10 نکته بازاریابی محتوایی کارآمد برای تجارت های کوچک

Images
Images
Images
Images

10 نکته بازاریابی محتوایی کارآمد برای تجارت های کوچک

  • مقالات
  • 1,854 بازدید

در یک دنیای کامل ، صاحبان تجارت های کوچک می توانند بر تکنیک های پایه برای انجام اهداف درآمدزای خود تکیه کنند. به هرحال در چند سال گذشته ، اطلاعات مصرف کننده گان از طریق جست وجوهای آنلاین و دستیابی به اطلاعات در دسترس افزایش یافته است. سئو به عنوان یک پایه اصلی و مهم برای پیدا کردن مشتری های با پتانسیل بالا استفاده می شود.

این سوال به وجود می آید که صاحبان کسب و کار های کوچک چگونه می توانند از مزایای سئو به صورت موثر و خلاقانه برای بازاریابی استفاده کنند؟
جواب ، استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا است.
بازاریابی محتوا جهت تولید و توزیع با ارزش ، مرتبط و سازگار مطالب برای جذب و بدست آوردن مشتری هدف استفاده می شود.

در اینجا 10 نکته بازاریابی محتوای کارآمد برای تجارت های کوچک را بیان می کنیم.
در واقع 4 نکته اول برای بازاریابی محتوا قبل از انتشار مطالب انجام می شود. برای اینکه محتوای شما در مسیر درست قرار گیرد باید به نکات زیر دقت کنید :

 


1. ایجاد یک برنامه ریزی

آیا دوست دارید که یک محتوای بازاریابی موفق داشته باشید؟ پس سازماندهی کنید. ابتدا یک تقویم ایجاد کنید. شما باید یک طرح از ماه های در پیش رو برای هر فصل ایجاد کنید و در آن رویداد های مربوط به حوزه کاری شما ، تعطیلات و اتفاقات ویژه شرکت های زمینه کاری خود را اضافه کنید. هر هفته زمانی را برای فکر کردن درباره ایده های محتوایی ، استراتژی های توسعه کاری ، تحقیق و در واقع ایجاد محتوا تخصصی ، تخصیص دهید. این کار می تواند زمانی بین 2 تا 4 ساعت در هفته ( بسته به عمق و کیفیت محتوایی که شما قصد تولید آن را دارید ) طول بکشد. موفقیت اکثر شرکت های بازاریابی اینترنتی این است که این کار را با دقت زیاد و برنامه ریزی دقیق انجام می دهند.

 

 


2. تحقیق

صاحبان کسب و کار های کوچک می توانند به موفقیت برسند اگر بدانند که شرکت های تجاری موفق قبلی چه کارهایی انجام داده اند. مقداری از زمان خود را صرف تحقیق ، تجزیه و تحلیل سایت های تجارت های کوچک دیگر و کانال های شبکه های اجتماعی آن ها نمایید. شما همچنین در تحقیق محدود نیستید ، گاهی اوقات ممکن است از برند های بزرگ نیز ایده های جالبی بگیرید و آنها را به مقیاسی قابل استفاده تغییر دهید. پس سعی کنید حتما در مورد برند های مشهور نیز تحقیق کنید.به این معنی نباشد که هرکاری که بقیه کرده اند بر روی سایت خود انجام دهید اما می توانید از آنها ایده بگیرید تا پتانسیل سایت خود را افزایش دهید.به کلمات کلیدی عمومی ، ابزار های آنلاین وب و موقعیت اکثر سایت های تجاری کوچک بر روی وب دقت کنید. سرویس آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید که به شما اطلاعاتی برای رقابت کردن و افزایش ترافیک و رتبه می دهند.

 



3. انجام نظرسنجی

نظرسنجی یک راه عالی برای نفوذ به ذهن مشتری و اینکه آنها چه چیزی دوست دارند می باشد. شما با استفاده از نظرسنجی کاربران می توانید محصولات و سایت خود را بهبود دهید و در مورد اینکه کاربران چه مطالبی می خواهند و کلی چیز دیگر یاد بگیرید.مشوق هایی برای پاسخ به کاربران شرکت کننده در نظر سنجی ها در نظر بگیرید : مثلا برای خرید بیش از 15 هزار تومان یک " جایزه بزرگ " یا چندین " جایزه کوچک " در نظر بگیرید.

 



4. درک روند کنونی 

برای اینکه بخوبی بتوانید بازاریابی انجام دهید ، خیلی مهم است که روال فعالیت خودتان را بدانید. به سایت های شبکه های اجتماعی سر بزنید و روال خود را بررسی کنید.سعی کنید از آنها برای عمومی ساختن محتوای خود استفاده نمایید. شما با استفاده از آنها می توانید مشتریان بیشتری را به سمت تجارت خود هدایت کنید.

 



5. استفاده از عکس

هنگامی که  یک محتوای متنی فوق العاده دارید باید در کنار مطلب  تصاویری مرتبط را به پست خود اضافه کنید. محتوای بصری بهترین ، سریع ترین و راحت ترین راه برای بیان تمام نکات به مخاطب است. ممکن است بخواهید بجای قسمتی از متن ، از عکس ها ، گراف ها ، اینفوگرافیک ها و ... استفاده کنید و این خیلی خوب است. این کار محتوای شما را جذاب و قابل درک خواهد کرد.

 



6. استفاده از ویدیو

ویدیوها یک راه بسیار عالی برای برقراری ارتباط و اعتماد سازی با کاربران با دیدگاه شماست. وقتی افراد با محتوای شما از طریق فیلم و صدا ارتباط برقرار میکنند ، مطمئنا این ارتباط دارای عمق بیشتری و بهتری با شما و برند شماست. شما نیاز ندارید که با ساخت فیلم فانتزی به نظر بیایید.گاهی اوقات تولید و ویرایش یک فیلم با دوربین تلفن همراه یا وبکم رایانه شخصی تمام وظایف یک ویدیو خوب را به راحتی انجام می دهد.راه دیگری برای ایجاد ویدیو ها استفاده از میکرو-ویدیو ها با استفاده از سرویس هایی مثل Vine یا Instagram است.

 



7. انتشار مطالعات موردی

شانس شما زمانی در موفقیت برنده است که کاری که انجام میدهید نه به صورت جزئی ، بلکه به صورت کلی برای کاربران مشخص باشد. سعی کنید روال کاری خود را برای کاربران با انتشار یک مطلب خوب شفاف سازی نمایید. با این کار کاربران به شرکت و تجارت شما اطمینان خواهند کرد. با این کار پتانسیل کاربران خود را افزایش می دهید.

 

 

8. ایجاد یک دایرة المعارف

یکی از ایده هایی که کمتر استفاده شده ساخت یک دایرة المعارف آنلاین لغات توسط شرکت ها در زمینه کاری خودشان است. با این کار بسیاری از اصطلاحاتی که در سایت خود به صورت تخصصی به کار می برید برای بازدید کننده قابل درک خواهد شد و مطالب شما را بهتر متوجه می شوند. با این کار زمینه مطالعه مطالب سایت خود را برای کاربران خود آسان خواهید کرد. همچنین می توانید این مطالب را به بخش های مختلف سایت خود لینک دهید. 

 


9. جمع آوری

یکی دیگر از راه های آسان ایجاد محتوا جمع آوری مطالب و محتوا است. میتوانید چندین مطلب و محتوا مرتبط را از سایت های مرجع و فعال در زمینه کاری خود پیدا کرده و باهم ادغام نمایید. سعی کنید در انتهای مطلب منابع را بیان کنید و همچنین در نظرات مطالب منبع اعلام کنید که از مطلب آنها استفاده کرده اید و لینک مطلب خود را نیز درج نمایید.
 

 

10. استفاده مجدد از مطالب

گاهی اوقات استفاده مجدد و بازنویسی از مطالب قدیمی می تواند تعداد زیادی بازدیدکننده را به سایت شما هدایت کند.مطالب مشترک را از پست های قدیمی وبلاگ برداشته و در یک کتاب پی دی اف قرار دهید. همچنین میتوانید رونوشت هایی بردارید و با استفاده از آنها مطالبی بصری تهیه و یک فایل پاورپوینت ارائه نمایید. اگر نتوانستید ایده های خوب برای ایجاد محتوای جدید پیدا کنید حتما به استفاده مجدد از مطالب قبلی فکر نمایید.

پست های تصادفی

انواع طراحی وب سایت
انواع طراحی وب سایت
طراحی سایت شامل استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب وبه کارگیری اصول گرافیک است. همانطور که در م...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو