سئو فروشگاه آنلاین

Images
Images
Images
Images

سئو فروشگاه آنلاین

  • مقالات
  • 1,886 بازدید
با پیشرفت دنیای مجازی و اینترنت و گسترش سایت های اینترنتی، فروشگاه ها نیز به فکر استفاده از سایت و فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش خود از این طریق هستند.
 
امروزه فروشگاه ها 3 مدل هستند: فقط آفلاین، فقط آنلاین و یا هردو مورد.
 
 
سئو فروشگاه آنلاین
 
 
ما در این مطلب از مقالات آموزش سئو در سامانه گستر آکو در مورد سئوی فروشگاه های آنلاین در خدمت شما هستیم. اکثر مشتریان فروشگاه های آنلاین کسانی هستند که ابتدا برای یافتن محصولات مورد نظر خود جستجو می کنند، سپس از سایت فروشگاه اینترنتی که در نتایج جستجو می بینند بازدید می کنند و در نهایت خرید خود را انجام می دهند.
اگر فروشگاه اینترنتی شما در بالای نتایج جستجو قرار گرفته باشد و به راحتی در دسترس کاربران یا مشتریان باشد، می توانید امیدوار باشید که مشتریان اینترنتی و آنلاین خود را به سرعت بدست خواهید آورد. البته بدیهی است که شرایط دیگری را نیز باید رعایت کرده باشید از جمله سبکی و راحتی صفحات که سرعت بارگذاری مناسب و تجربه کاربری خوبی را  برای کاربران فراهم می کند.
 
در این مقاله با 11 نکته ساده و کاملا کاربردی برای بهبود سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی با شما خواهیم بود که با به کارگیری آنها می توانید مشتریان اینترنتی بسیاری را جذب کنید.
 

1. موبایل-دوست (ریسپانسیو) بودن سایت و فروشگاه اینترنتی

با پیشرفت تکنولوژی گوشی های همراه، اکثر کاربران اینترنتی از این وسیله کوچک و کاربردی برای جستجو و گردش در فضای مجازی استفاده می کنند. بنابراین پتانسیل بسیار بالایی برای این بخش از کاربران وجود دارد. اگر کمی به اطراف خود با دقت نگاه کنید کاربران موبایلی زیادی را در مترو ، اتوبوس ، خیابان و ... خواهید دید که هر کدامشان می توانند یکی از مشتریان فروشگاه اینترنتی شما باشند. در حال حاضر موبایل یا همان تلفن همراه یکی از در دسترس ترین ابزار هایی است که به سادگی می توان بوسیله آن در فضای مجازی به گشت و گذار پرداخت، جستجو کرد، خرید اینترنتی انجام داد و یا با دوستان خود در ارتباط بود.
 
 
 
 
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) که رواج آن از سال 2012 آغاز شد تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است و در این امر مهم به شما کمک فراوانی می کند. بنابراین سعی کنید سایت های خود را به صورت واکنش گرا طراحی کنید تا کاربران گوشی های همراه را از دست ندهید.
 

2. رعایت نکات اساسی سئو

رعایت نکات پایه و اساسی سئو یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین کارهایی است که باید برای بهبود سئوی سایت فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید. یک مثال ساده برای شما می زنیم. در ذهن خود تجسم کنید که به یک فروشگاه رفته اید و در این فروشگاه 2 قفسه وجود دارد. در قفسه اول تعدادی جعبه ی قهوه ای رنگ با ابعاد متوسط. هیچ متنی بر روی جعبه وجود ندارد. هیچ نامی روی جعبه مشاهده نمی شود و حتی این جعبه ها هیچ عکسی از محتوای داخل خود ندارد. اما قفسه دوم را تصور کنید که یک جعبه با همان ابعاد و به رنگ سفید وجود دارد و روی آن نوشته "آبمیوه گیری و مخلوط کن" با مقداری توضیحات و یک عکس زیبا از یک دستگاه آبمیوه گیری و تعدادی پرتقال نارنجی و یک لیوان آب پرتقال خوشرنگ و خوشمزه.
 
کدام قفسه و بسته اطلاعات بیشتری را به شما منتقل می کند؟ 
 
سایت فروشگاه نیز همینطور است. درج توضیحات واضح و جذاب در سایت منجر به ارتقاء صفحات شما در نتایج جستجو و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری شما می شود.
 
مهم ترین نکاتی که در سئو باید برای محصولات خود رعایت کنید عبارتند از :
 
  • توضیحات محصولات
  • عکس محصولات
  • نظر مشتریان قبلی درباره محصولات
  • عنوان صفحات ( Page Title )
  • توضیحات صفحه (تگ Meta Description)
این نکات را برای هر محصول فروشگاه خود رعایت کنید و یک آب پرتقال بنوشید تا سراغ اصل سوم برویم.
 

3. در معرفی محصولات مطالب جذاب و منحصر بفرد بنویسید 

اگر صفحه محصول شما دارای توضیحات نباشد، مطمئن باشید که سئوی سایت تان دچار مشکل خواهد شد. موتورهای جستجو نمی توانند عکس ها را بخوانند و یا بفهمند اما به راحتی می توانند متون و توضیحات را بخوانند. بنابراین فقط به ارائه لیستی عکس دار از محصولات اکتفا نکنید و حتما برای هر محصول یک متن منحصر به فرد و جذاب بنویسید. نکته ای بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید و آن این است که برای نوشتن متون سعی کنید حتما و حتما خودتان متن را بنویسید حتی اگر از کلماتی ساده استفاده کنید و به هیچ عنوان از توضیحات سایت های دیگر استفاده نکنید. در صورتی که مطالب سایت دیگری را کپی کنید موتورهای جستجو صفحه شما را بدلیل مطلب تکراری جریمه می کنند یا دست کم امتیاز مثبتی به آن نمی دهند.

 

4. مشتریان فروشگاه اینترنتی شما چه کسانی هستند؟

آیا تا به حال به این سوال فکر کردید و آیا جواب آن را در مورد فروشگاه اینترنتی خود می دانید؟ هنگامی که کاربری در موتور های جستجو بدنبال محصول است فکر می کنید این فقط یک کلمه ساده است که کاربر آن را جستجو کرده اما در حقیقت پشت هر یک از این کلمات یک نیاز، هدف و یا مشکل وجود دارد که کاربر درصدد رفع آن می باشد.
 
با صرف زمان در رابطه با اینکه کاربران سایت شما چه کسانی هستند و بدنبال چه چیزی هستند میتوانید استراتژی های خود را بر این مبنا طرح ریزی کرده و به آنها و به خود کمک کنید.
 

5. شبکه های اجتماعی

اهمیت شبکه های اجتماعی هرسال رو به افزایش است و این امر به خریداران یک محصول یا یک فروشگاه کمک بسیاری می کند. اکثر کسانی که از تلفن همراه استفاده می کنند عضو شبکه های اجتماعی هستند و از این شبکه تاثیر زیادی می گیرند. مشتریان بالقوه شما انتظار دارند شما را در شبکه های اجتماعی ببینند و شما نیز باید آنها را با دلایل قانع کننده ای ترغیب کنید تا شما را در این شبکه های اجتماعی دنبال کنند.
 
 
شبکه اجتماعی
 
 
پیشنهادات ویژه، کوپن های تخفیف و پشتیبانی در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا لیستی از مشتریان بالقوه را در این شبکه های اجتماعی برای خود ایجاد کنید. فقط همیشه در این شبکه های اجتماعی فعال باشید و هنگامی که کاربران از شما سوالی داشتند به آنها پاسخ دهید.
فعال بودن در شبکه های اجتماعی یک شروع بزرگ است و این شبکه ها یک منبع قوی از مشتریان برای شما هستند. سعی کنید از طریق شبکه های اجتماعی و تعامل با کاربران خود بفهمید که کاربران از شما چه میخواهند. با این کار هم نیاز آن ها را برطرف میکنید و هم به مشتریان خود خواهید رسید.
 

6. فروشگاه خود را تبلیغ کنید

تبلیغات اگر به صورت صحیح و بموقع انجام شود هم در سئو و هم در فروش بازدهی خوبی در پی خواهد داشت. مثلا اگر در سایت های معتبر و دارای موضوعاتی مرتبط با موضوع کالا و خدمات خود تبلیغ کنید هم برای شما مشتری جدید می آورند و هم باعث ارتقاء شما در نتایج گوگل می شوند البته این دومی به شرطی است که آن سایت ها به شما لینک follow بدهند و خودشان نیز از نظر گوگل سایت های بی اعتبار یا فریبکاری نباشند.
 
تبلیغ در گوگل نیز مفید است. هنگامی که کاربر کالا یا خدماتی را در گوگل جستجو می کند ممکن است در سمت راست نتایج یا بالای نتایج بخشی به عنوان تبلیغات مشاهده کند. این یکی از تبلیغاتی است که می توانید بوسیله آن مشتریانی برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید، مخصوصا اگر رقبای شما نیز از این روش استفاده کنند و احتمال این وجود داشته باشد که مشتریان شما را بقاپند.
 

7. تصاویر

امروزه تصاویر قسمت عمده ای از زندگی ما را تشکیل می دهند. شما هنگامی که با موبایل کار می کنید تصاویر را میبینید. هنگامی که تلویزیون تماشا می کنید در واقع تصاویری پشت سر هم را می بینید. مغز انسان نسبت به تصاویر عکس العمل فوق العاده بیشتری دارد تا نسبت به متن. اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید باید بدانید تصاویر نقش مهمی در کار و درآمد تان دارد. کاربران اینترنتی به عکس ها و ویدیوها بیشتر جذب می شوند و هر چه جذاب تر باشند بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. پس سعی کنید تصاویری جذاب از محصولات خود تهیه کرده و در سایت فروشگاه قرار دهید.
 

8. آدرس و مسیر

آدرس باید واضح باشد، مخصوصا اگر در کنار سایت، فروشگاه آفلاین یا دفتری نیز دارید. برای مشتریان مهم است که شما را خارج از فضای اینترنت نیز چگونه می توانند پیدا کنند. آیا یک مشتری به راحتی می تواند آدرس شما را پیدا کند؟ چگونه می تواند؟ آیا صفحه ای بر روی سایت شما وجود دارد که این اطلاعات را به صورت بهینه شده در اختیار موتورهای جستجو و کاربران قرار دهد؟ آیا آدرستان در پروفایل های شبکه های اجتماعی شما نیز وجود دارد؟
 
آدرس را بصورت کامل و صحیح در سایت و گوگل مپ بیان کنید. همچنین هر اطلاعاتی که مشتری برای رسیدن به محل شما و در ارتباط بودن با شما نیاز دارد را در دسترس کاربران قرار دهید. برای مثال مسیر پیاده روی، حمل و نقل عمومی، مسیر رانندگی با ماشین شخصی تا پارکینگ نزدیک محل شما و هر چیزی که به مشتری برای رسیدن به شما کمک می کند.
 

9. نقد و نظر مشتریان

طبق یک بررسی که در سال 2014 انجام شده است ، 88 درصد از مشتریان و خریداران اینترنتی بیان کرده اند که به امتیازها و نظراتی که توسط کاربران به یک محصول داده شده است اعتماد کامل دارند. با این وجود اکثر فروشگاه های اینترنتی این قابلیت را برای محصولات خود قرار نداده اند.
 
 
 
از کاربران و مشتریان خود دعوت کنید تا نظر خود را در مورد هر محصول در سایت ثبت کنند و امکان ثبت امتیاز را برای کاربران فراهم کنید. همچنین از کاربران سوال بپرسید تا با شما تعامل برقرار کنند و این بحث و گفتگو را در معرض نمایش عموم قرار دهید. این کار باعث می شود کاربران به شما و محصولات شما اعتماد کنند و طبق نظر و امتیاز دهی کاربران قبلی خرید خود را انجام دهند. این کار علاوه بر افزایش فروش شما به افزایش رتبه نتایج فروشگاه اینترنتی شما در موتورهای جستجو نیز کمک می کند.
 

10. پشتیبانی آنلاین 

در سال های اخیر راه های زیادی برای برقراری یک ارتباط موثر با کاربران بوجود آمده است. یکی از بهترین راه ها اضافه کردن ماژول چت آنلاین با کاربران است. این کار به مشتریان حس فوق العاده قوی می دهد و اعتماد آنها را به شما و فروشگاه تان جلب می کند. چت آنلاین مهم ترین ابزاری است که یک فروشگاه اینترنتی بدان نیاز دارد. اضافه کردن این ماژول بسیار ساده و کم هزینه است اما این کار باعث ایجاد یک گفتگوی ساده و صمیمی بین شما و بازدیدکننده گان فروشگاه تان می شود.
 
اکثر کاربران اینترنتی وقت ایمیل و ایمیل بازی را ندارند. حتی اگر وقت هم داشته باشند حوصله این کار خسته کننده را ندارند. بنابراین بدنبال راهی سریع تر هستند تا به جواب خود برسند. بنابراین یک گفتگوی آنلاین و سریع می تواند جای این کار خسته کننده را بگیرد. اگر فروشگاه تان بخشی به عنوان چت آنلاین یا پشتیبانی آنلاین ندارد سعی کنید همین امروز این بخش مهم را راه اندازی کنید.
 

11. بهبود فنی سایت فروشگاه

سعی کنید سایت فروشگاهی خود را از نظر فنی به استانداردهای ایده آل برسانید. یکی از مهم ترین آن ها بهبود سرعت سایت است. فرض کنید در یک فروشگاه رفته اید و بدنبال جنسی هستید و خیلی هم عجله دارید اما فروشنده فردی است بسیار صبور که برای برطرف کردن نیاز شما وقت بسیاری را تلف می کند و در جاهای مختلف بدنبال محصول درخواستی شما جستجو می کند و در یک کلام بسیار کند است! شما چه می کنید؟ آیا صبر می کنید؟ یا به فروشگاهی دیگرمی روید؟ مخصوصا اگر رفتن به فروشگاه دیگر به سادگی یک کلیک باشد!
پس مسائل فنی سایت خود را جدی بگیرید. اگر زیرساخت های فنی سایت نتواند نیازهای کاربران را در سریع ترین و راحت ترین حالت ممکن برآورده سازد، مطمئن باشید که مشتریان بسیاری را از دست می دهید.
 
امیدواریم با بیان این نکات توانسته باشیم به بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی شما کمک کنیم. در صورتی که نیازمند ارزیابی بیشتر و دقیق تر سایت خود از جنبه های مختلف فنی و سئو هستید ما در سامانه گستر آکو در خدمت شما هستیم. با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو