18 اصل هم در کسب و کار های قدرتمند

Images
Images
Images
Images

18 اصل هم در کسب و کار های قدرتمند

  • مقالات
  • 2,086 بازدید

رهبران کسب وکارها و مدیران اجرایی، بیشتر مواقع اصول زندگی را از نحوه راه اندازی کسب وکارشان جدا میکنند. به نظر نمی رسد قضیه اینگونه باشد.

در واقع، ما از اصولی بسیار شبیه به همین اصول، برای توسعه فردی استفاده می کنیم و مستقیماً آ نها را در چگونگی رسیدن به زندگی های کاری خود به کار می گیریم. در این مقاله اصولی را که کسب وکارهای قدرتمند به آن پایبند هستند، بررسی می کنیم.

 

آنها به پیشرفت می اندیشند

 بخش اصلی هر فرهنگ سازمانی این است که افراد بدانند از کجا آمد ه اند و چه چیزی آ نها را به اینجا رسانده است. داشتن باور قوی درباره اینکه چه کاری می کنیم و چرا کار  می کنیم، بخشی از روند درگیرسازی کارکنان است. برای کسب وکارها مهم است که پیام محکم و رسایی را عنوان کرده و فرهنگی سازمانی را استوار کنند. فرهنگ سازمانی همچنین، بیانگر سرمایه گذاری در دانش بازار و بینش عمیق در بخش هایی از کسب وکار است که در آن فعالیت داریم.

 

 

آنها ناراحتی ها را تحمل می کنند

 تجارت برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. رهبری اداره ها، بخش ها و شرکت ها می تواند چالش برانگیزباشد. هیچ گاه صددرصد دوست داشتنی نخواهید بود. گاهی تصمیماتی می گیرید که خوشایند نیست. به عنوان رهبری لایق در کسب وکار باید بتوانید در مواقع خاصی ناملایمات را تحمل کنید.

 

 

آنها سودمندانه فکر می کنند

 از کجا بدانیم که در اندیشه مالک یا مالکان یک کسب وکار چه می گذرد؟ ما به فرایند داخلی در درون شبکه ارتباطی آن مجموعه نگاه  می کنیم. به اینکه چگونه رهبران با یکدیگر کار می کنند؟ آیا در کنار هم سودمند ترند یا اینکه رقابت شخصی بین آنان تا حدی زیاد است که به یکدیگر اطمینان ندارند؟ آیا کارمندان از ترس، جرئت گفتن واقعیت را به معاون رئیس ندارند؟ این محیط نمی تواند پربار وسودمند باشد. آیا افراد مجموعه شما می‌توانند حقیقت، اختلافات سودمند و نوآوری را تحمل کنند؟ اگر شرکت شما چنین محیطی دارد، پس در مسیر درستی برای برقرای ارتباطات مفید و ثمربخش قرار گرفته است.

 

 

آنها انرژی ذهنی خود را خردمندانه خرج می کنند

در خصوص موضوعاتی که قصد دارید در آ نها وارد شوید و خودتان را درگیر کنید، مقررات انضباطی محکمی داشته باشید. تمام شرکت ها یا بنگاه‌های بزرگ، سیاست هایی دارند که با جاه طلبی فردی ادغام شد ه اند. این موضوع می تواند محیط های رقابتی و بسیار چالش برانگیزی را به وجود بیارود. راهبرد موفق آن است که شیوه جنگی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. شما قادر نیستید تمام ویرانی ها را آباد کنید.

 

 

آنها باورهای اصلی خود را ارزیابی می کنند

رهبران کسب وکارها باید هر روز خود را در آیینه نگاه کرده و احساس کنند انتخاب و تصمیم گیری آنان مجموعه شان را به مسیر درست هدایت خواهد کرد. آ نها باید باورها و اعتقاداتی داشته باشند که همواره به انتخاب هایشان جهت دهد. حفظ جایگاه رقابتی و آمادگی در بازار کار، آرزوی همه رهبران در کسب وکار است.

 

 

آنها بر سر قدرت باقی می مانند

 اینگونه کسب وکارها با صداقت، برند یا نا م تجاری تأثیربرانگیزی را ساخته اند و تحت سیاست های پولی کارآمدی کار می کنند. از بسیاری جهات، این مطلوب ترین ویژگی در فهرست است. آماده بودن و رقابتی ماندن در بخش خاصی از بازار، خواسته همه رهبران در کسب وکار است.

 

 

آنها آماده به کارند و موفق در شایستگی هایشان

 آیا گروه رهبری مجموعه شما برای کارمندان شناخته شده و در دسترس است؟ آیا کارمندان این احساس را دارند که شما آ نها را می شناسید یا این حس در آنان تقویت شده است که تیم اجرایی در دسترس نیستند و هیچ انتقادی به آ نها وارد نیست؟ کسب وکارهای آینده باید رهبرانی داشته باشند که بتوانند شایستگی های خود را حفظ کنند و ارتباطا ت دهندگان خوب و الها م بخشی باشند.

 

 

آنها از زمان تنهایی خود لذت می برند

 آیا کسب وکار شما درگیر توسعه خزانه استعدادهایش است؟ آیا رهبران مستعد را در میان خودتان توسعه می دهید؟ فراهم کردن شرایط رشد و توسعه داخل شرکت، یکی از عاقلانه ترین سرمایه گذاری های است که می توانید انجام دهید. این کار از چندین جهت سودآور است. توسعه شغلی ضمن افزایش درگیری کارمندان با کار و ارائه فرصت هایی که انعطا ف پذیری کارمندان را در سناریوهای کاری نسبتاً امن بالا می برد، می تواند به شناسایی رهبران آینده نیز کمک کند.

 

 

آ نها مایلند شکست بخورند

می دانیم که برخی از موفق ترین کارآفرینان در مسیر تحول بازار، پیشرو هستند. این موضوع می تواند جایگاهی پرمخاطره باشد و هر روز به اندازه موفقیتی که در پیش دارند، برایشان شکست به همراه داشته باشد. آیا شما تمایلی به شکست دارید؟ آیا کسب وکار شما برای حفظ بقای خود آنچنان امن و بی خطر پیش می رود که درگیر این موضوعات نمی شود؟ به یقین، امنیت، جایگاه و موقعیت خود را در کسب وکار دارد، اما نه برای درازمدت و نه برای کسانی که برای رسیدن به قله موفقیت هر بلایی را به جان می خرند.

 

 

آنها موفقیت دیگران را جشن می گیرند

 آیا شرکت شما به فکر ایجاد محیطی پرکار و خلاق است؟ محیطی که رقابت را توسعه می دهد اما نه به قیمت ارتباطات انسانی که چرخ این کسب وکار را می چرخانند؟ باید دستاوردها را بشناسیم، این شناخت به ما نیرو  می دهد تا برای رسیدن به آ نها تلاش کنیم. این نگرش می تواند به دیگر کارکنان نیز انتقال یابد، اما باید از رده های بالا شروع شود. انسا نها با اید ه ها و نگر ش هایشان شناخته می شوند و به خاطر دستاوردهایشان اعتبار پیدا می کنند.

 

 

آ نها کاملاً مسئولیت رفتار گذشته خود را می پذیرند

آیا گروه رهبری شما پاسخ گو است؟ آیا قدرت پاسخ گویی فردی را ارتقا می دهد؟ آیا فضای شرکت به گونه ای است که همه کارکنان تقصیرها را گردن دیگری می اندازند؟ هیچکس نمی خواهد شغلش را از دست بدهد، اما پاسخ گو نبودن در شرکت، می تواند همه گیر شود. در نهایت اینکه اطمینان از پاسخ گویی موجب تصمصیم گیری های خوب در لحظه می شود.

 

 

آ نها در حال حاضر روی انرژی سرمایه گذاری می کنند

 گروه رهبری مجموعه شما تا چه اندازه در مدیریت روزبه روز موفق عمل می کند؟ مدیریت ذره بینی را ترویج می دهد یا تصمیم گیری را به دیگران واگذار می کند؟ هر دوی این رو ش ها می توانند در حیطه های مختلف پیامدهای مثبت و منفی داشته باشند. رهبران تأثیرگذار با شیو ه ای تلفیقی که در آن، موقعیت، تعیین کننده شیوه و روش است، به مدیریت روزبه روز رسیده اند. مدیریت روزبه روز مستلزم آن است که مدیران خط مقدم مهار تهای ارتباطی و مربیگری خوبی داشته باشند.

 

 

آ نها مایلند ریسک های محاسبه شده انجام دهند

 آیا کسب وکار شما ریسک های محاسبه شده انجام می دهد؟ آیا آنقدر تحت فشار هستید که نمی توانید یک دوره شکست را به سلامت پست سر بگذراید؟ یقیناً ریسک کردن لازمه کسب وکارهای جهانی است، اما ریسک بیش از حد خطرناک است. ریسک پذیری می تواند زندگی حرف های کارمندان، بقا و خودکفایی کسب وکار را تقویت کند. تمام رهبران باید نقش مؤثری در متعادل سازی ریسک ها داشته باشند و مسیری را انتخاب کنند که به رشد و توسعه درازمدت بیانجامد.

 

 

آ نها مهربانند

 آیا  کسب وکارها هم می توانند مهربان باشند؟ البته که می توانند. بازارهای جایگزین بازار سوخت از بسیاری جهات سعی دارند با این سیاره مهربان باشند. ما می توانیم با مشتریانمان مهربان باشیم؛ آن هم با سرمایه گذاری در فرایندهای داخلی ثمربخش و تولید محصولات با کیفیت مطلوب. می توانیم با ایجاد محیط کاری مثبت، با کارمندان خود مهربان باشیم. ترویج دادن رو ش هایی که فشارهای روانی را کاهش و سلامتی را ارتقا می‌دهند نیز به این موضوع کمک می کند. این احتمالاً ساد ه ترین راه برای یکپارچه کردن اکثر بخش های کسب وکار ما و همچنین روشی است که رابطه مستقیمی با ویژگی فردی دارد.

 

 

خوشحال می مانند

 آیا کسب وکارتان می تواند در زما نهای سخت و دشوار تاب بیاورد؟ آیا حتی وقتی که زیر ذره بین هستید، می توانید نگرش مثبت خود را حفظ کنید؟ هر کسب وکاری فشارهای نظارتی، مالی و اخلاقی خود را دارد. آیا می توانید در مواجه با این فشارهای سخت و دشوار همچنان رویکرد مثبت خود را حفظ کنید؟ توانایی مثبت ماندن در چنین شرایطی، در واقع بیانگر خصلت و ویژگی تیم رهبری است.

 

 

آ نها تغییرات را با آغوش باز می پذیرند

 تغییرات مداوم تنها چیزی است که نباید تغییر پیدا کند. هرروز ممکن است بسیاری موضوعات تغییر کنند. دولت، بازار سهام، فضای مالی حاکم، بلایای طبیعی و چیزهای دیگری که می توانند موانع و فرصت هایی را بر سر کسب وکار ایجاد کنند. کمتر پیش می آید که یک تغییر، فقط یک چالش باشد، اما تقریباً همیشه فرصتی است برای افراد که بتوانند از آن استفاده کنند؛ حتی اگر فقط به دلیل روش متفاوت آن در حل مشکل باشد. ما باید با آغوش باز تغییرات را بپذیریم، به خصوص در این بازار فناوری جهانی که دائم در حال تغییر است.

 

 

کنترل کارها را در دست دارند

 برنامه ریزی استراتژیکی درازمدت، از جمله بهترین رو شها برای مهار کردن و پیش بینی حوادث گریزناپذیر و کنترل نشدنی است. هنگامی که گروه رهبری درگیر حفظ و نگهداری طرح مؤثر و درازمدتی است و به طور منظم به آن رسیدگی می کند، چند موضوع اتفاق می افتد. گروه اغلب مشغول تنظیم و برقراری ارتباط با طرح است. آ نها تمام بحث های زمین های را که در نهایت به بحث و تصمیم گیر ی های حیاتی می انجامد، درک می کنند و با استفاده از همین اولویت بندی ها، توانایی رسیدگی به مسائل کوچک دنیای خود را نیز دارند.

 

 

آ نها از حرکت نمی ایستند

» وضع موجود « تفکر درباره آینده و اجتناب از تفکر درباره در حرف آسان است اما در عمل نه. تعداد کسب وکارهایی که بتوانند چنین موضوعی را واقعاً تحمل کنند و در کنار آن به ترویج محیطی نوآور نیز بپردازند، بسیار اندک هستند. رهبران کسب وکارها می توانند این نوع تفکر را در میان خودشان ترویج دهند، اما در ایجاد محیطی که این طرز تفکر در میان کارمندانشان وجود داشته باشد، ناتوانند. وقتی بخش هایی از بازار را بررسی می کنند که سریع ترین رشد را دارند و در آینده مناسب ترین خواهند بود، به وضوح بر نوآوری تمرکز میکنند

 

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو