چگونه یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو بنویسیم؟

Images
Images
Images
Images

چگونه یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو بنویسیم؟

  • مقالات
  • 2,498 بازدید

در این مقاله سعی شده  که با برخی از روش های بهینه سازی مقالات برای موتورهای جستجو آشنا شویم. انتخاب کلمات مناسب و محتوای مرتبط به موضوع مقاله می تواند به بهینه شدن مقاله کمک قابل توجهی نماید. در بحث سئو هیچ فرمول و یا روش خاصی عنوان نشده است و صرفا انجام یکسری کارها و رعایت برخی موارد مهم می تواند به بهینه شدن یک متن کمک نماید.

بطور دقیقتر میتوان گفت که برخی دستورالعمل ها وجود دارد که می تواند به بهینه کردن مطالب برای موتورهای جستجو کمک کند. نوشتن یک مقاله بهینه شده جهت موتورهای جستجو بسیار مهم و پیچیده است و استفاده از برخی موارد ساده می تواند تاثیر زیادی بر بهینه شدن آن بگذارد. رعایت برخی نکات ساده باعث می شود مقاله نوشته شده در موتورهای جستجو به راحتی ایندکس شده و میزان بازدید از وب سایت را تا چند برابر افزایش دهد.

دریافت اصول اولیه درست و صحیح

1-  موضوع مقاله:

برای شروع کار باید مشخص کنید که مقاله برای وب سایت نوشته میشود یا صرفا یک متن ساده برای انتشار در یک وبلاگ می باشد. مهمترین مسئله برای بهینه سازی یک مقاله موضوع مقاله است. بهتر است همواره موضوعاتی را انتخاب کنید که کمتر درباره آن نوشته شده است  بعلاوه در انتخاب کلمات نیز بسیار هوشمندانه رفتار کنید و ازکلمات ساده و روان برای انتقال مطالب به مخاطبان استفاده نمایید.

 

سعی کنید از یک عبارت کلیدی مهم در تیتر و عنوان مقاله استفاده نمایید. انتخاب یک تیتر مناسب و در عین حال کوتاه تاثیر بسیار زیادی بر سئو مقاله خواهد داشت.

2-  مقاله باید خوب باشد:

منظور از مقاله خوب مقاله ای است که برای خواننده مفید باشد و خواننده فوائد متن خوانده شده را درک کند. مهم است که مقاله تاثیر مثبت داشته باشد و در زندگی و کسب و کار خواننده قابل اجرا باشد. استفاده از کلمات پیچیده و نامفهوم خواننده  را از خواندن ادامه مطلب منصرف خواهد کرد.

نوشتن مقاله بدون در نظر گرفتن اصول بهینه سازی بعد از مدتی باعث کاهش بازدید سایت و کاهش درآمد از راه تبلیغات می شود. سایت های زیادی وجود دارند که با استفاده از تولید محتوای مفید از جایگاه بالایی نسبت به رقبای خود برخوردارند و ماهانه میلیون ها تومان از راه تبلیغات در سایت درآمد کسب می کنند.

مطمئنا اگر یک مقاله بهینه شده و مفید در سایت قرار دهید، کاربران مشتاقانه آن را به دوستان خود پیشنهاد میک نند و در مدت کوتاهی در شبکه های اجتماعی نیزبه طور گسترده منتشر میشود و نهایتا باعث افزایش  بازدید و بالارفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

 

توجه: مطالب باید برای خوانندگان جذاب باش و نه برای الگوریتم های جستجو، اگر مطالب و مقاله های شما مورد توجه خوانندگان قرار بگیرد حتما مورد توجه موتورهای جستجو نیز قرار خواهد گرفت.

3- هماهنگی با موضوع سایت:

مطالب و مقالات منتشر شده حتما باید با موضوع و محتوای سایت همخوانی داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و معرفی آن ها بعد از چکیده و یا در آخر متن مقاله در بهینه سازی مقالات بسیار موثر است و به موتورهای جستجو کمک میکند که موتورهای جستجو مقاله شما را در بین هزاران مقاله با موضوع مشابه انتخاب کند.

 

4-   انتخاب کلمات کلیدی و عبارات کلیدی:

عبارات کلیدی  و کلید واژه ها، کلمات یا ترکیبی از کلمات هستند که کاربران اینترنت جهت جستجوی اطلاعات مورد نظر خود استفاده میکنند. حداکثر 3 کلمه را برای هر عبارت کلیدی در نظر بگیرید. کلمات کلیدی در نگاه اول باید خود را در متن نشان دهند.

عبارات و کلمات کلیدی توسط اسکریپت ها یی که موتور جستجو به هر صفحه ای در اینترنت ارسال میکند ثبت می شوند، این اسکریپت ها به اصطلاح " اسپایدر یا عنکبوت" نامیده میشوند.

اسپایدرها در سراسر صفحات وب  و وبسایت ها می خزند و آن ها را از نظر محتوا و کیفیت محتوا تجزیه و تحلیل می کنند. یکی از راه هایی که آن ها بتوانند این کار را انجام دهند این است که کلید واژه ها و عبارات کلیدی را برای تعیین موضوع یک صفحه ثبت کنند. همچنین اسپایدرها تشخیص میدهند که کلید واژه ها چگونه استفاده شده اند و همچنین درستی یک صفحه از نظر دستوری و نوع هایپرلینک های ورودی و خروجی را نیز تشخیص میدهند.

با استفاده از ابزار google AdWords، نرم افزار کلمات کلیدی، علم جبر و یا شرکت در دوره های آموزشی تا حدی در نوشتن مقالات بهینه شده و انتخاب کلمات کلیدی، اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد. بهتر است جهت نگارش یک مقاله بهینه از کلمات کلیدی خاص در کنار کلمات کلیدی عمومی استفاده شوند.

 

5-  تراکم کلمات کلیدی:

تراکم کلمات کلیدی یک اصطلاح متداول در زمینه سئو و بهنیه سازی می باشد و اغلب به عنوان یک جزء حیاتی از آن نام برده می شود. عبارت را از آن جهت کلمات کلیدی می نامند که ارائه دهنده مقدمه ای هر چند کوتاه از مقاله می باشد. علی الرغم آنچه که تصور میشود زیاد شدن کلمات کلیدی در یک مقاله به بهینه شدن بیشتر آن  و افزایش شانس برای نمایش در نتایج جستجو کمک نخواهد کرد.

متاسفانه با زیاد شدن مقالات متعدد در زمینه های مختلف، ظرفیت کلمات کلیدی شاخص پر شده است و شرکت ها و سایت های پربازدید آن کلمات مهم را به نام خود ثبت کرده اند و همواره با جستجوی کلمات کلیدی به یکی از سایتهای برتری که از این کلمات کلیدی استفاده کرده است برخورد میکنیم.

 

6- بهینه سازی ساختار صفحه وب:

در ساختار یک صفحه وب که با html نوشته شده است، بر چسب های متا، مهمترین تگ ها و متا تگ ها ( در بالای نام هدر) وجود دارند. موتورهای جستجو این  متاها و تگ ها را در همان ابتدای ورود به سایت بررسی و مورد توجه قرار میدهند و سپس به بررسی مقاله می پردازند. از اینرو بهینه بودن صفحه وب بسیار مهم می باشد و تاکید میشود در هدر از کلمات کلیدی استفاده شود که ارتباط بیشتری با موضوع سایت داشته باشد و مهمترین کلمات کلیدی در همان ابتدا قرار گرفته باشند. این موضوع درسایت هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند بسیار مهم می باشد.

 

7- ایجاد هایپرلینک:

هایپر لینک ها، لینک هایی هستند که کاربر را به صفحاتی که به نوعی با موضوع شما ارتباط دارند، پیوند میدهند. شما می توانید با مشخص کردن یک کلمه یا عبارت و افزودن آدرس وب سایتی که قصد دارید به آن متصل شوید یک هایپر لینک بسازید.

 

توجه: از کیفیت سایت هایی که به آن ها لینک می دهید حتما اطمینان حاصل کنید.

 

لینک دادن به مقاله یا مقالات مرتبط دیگر داخل وب سایت باعث می شود تا خواننده بعد از مطالعه مقاله به مقالات دیگر نیز مراجعه کند ومدت زمان زیادی را درسایت باقی بماند. این موضوع به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو منجر خواهد شد.

8- ایجاد هایپر تکست (ابر متن):

ایجاد هایپر تکست در محتوای مقاله، یک راه حل عالی برای افزایش علاقه مندی کاربران به مقاله می باشد و همچنین به کمک ربات های جسجو گر گوگل می تواند شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو داشته باشد.

 

9- مقاله خود را بنویسید:

  • مقاله ای مفید و با استفاده از کلمات قابل فهم بنویسیم و در اختیار خواننده قرار دهیم. از داخل متن نوشته شده مهمترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید و در سر تا سر مقاله از آنها استفاده کنید طوری که خواننده  با مشاهده آن ها به موضوع اصلی مقاله پی ببرد.
  • از درست بودن مقاله از نظر گرامری و نبود اشتباهات املایی اطمینان حاصل کنید.
  • مقاله را به پاراگراف های کوتاه با سر فصل های فرعی تقسیم بندی کنید.
  • در ابتدای مقاله و ترجیحا در جمله اول و یا در پاراگراف اول از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • کلید واژه های با اهمیت را در عناوین و سرفصل های فرعی به کار ببرید.
  • هر کجا در متن که منطقی به نظر می رسد، کلمات کلیدی را به صورت برجسته یا مورب بنویسید.
  • در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر به مقاله خود لینک دهید و یا دوستان را تشویق به انتشار مقاله خود کنید.

 

مقالات مرتبط:

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو