انتخاب نام مناسب کسب و کار اینترنتی

Images
Images
Images
Images

انتخاب نام مناسب کسب و کار اینترنتی

  • مقالات
  • 2,916 بازدید

داشتن یک نام مناسب که بتواند در ذهن مخاطبان باقی بماند یکی از کلیدهای موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می باشد، همچنین نام مناسب بخشی از بازاریابی اینترنتی می باشد، زیرا نام مناسب می تواند در بازگشت مخاطب تاثیر فراوانی داشته باشد، نکات زیر شما را در انتخاب نام مناسب راهنمایی می کند:

1-      اسامی مخفف مانند TNK.com به هیچ عنوان در ذهن مخاطب باقی نمی ماند، زیرا هیچ کس نمیداند این نام مخفف چه چیزی است و تنها کسی که آن را ثبت کرده معنی آن را میداند، در اینجا شما مهم نیستید بلکه مخاطب و کاربر شما مهم است که باید نام شما را به خاطر داشته باشد. نام های مخفف به راحتی از ذهن مخاطبان پاک خواهند شد.

2-      اسامی طولانی نیز در ذهن باقی نمی مانند و به سادگی فراموش می شوند. اسامی طولانی دشمن شما هستند زیرا کاربران اینترنتی افرادی هستند که اصولا به اسامی طولانی توجه خاصی نمی کنند.

3-      فرض کنید نام وب سایتی iran_tejarat.com می باشد، استفاده از آندرلاین و خط فاصله ظاهر نام را زشت میکند و در ذهن مخاطب این موضوع را تداعی می کند که نام اصلی  احتمالا irantejarat.com می باشد که قبلا توسط یک کسب و کار اینترنتی معتبر ثبت شده است، پس شما بذر بی اعتمادی را در دل مخاطبان خود می پاشید.

4-      استفاده بی مورد از اعداد در نام همان تاثیر استفاده از آندرلاین و خط فاصله را در ذهن مخاطبان ایجاد میکند. همچنین کاربران منظور شما را از این اعداد متوجه نمیشوند، مگر آنکه شما آنقدر خلاقانه عمل کنید که این عدد یک حرف یا موضوع خاص را در ذهن کاربر تداعی کند.

5-      سعی کنید نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن دقیقا همانند تایپ کردن آن باشد. در این صورت مخاطب زمانیکه نام کسب و کار شما را می شنود به راحتی آن را تایپ کند و نیاز به هجی کردن نیست.

6-      ساخت یک نام مناسب زمانبر می باشد و به هیچ عنوان در انتخاب یک نام عجله نکنید. برای انتخاب یک نام مناسب حتما برای خود یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و هر نامی که به ذهن شما می رسد را درون آن بنویسید و مقابل آن یادداشت کنید که این نام چگونه می تواند با کسب و کار شما و فعالیت شما ارتباط داشته باشد، سپس این نام ها را در اینترنت هم جستجو کنید تا در انتها نامی را انتخاب کنید که مشابه نداشته باشد.

7-      در گوگل نام انتخابی خود را به فارسی نیز جستجو کنید و ببینید چه نام های مشابهی وجود دارند و اگر وب سایتی نام فارسی آن به شما نزدیک است، از انتخاب آن صرفنظر کنید. کاربران عادت دارند گاهی اوقات برای پیدا کردن وب سایت شما در موتورهای جستجو نام فارسی شما را وارد کنند و این باعث خواهد شد هر دو وب سایت را ببینید و این زمانی برای شما نامناسب خواهد بود که فعالیت هر دو وب سایت به هم نزدیک باشد.

8-      گاهی اوقات شما می توانید از نام خودتان برای کسب و کارتان استفاده کنید، البته به شرط اینکه نام شما تمام قواعد گفته شده بالا را رعایت کند، اصولا از نام خانوادگی برای چنین وب سایت هایی استفاده می شود.

9-      اگر شما یک نام دامنه برای وب سایت خود انتخاب می کنید که حتما با حروف انگلیسی می باشد، سعی کنید با نام فارسی وب سایت شما یکی باشد.

10-   انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار اینترنتی بسیار مهم و ضروری می باشد و می توان گفت یکی از ارکان اصلی بازاریابی اینترنتی شما محسوب می شود، بنابراین فقط برای اینکه بتوانید سریعتر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید و مشغول کسب درآمد شوید از این مرحله به سادگی عبور نکند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو