌ها و سرمايه خود اهداف‌كاري را اجرا كنيد.

19.  مهم‌ترين و حساس‌ترين بخش كار، زمان آغاز آن است. بنابراين براي اجراي طرح‌هاي تجاري بايد انرژي زيادي صرف كنيد.

20.  تجارت خويش را با تحقيق و بررسي درباره نوع كالاي توليدي، آگاهي كامل از شبكه بازار و رقيبان و درنهايت اجراي صحيح برنامه‌ها پايه‌ريزي كنيد. به ياد داشته باشيد، آگاهي و شناخت رمز موفقيت است، بنابراين با بازبيني و اجراي روش‌هاي مناسب شرايط لازم براي پيشرفت را فراهم كنيد.

 

Source:    PowerHomeBiz.Com

ترجمه: سید رسول میزرایی موسوی

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو