مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت (بخش آخر)

Images
Images
Images
Images

مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت (بخش آخر)

  • مقالات
  • 2,167 بازدید

آغاز تجارت و اجراي طرح، مهم‌ترين و حساس‌ترين مقطع و مرحله براي بنا نهادن پايه‌هاي يك سازمان و شركت است. پس از بررسي و كارشناسي طرح، اجرايي منظم وهماهنگ، هدايت و پيشبرد طرح و آغازي ثمربخش، جزو آخرين مراحل عملياتي يك مدير كارآزموده است. در اين مرحله سرمايه، زمان و اهداف شما بايد از طرح درآمده و به اجرا گذاشته شوند. براي اينكه با اطمينان كامل و برنامه‌اي حساب شده به تجارت  خويش ادامه دهيد، به اصولي احتياج داريد كه شما را دربرابر خطرها و خطاهاي تجاري مصون نگه دارد و شما نيز با پيروي از اين اصول، تجارت خويش را توسعه دهيد و در اين عرصه پايدار بمانيد. براي آشنايي بيشتر با اصول موفقيت در تجارت و نحوه اجراي طرح‌هاي تجاري، با ما در اين مقاله همراه شويد.

31. اغلب موفقيت‌هاي بزرگ، حاصل مشاوره‌ها و همكاري‌هاي متخصصان و گروه‌هاي منسجم و هماهنگ بوده است. اتحاد و كار گروهي، افكار و موقعيت‌هاي بسيار مطلوبي را ايجاد خواهد كرد. تلفيق دانش، مهارت و استعدادهاي افراد مختلف در طرح‌هاي گروهي هميشه نتايج شگفت‌انگيزي به باور خواهد آورد. بنابراين پيشنهادهاي همكاري و مشاركت را جدي بگيريد و پس از بازبيني طرح درصورت امكان موافقت كنيد.

32. هيچ‌گاه تجارت را تنها براي افزايش سرمايه آغاز نكنيد. به بيان ديگر، براي به دست آوردن پول، هركاري را انجام ندهيد. قطعا پس از مدتي به سرمايه و اعتبار لازم خواهيد رسيد. اما آيا تمام اهداف شما از راه‌اندازي طرح‌هاي تجاري، فقط به دست آوردن پول است؟ اهداف خود را بازبيني كنيد تا به پاسخي منطقي برسيد. كارهاي بزرگ به اهداف بزرگ احتياج دارند، تجارت خود را جهاني كنيد، به بازارهاي جهاني قدم بگذاريد و تفكرات خود را تغيير دهيد. كسي با راه‌اندازي يك شركت تجاري به‌جايي نمي‌رسد. بنابراين به‌دنبال خلاقيت و نوآوري درحرفه‌هاي مختلف باشيد، تغييرات و تحولات بنيادين را باتصورات خود اجرا كنيد، ذهن را از فضاي محدود خارج كنيد. به توسعه شركت در سطح بين‌المللي بينديشيد و مبتكر طرح‌هاي نوين شويد.

33. تمام برنامه‌ريزي‌هاي شركت تجاري خويش را براساس اصولي هدفمند و منطقي انجام دهيد. از هزينه‌هاي اضافي خودداري كنيد. كنترل امور را در دست گيريد و طبق معياري مشخص سرمايه خود را افزايش دهيد.

34. تجارت همانند بازي شطرنج است. هرحركتي گام بعدي را مي‌سازد، هرگونه فقدان و كاستي در مرحله بعدي ظاهر مي‌شود. بنابراين بايد كاملا منطقي و حسابگر بود. از تمام فرصت‌ها و لحظه‌ها، به بهترين شكل استفاده كنيد. بايد صبور بود و طرحي بي‌نقص اجرا كرد. از چالش‌هاي بزرگ و كوچك، تجربه‌هاي جديد ساخت و موانع را پيش‌بيني كرد. هيچ‌گاه در اين حرفه عجله نكنيد. تصميمات مهم را با مشاوره افراد كارآزموده اتخاذ كنيد. هميشه يك گام جلوتر از ديگران باشيد و اعضاي تيم تجاري را حمايت كنيد.

35. آرام آرام، اما مطمئن گام برداريد. تجارت را با كالاهاي كم‌هزينه و پرفروش آغاز كنيد. ممكن است شروع كار بسيار سخت باشد، اما بايد اين مسير و اين دوران را با جديت و تلاش فراوان پشت‌سر بگذاريد تا به مراحل بعدي برسيد. هيچ‌گاه خود را دست كم نگيريد، اعتماد خود را حفظ كنيد و كارهاي بزرگ را دردست گيريد.

36. منابع، سرمايه، زمان و تلاش براي راه‌انداري طرح تجاري، عوامل موفقيت شما را تعيين مي‌كنند. براي رسيدن به اهداف و روياهاي خود، بايد خود و كارمندان‌تان را تشويق كنيد.

37. همگام با راه‌اندازي شركت، مهارت‌هاي خود و كارمندان را افزايش دهيد، حضور در دوره‌هاي آموزشي و افزايش و ارتقاي سطح علمي، شما را در رسيدن به‌اهداف و خواسته‌ها نزديك‌تر خواهد كرد.

38. سعي كنيد ارتباط خوب و پايداري بامخاطبان و مشتريان برقرار كنيد. اخلاق حرفه‌اي و ارتباطات موثر دراين حرفه شما را در پيمودن مسير موفقيت ياري مي‌كنند. ازنظرات و انتقادات مخاطبان براي افزايش كيفيت محصولات استفاده كنيد.

39. به سوالات و خواسته‌هاي مخاطبان احترام بگذاريد. آن‌ها هميشه به‌دنبال كالاهاي باكيفيت، مناسب و كم هزينه هستند. بنابراين با درك اين واقعيت و آگاهي از نياز آنان شبكه توزيع خود را ارتقا دهيد.

40. مشتريان و مخاطبان را براساس دارايي‌ها و خريدشان تقسيم‌بندي نكنيد. به همه مشتريان احترام بگذاريد و آن‌ها را راهنمايي كنيد. به ياد داشته باشيد، هيچ‌گاه تاثير اولين تماس‌ها و برخوردها تكرار نمي‌شوند، بنابراين سعي كنيد مشتريان با خاطره‌اي خوش از شما خريد كنند.

41. بازاريابي و فروش صحيح محصولات، احتياج به آموزش‌هاي تخصصي و مهارت‌هايي خاص دارد. همچنين توزيع به موقع و استفاده از تخفيف‌هاي فصلي، ازشگردهاي تجارت به شمار مي‌روند. بنابراين به‌جز قدرت مديريت و كنترل اعضاي شركت، بايد در اين بخش نيز از افراد باتجربه استفاده كنيد.

42. مديريت، نظارت و هدايت از نخستين ويژگي‌هاي يك مدير و كارآفرين به شمار مي‌روند. درچنين جايگاهي بايد با كنترل و دقت بر كار تمام پرسنل، طرح‌ها و برنامه‌ها موفقيت خود و آنان را تضمين كنيد.

43. هميشه سعي كنيد با اتخاذ تصميمات شايسته از بروز هر مشكلي جلوگيري كنيد. از مواجه شدن باموانع نهراسيد، روش‌هاي مختلف را به كار ببريد و آگاهانه و با مشاوره ديگران مشكلات را برطرف كنيد.

44. از اشتباهات ديروز، تجربه‌اي موفق براي فردا بازآفريني كنيد. لحظه‌اي از آموختن غافل نشويد، تجارت‌بازي اسرارآميز و پيچيده‌اي است، با كاهش خطاها در اين ميدان پيروز شويد.

45. با كارمندان صميمانه رفتار كنيد، به آن‌ها آزادي عمل دهيد، ايجاد انگيزه ازعواملي است كه مي‌تواند استعدادهاي افراد را ظاهر كند. به آنان فرصت اثبات دهيد.

46. سعي كنيد باحقوق و مزاياي كافي، كارمندان را از خود راضي نگه داريد. آنان براي شكوفايي استعدادها و مهارت‌هاي خود به زمان، حمايت و آرامش احتياج دارند.

47.  هدايت افراد و منطبق كردن آنان با خواسته‌ها و اهداف شما، كاري زمان‌بر و حساس است، هركس تصورات مختلفي دارد، راه نفوذ به افكار را بازيابيد تا هميشه آنان را در خدمت گيريد.

48.  مهم‌ترين و اساسي‌ترين ركن اين هرم موفقيت و سكان‌دار شركت و سازمان، خود شما هستيد. بنابراين بايد به خود و اهداف‌تان احترام بگذاريد، رفتار شما سرمشق كاركنان‌تان است. به‌سلامت خود اهميت دهيد. خود را در طرح‌ها و فشارهاي كاري غرق نكنيد. صبور و ميانه‌رو باشيد و از شكست نهراسيد.

49.  هميشه تعادلي مناسب ميان كار و زندگي خود برقرار كنيد. اهميت زندگي كمتر از كار نيست. ساعات منظمي را به خانواده و ورزش اختصاص دهيد. همه مسئوليت طرح‌ها را به تنهايي به‌دوش نكشيد. به ديگران نيز فرصت دهيد تا عقايدشان را مطرح كنند و دراين عرصه با شما همكاري نمايند.

50.  اجازه ندهيد سختي‌ها و فشارهاي كاري شما را از مسير اصلي جدا كنند. مشكلات كوچك و بزرگ با اندكي تدبير و آينده‌نگري به پايان مي‌رسند. بايد هميشه با پيش‌بيني‌هاي صحيح و به موقع جلوي آن‌ها را بگيريد، مشكلات و سختي‌هاي محيط‌كار را به كانون امن خانواده نياوريد. هميشه از راهنمايي‌هاي افراد باتجربه استفاده كنيد. كنترل شبكه تجاري خويش را در دست گيريد و به آينده خوش‌بين باشيد.

 

Source:    PowerHomeBiz.Com

ترجمه: سید رسول میزرایی موسوی

 

 

 

 

پست های تصادفی

HTML5 چیست ؟
HTML5 چیست ؟
یک استاندارد جدید از HTML(Hyper Text Markup Language) می باشد که وب مستران آن را یک گام رو به جلو...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو