اهمیت HTTPS در فاکتور رتبه بندی گوگل چگونه است؟

Images
Images
Images
Images

اهمیت HTTPS در فاکتور رتبه بندی گوگل چگونه است؟

  • مقالات
  • 2,085 بازدید

در هفتم آگوست 2014 ، گوگل اعلام کرد که قصد دارد برای سایت هایی که بوسیله SSL ایجاد می شوند امتیاز بیشتری نسبت به آنهایی که از این پروتکل استفاده نمی کنند ، در نظر بگیرد ( HTTPS بجای HTTP ).
خب یک سوال مطرح می شود و آن این است که ، استفاده از HTTPS چه تغییراتی در سئوی سایت شما خواهد داشت؟
در این مطلب خواهیم دید که :
1.    طبق آمار و اطلاعات seoClarity  ، میزان اثرگذاری مستقیم HTTPS در رتبه بندی
2.    دانلود یک کتاب الکترونیکی جامع برای راهنمایی تبدیل HTTP به HTTPS (که همراه آن ، گفتگوهایی برای چگونگی استفاده از SSL  در سایت و نکات کلیدی که برای بهینه سازی سایت در زمان تبدیل نیاز دارید ، آورده ایم.)


تیم seoClarity میخواست دریابد که میزان اثر پذیری HTTPS بر روی سئو سایت چقدر است ، بنابراین مطالعات دقیقی برای مشاهده این اثرگذاری انجام دادند. در بخشی از این تحقیق آنها رتبه بندی 50.000 کلمه کلیدی جستجو شده و 218.000 دامنه را تحت نظر گرفتند. آنها دائما رتبه بندی ها را تحت نظر داشتند و پس از هفتم آگوست مشاهده کردند که آدرس صفحات (URL) در نتایج جستجو از HTTP به HTTPS تغییر کرده و خواه و ناخواه پس از اعمال تغییرات موتور جستجوی گوگل در رابطه با HTTPS ، رتبه بندی این موتور جستجو نیز تغییر کرده است. یعنی سایت هایی که از HTTP استفاده می کرده اند جای خود را به سایت هایی که از HTTPS استفاده می کرده اند ، داده اند. این تحقیقات از 10 آگوست 2014 تا 21 سپتامبر 2014 به مدت 6 هفته ادامه داشت.

مطالعات داده های HTTPS
از 180.000 سایت مشاهده شده ، فقط 630 (0.3 % ) سایت تا 21 سپتامبر به HTTPS انتقال داده اند. 


 تاثیر httpsروی سئو سیات ورتبه بندی گوگل

 

از بین سایت هایی که تحت نظر بودند ، به نظر میرسد گوگل آنهایی که این انتقال را انجام داده اند بیشتر می پسندد. seoClarity این اندازه گیری را بوسیله آدرس های صفحات موجود در نتایج جستجو انجام داده است. به عنوان یک نتیجه ، در نمودار زیر ، تغییرات انجام شده آدرس صفحات نمایش داده شده است :


 

 

یکی از جنبه های کلیدی HTTPS تاثیرات فوری آن است که  John Mueller در این ویدیو به آن اشاره می کند. به همین دلیل ، اگر افزایش رتبه بندی قابل توجه باشد ، باید انتظار این را داشته باشید که آدرس جدید شما در نتیجه های جستجو نمایش داده شود.
seoClarity مستقیما نتایج رتبه بندی آدرهای صفحات وب را که تغییر کرده اند در زیر نظر گرفته که در زیر می توانید این آمار را مشاهده کنید :


 

همانطور که میبینید ، در واقع یک کاهش جزئی در رتبه بندی وجود دارد ، اما این کاهش نمایش داده شده  در اینجا قابل توجه نیست. راه خواندن این اطلاعات این است که تغییرات عمومی نتایج جستجو در طول زمان به مراتب مهم تر از افزایش رتبه بوده است . این تقریبا توسط موتور جستجو گوگل تایید شده است - که هر تغییر هرچند کوچک نیز ، حتی در آزمایشی با این مقیاس قابل توجه است .



خلاصه

طبق آماری که توسط این سایت ارائه شده است ، باید هرچه زودتر به  HTTPS تغییر موضع داد. اگرچه دلایل بیشتری نیز برای اینکار وجود دارد و یکی از آنها نیز تامین امنیت سایت می باشد. طبق مطلب Pierre Far با عنوان خدمات کشف شده در گوگل که به افراد اجازه دسترسی غیرمجاز به مطالب شما را توسط دستگاه های وایرلس می دهند ، اگر سایت شما دارای HTTPS باشد ، آنها نمی تواند این کار را انجام دهند. مسائل امنیتی از موضوعات مهم و حیاتی است و HTTPS یک گام مفید است که میتوانید جهت حفظ کنترل محتوای خود از آن استفاده کنید.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو