101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش پایانی)

Images
Images
Images
Images

101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش پایانی)

  • مقالات
  • 1,891 بازدید

در این راهنما، 101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید را گردآوری کرده‎ایم. این راهکارها شامل سفارشی‌سازی رابط کاربری، از تغییرات بنیادین طراحی با استفاده از لانچرها و ROMهای سفارشی تا تغییرات کوچک‎تر مثل تغییر آیکون یک اپلیکیشن‎ خاص یا تغییر رنگ نوار وضعیت را شامل می‎شود. همچنین خواهید خواند که چطور می‎توانید با دستکاری کرنل، حذف برنامه‎های مزاحم و بهره‎مندی از مزایای اپلیکیشن‎ها، عملکرد دستگاه خود را افزایش دهید. پس از انجام راهکار‎های ذکرشده در این مقاله روی دستگاه نکسوس 5، متوجه شدیم که عمر باطری دستگاه هشت ساعت بیشتر دوام می‎آورد و عملکرد آن 70 درصد سریع‎تر از گذشته شده است. 
این راهنما ترکیبی از انجام تغییرات، استفاده از اپلیکیشن‎ها و بهره‎مندی از قابلیت‎های داخلی خود دستگاه را شامل می‎شود. بعضی از روش‎های معرفی‌شده نیز مخصوص کاربران حرفه‎ای است که دستگاهی روت‌شده را در اختیار دارند. تمام اپلیکیشن‎های معرفی‌شده در ادامه، از طریق گوگل‌پلی در دسترس هستند.

 

 

بهینه‌سازی طول عمر باطری دستگاه

76. GO Battery Saver     

این اپلیکیشن‎ از حالت‎هایی تشکیل شده است که می‎توانید با جابه‌جایی بین آن‌ها به شیوه‎های مختلف، عمر باطری خود را افزایش دهید. همچنین می‎توانید حالت‎های سفارشی خود را ایجاد کرده و با فشردن دکمه Optimize، به طرز چشمگیری در مصرف باطری دستگاه صرفه‌جویی کنید.

77. غیرفعال كردن خودکار اپلیکیشن‎ها   

 
از فعالیت اضافه اپلیکیشن‎های خود در پس‌زمینه جلوگیری كنيد. Greenify به شما اجازه می‎دهد با استفاده از میان‌بر HibernateNow موجود در صفحه اصلی، اپلیکیشن‎های موجود در دستگاه خود را به حالت غیرفعال درآورید. قابلیت دیگری به نام App Analyzer نیز وجود دارد که اپلیکیشن‎های پرمصرف را شناسایی می‎کند.

78. جلوگیری از  به هدر رفتن باطری

Wakelocks با جلوگیری از خاموش شدن کامل دستگاه، باطری را هدر می‎دهد. ماژول Amplify Xposed به شما اين امكان را می‎دهد تا تعداد دفعات روشن شدن و مدت‌زمان روشن ماندن دستگاه را محدود کنید.

79. حالت خواب عمیق فوری   

کاری کنید که به محض خاموش شدن صفحه نمایش، دستگاه به حالت خواب عمیق فرو رود. اپلیکیشن ‎ Deep Sleep Battery Saver از پنج پروفایل ازپيش‌تعریف‌شده تشکیل شده است که می‎تواند اغلب نیازهای صرفه‌جویی در مصرف باطری را پوشش دهد.

80. شبکه خود را کنترل کنید   

ماژول Smart Network Xposed با تغییر دادن وضعیت شبکه دستگاه در زمان خاموش بودن صفحه نمایش، در مصرف باطری صرفه‌جویی می‎کند. این تغییر وضعیت شامل غیرفعال كردن وای‎فای و بلوتوث و همین طور تغییر وضعیت شبکه به 2G است.

81. آندرکلاک کردن را در نظر داشته باشید

CPU Tuner به شما اجازه می‎دهد مصرف انرژی دستگاه را کنترل کنید. این تغییرات شامل ذخیره انرژی با کم کردن سرعت کلاک پردازنده دستگاه است. توجه کنید در صورتی که به‌درستی از این اپلیکیشن‎ استفاده نکنید، ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. بنابراین ابتدا نحوه استفاده از آن را فرا بگیرید.

82. تنظیم میزان روشنایی     

با استفاده از BrightTime می‎توانید به طور خودکار میزان روشنایی صفحه نمایش را بر اساس ساعات روز تنظیم کنید. این کار باعث می‎شود صفحه نمایش هرگز بیشتر از مقدار مورد نیاز روشن نشود و در مصرف باطری صرفه‌جویی شود. BrightTime را از http://goo.gl/iA0F1y دریافت کنید.

83. مصرف باطری را مدیریت کنید   

Battery Doctor با شناسایی میزان باطری مصرفی هر یک از اپلیکیشن‎ها نشان می‎دهد در صورت انجام کارهای مختلف، چه میزان از عمر باطری باقی خواهد ماند. همچنین به شما اجازه می‎دهد با ساخت پروفایل‎های مختلف، مصرف باطری را مدیریت کنید.

84. میزان باطری باقی‌مانده را مشاهده کنید           

آیکون باطری مخصوص اندروید، اطلاعات واضح و کافی درباره میزان باطری باقی‌مانده را در اختیار مصرف‌کننده قرار نمی‌دهد؟ با نصب اپلیکیشن ‎ Battery Percent Enabler گزینه درصد را به آیکون باطری اضافه کنید.

85. شمارش معکوس تا خاموش شدن کامل دستگاه     

باطری دستگاه به یک درصد رسیده است، اما تا زمان خاموش شدن کامل دستگاه چقدر فرصت دارید؟ ماژول Battery Shutdown Manager Xposed شمارش معکوس تا زمان خاموش شدن کامل دستگاه را نشان می‎دهد.

86. مصرف باطری خود را تجزیه و تحلیل کنید         

آیا باطری دستگاه شما سریع‎تر از حد معمول تخلیه می‎شود؟ BetterBatteryStats میزان مصرف باطری را تجزیه و تحلیل کرده و اپلیکیشن‎های پرمصرف را شناسایی می‎کند. 

 

 

گزینه‎های اطلاع‌رسانی را گسترش دهید 

87. یادداشت‎های خود را به صورت اطلاع‌رسان ذخیره كنيد 


بــــا استفــــــــاده از اپلیکیشـــــــن ‎ Notification Reminder، یادداشت‎های کوتاه تهیه کرده و برای آن‌ها زمان‎بندی تعیین کنید تا به صورت اطلاع‌رسان‎ها نمایش داده شوند. همچنین در صورت تمایل می‎توانید یادداشت‎های ایجادشده خود را به‌عنوان اطلاع‌رسان همیشگی ذخیره كنيد.

88. گزینه heads-up را غیرفعال كنيد

اندروید آبنبات‌چوبی قابلیتی با نام اطلاع‌رسانی heads-up را معرفی كرده است، اما در صورتی که این قابلیت باعث حواس‌پرتی شما شود، می‎توانید با استفاده از اپلیکیشن‎ HeadsOff آن را غیرفعال كنيد. در واقع هم می‎توانید تمام اطلاع‌رسان‎های heads-up را غیرفعال كنيد و هم اطلاع‌رسان مربوط به یک برنامه خاص را به‌تنهایی غیرفعال كنيد.

89. اطلاع‌رسان قدیمی ‎ ticker را بازیابی کنید        

شبیه به HeadsOff، اپلیکیشن‎ Ticklr نیز اطلاع‌رسان‎های heads-up را غیرفعال کرده و آن‌ها را با سبک اطلاع‌رسانی قدیمی‎ ticker جایگزین می‎کند. وقتی این اپلیکیشن‎ فعال است، متن اطلاع‌رسانی‌شده را هم در نوار وضعیت و هم در صفحه قفل مشاهده خواهید کرد.

90. اطلاع‌رسانی فوری

آیا فشردن دکمه پاور برای هر بار بررسی کردن اطلاع‌رسان‎ها برای شما دشوار شده است؟ Glimpse Notifications هر زمان که اطلاع‌رسان جدیدی دریافت ‎کنید، به طور خودکار صفحه نمایش دستگاه را روشن می‎کند.

91. کاری کنید اطلاع‌رسان‎ها یادآوری شوند        

ممکن است بعد از دریافت یک اطلاع‌رسان، فرصت نکنید آن را بررسی کنید و بعد کاملاً آن را فراموش کنید؟ Repeating Notifications با تکرار اطلاع‌رسان در بازه‎های زمانی تعیین‌شده، باعث می‌شود آن‌ها را فراموش نکنید.

92. میان‌برهایی به شکل اطلاع‌رسان

  
Notification Toggle به شما اجازه می‎دهد میان‌برهایی را به‌عنوان اطلاع‌رسان‎های دائمی‎ به نوار وضعیت خود اضافه کنید. با استفاده از این اطلاع‌رسان‎ها می‎توانید کارهای مختلف از جمله روشن و خاموش كردن وای‎فای را انجام دهید.

93. دریافت اخبار به شکل اطلاع‌رسان

آخرین اخبار را به شکل اطلاع‌رسان دریافت کنید. در اپلیکیشن ‎ Top News مشخص کنید به کدام اخبار علاقه‌مند هستید تا آخرین خبرها در آن زمینه را به صورت اطلاع‌رسان‎های حبابی‌شکل معلق نمایش دهد.

94. به اطلاع‌رسان‎ها رنگ اختصاص دهید

دستگاه در حالت عادی شما را از دریافت یک اطلاع‌رسان مطلع می‎کند، اما در این روش نوع اطلاع‌رسانی مشخص نیست. با Light Manager می‎توانید بر اساس نوع اطلاع‌رسان دریافتی، برای آن رنگ و نور اختصاصی تعریف کنید.

95. کنترل دستی دوربين

اپلیکیشن ‎ Manual Camera امکان کنترل مستقیم سخت‌افزار دوربین دستگاه از جمله لنز، توازن رنگ سفید، سرعت دیافراگم و فلش را فراهم می‎کند. Manual Camera رایگان نیست و باید آن را خریداری کنید. البته قبل از خرید می‎توانید نسخه آزمایشی آن را امتحان کنید تا از سازگاری آن با دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

96. دوربين آی‎فون را امتحان کنید 

می‎توانید نسخه اندروید اپلیکیشن‎ محبوب camera Awesome سیستم‌عامل iOS را دریافت کنید. camera Awesome تمام قابلیت‎هایی را که از اپلیکیشن‎ دوربين انتظار دارید در اختیارتان قرار می‎دهد. همچنین این اپلیکیشن‎ می‎تواند با ردگیری چند چهره مختلف، امکان تمرکز کردن در عکس‎های دسته جمعی را فراهم کند.

 

 

تمام بخش‎های دستگاه اندروید خود را تحت نظر داشته باشید 

97. اطلاعاتی درباره سیستم شما    

با استفاده از اپلیکیشن ‎ Castro اطلاعات مفیدی درباره دستگاه خود به دست آورید. این اطلاعات شامل پردازنده، کرنل، باطری و حافظه است. استفاده از این اپلیکیشن‎ شروع خوبی برای کسب اطلاعات سخت افزاری درباره دستگاه‌تان است.

98. کسب آمار جزئی‎تر  

اپلیکیشن ‎AIDA64 اطلاعات دقیق‎تری درباره سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه ارائه می‎کند. امکان اندازه‌گیری سرعت پردازنده گرافیکی و وضعیت سنسورها و همچنین اطلاعات مربوط به سیستم‌عامل، از جمله قابلیت‎های این اپلیکیشن‎ است.

99. بررسی وضعیت رم و پردازنده  

با اضافه کردن نشانگر وضعیت رم و پردازنده به نوار وضعیت دستگاه، این دو قطعه حیاتی دستگاه را تحت نظر داشته باشید. اپلیکیشن‎ Tinycore – CPU RAM Monitor آمار کلی دیگری را در خصوص پردازنده مرکزی و گرافیکی، رم و باطری نیز در اختیارتان قرار می‎دهد.

100. بررسی وضعیت مصرف داده   

اگر از مبلغ صورت‎حساب قبض تلفن خود متعجب شده‎اید، از Data Status استفاده کنید تا میزان مصرف داده توسط سیم کارت را راحت‎تر تحت نظر داشته باشید. این کار با اضافه شدن یک آیکون به‎روزرسانی خودکار به نوار وضعیت دستگاه انجام می‎شود.

 101. عملکرد کلی        

اپلیکیشن‎ Root Booster وضعیت عملکرد حال حاضر دستگاه را برای مواردی همچون سرعت، باطری و ثبات بررسی کرده و بعد از این بازبینی می‎توانید با اعمال پروفایل‎های مختلف وضعیت، این سه عامل را بهینه‌سازی کنید

 

پست های تصادفی

سئو فروشگاه آنلاین
سئو فروشگاه آنلاین
با پیشرفت دنیای مجازی و اینترنت و گسترش سایت های اینترنتی، فروشگاه ها نیز به فکر استفاده از سایت ...
اهمیت كلمه عبور !
اهمیت كلمه عبور !
گذرواژه یا رمز عبور کلمه یا رشته‌ای از نویسه‌ها است که برای اعتبارسنجی بکار می‌رود...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو