رقص گوگل چیست؟

Images
Images
Images
Images

رقص گوگل چیست؟

  • مقالات
  • 1,812 بازدید

یکی از بزرگترین چالش هایی که کسب و کار آنلاین امروز با آن مواجه است حفظ ارتباط در چشم موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. کنترل بیش از 90 درصد از ترافیک جستجو در ایالات متحده به تنهایی توسط موتور جستجو گوگل انجام می گیرد. تعجب آور نیست که مهم ترین هدف از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی کسب رتبه یک در موتورهای جستجو باشد. از همین رو اکثر وب مسترها اصرار دارند که موقع نمایش نتایج جستجو، نام وب سایتشان در صفحه اول نتایج ظاهر شود. استفاده از تکنیک های بهینه سازی صفحات وب می تواند به گسترش کسب و کار شرکت های کوچک در دنیای مجازی کمک کند و موقعیت های خوبی برای پیشرفت آنها فراهم سازد. قبل از بیان هر نکته ای در زمینه بهینه سازی صفحات وب بهتر آن است که شما را به صورت اجمالی با نحوه کار ربات موتورهای جستجو که مهمترین آنها گوگل است، آشنا کنیم.

 

 

ربات های گوگل و یا اسپایدرها بعد از 2 یا 3 هفته از زمان طراحی سایت شما به صفحات سایت شما سرکشی خواهند کرد و از همین رو شما به شخصه نیازی به صرف انرژی برای ثبت  وب سایت خود در موتورهای جستجو ندارید.

نحوه عملکرد اسپایدرها یا ربات های موتور جستجوی گوگل به این حالت است که روزانه و یا به صورت هفتگی از تعداد بسیار زیادی از مراکز داده قدرتمند برای واکشی میلیاردها صفحه وب استفاده می کنند و هر مرکز یک منطقه خاص از سراسر جهان را پوشش میدهد و آن ها را به اصطلاح Index و یا شناسایی می کنند. سپس، بعد از ثبت کردن لینک های موجود در آن وب سایت و مطالب و محتوی هر صفحه، در پایان یک دوره چند ماهه یا چند هفته، موتور جستجو گوگل بر اساس تعداد لینک هایی که به یک سایت داده شده است که به اصطلاح به لینک های ورودی معروف هستند و  محتوای وب سایت و متاتگ ها و ارتباط محتوای صفحات و کلمات کلیدی هر صفحه و عنوان وب سایت و پارامتر های دیگر که در مقاله های بعدی به صورت اجمالی بیان میکنیم شروع به بروز رسانی رتبه سایت ها می کند. در این زمان اصطلاحاً می گویند Google dance و یا رقصیدن گوگل رویداده است.

رقص گوگل اصطلاحا به دوره ای گفته میشود که گوگل به رتبه بندی وب سایت ها میپردازد

دراین قسمت  نکاتی که در  بهینه سازی سایت شما تاثیر بسزایی دارد و در حین طراحی سایت باید به آن توجه کرد  را به صورت اجمالی بیان میکنیم:

عنوان صفحات و متا تگ ها اولین فرصت سایت شما برای جذب بازدید کننده است.

 متاتگ ها برچسب هایی هستند که یک موتور جستجو بر اساس  آن تشخیص میدهد که هر صفحه در دنیای نت دارای چه سبک محتوایی هست.و چیدمان آن  در حین طراحی سایت باید طبق اصول استاندارد باشد.  در واقع اطلاعاتی هستند که در صفحات وب  به منظور انتقال اطلاعات به کاوشگر (Crawler) موتورهای جستجو قرار داده می شوند و قابل رویت توسط  کاربران نیستند.

امروزه موتور های جستجو به عناوین صفحات بیش از واژه های کلیدی اهمیت می دهند. اين تگ که متاسفانه مقداردهی به آن در بسياری از موارد نادیده گرفته میشود. نقش مهمی شناسایی صفحه شما توسط موتورهای جستجو دارد. پس در حین طراحی سایت به این تگ توجه کنید.

 

 

اهمیت لینک متنی (Anchor text) در بهینه سازی صفحات بالاتر از لینک تصویری است.

لینک متنی بالاترین تاثیر را بر روی  SERP یا همان صفحات نتایج جستجو  دارد. از دید کارشناسان شاید این یک حسن و یا ضعف برای موتور جستجوی گوگل باشد.اما در هر صورت هیچ کس نمی تواند میزان اهمیت موتورهای جستجو بخصوص گوگل به Anchor text را  در طراحی سایت انکار کند.

به دلیل اینکه بنر های تبلیغاتی  در طراحی سایت اکثرا با جاوا اسکریپت یا  فلش ایجاد می شوند، امروزه از نظر موتور جستجو اصلا لینک به حساب نمی آیند..چون اولین اولویت برای موتورهای جستجو متن ها هستند  و کلا موتور های جستجو صفحات وب سایتها را تحت تاثیر مستقیم  لینکهای متنی (Anchor Text) در نتایج جستجو  شناسایی کرده و نمایش می دهد. لینک های تصویری ارزش کمی نسبت به لینک های متنی دارند.

 

 

از حجم محتوای صفحات وب بکاهید

حجم صفحه وب سایت به حجم کل آن صفحه به واحد بایت گفته می شود که این خود حجم  تصاویر در صفحه وب و محتوای صفحه را نیز شامل می شود. پیشنهاد می کنم مطالبی را که حجم متنی زیادی دارند در یک صفحه قرار ندهید، چون در صورتی که محتوای متنی خیلی زیاد باشد ممکن است لینک آن مطلب Index نشود. پس در حین طراحی سایت در نظر بگیرید که  برای چنین مطالبی بهتر است آن را در دو یا چند قسمت در سایت خود قرار دهید.

 

 

آدرس صفحات خود را کوتاه کنید و کلمات کلیدی را در آن جای دهید.

در URL  یا آدرس صفحات خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. این مورد در بالا بردن  رنک صفحات به دلیل وجود کلمات کلیدی در آدرس آن، بسیار موثر است. حواستان باشد که این آدرس، با فاصله ها و علامتگذاری هایش، بیشتر از ۶۵ حرف نباشد. در ضمن توجه کنید که تحقیقات  اخیر نشان می دهد که URL های کوتاه در داخل SERPs گوگل دو برابر بیشتر از آنهایی که طولانی  هستند کلیک میخورند. گوگل در پایین هر نتیجه بافت شده برای  واژگان کلیدی آدرس آن صفحه وب را نیز نشان میدهد، پس اگر آدرس URL صفحات شما کوتاه یاشد و بتواند پیش نمایش خوبی را از محتویات صفحه شما که کاربر مورد نظر دنبال آن است را نمایش دهد شما شانس بیشتری را دارید که استفاده کنندگان موتورهای جستجورگر سایت و صفحات شما را در بین نتایج نمایش داده شده در موتورهای جستجوگر انتخاب کنند و بر روی آن کلیک کنند که این عامل باعث افزایش CTR و یا همان درصد تعداد نمایش سایت شما بر کلیک های انجام شده بر روی آن در موتورهای جستجوگر می شود که خود باعث افزایش رتبه سایت شما و صفحات آن در گوگل ، یاهو و دیگر موتورهای جستجو می شود

 

 

از نقشه وبسایت به عنوان یک استراتژی حیاتی در امر بهینه سازی استفاده کنید.

 نقشه سایت نمایش گرافیکی معماری یک وب سایت است.نقشه سایت یک صفحه جداگانه در هر وب سایت است که به عنوان یک دایرکتوری از کلیه صفحات در وب  سایت عمل میکند.

هر صفحه در نقشه سایت همراه با آدرس لینک ذکر شده است.نقشه سایت علاوه بر اینکه یک ابزار مفید برای بازدیدکنندگان وب سایت به منظور پیدا کردن سریع لینک مورد نظرشان است ،امروزه به عنوان یک ابزار اصلی برای حرکت اسپایدرها در وب سایت مطرح است. Sitemap اطلاعات سایت شما را  به صورت منظم برای گوگل آماده می کند و حتی می توان گفت در بخش هایی متد ها ی معمول Crawling گوگل را سرعت می بخشد. نمی توان تضمین کرد که تا چه حد این کار به بهبود رتبه ی شما در موتور های جستجو کمک می کند ولی google امروزه سایت مپ را به عنوان یک راهکار مفید توصیه میکند.

اصولا سایت مپ در هر وب سایت ارتباط دوستانه و تنگاتنگی با موتورهای جستجو برقرار مینماید.نقشه سایت همچنین به وضوح فعالیت شما و آنچه را که شما در وبسایت خود انجام میدهید را برای موتورهای جستجو شرح میدهد.در نقشه وب سایت تمامی لینکها باید به صورت لینک متنی  همراه با کلمات توصیفی به صفحات داخلی وب سایت شما اشاره کند. در گذشته ، در بسیاری از کتاب ها و مقالات نوشته شده بر روی این موضوع گرفتن back   link و واژگان کلیدی را تنها راه حل های  مناسب برای بهینه سازی یک وب سایت میدانستند ،اما امروزه بهینه سازی کمی متفاوت است نقشه سایت به عنوان یکی از راههای کلیدی بهینه سازی در طراحی سایت ضروری است.

این نکته را  به خاطر داشته باشید که هرگز نقشه خود را به صورت دستی به روز رسانی دوباره نکنید.

 

 

با سایت های مرتبط با محتوای وبسایت خود تبادل لینک کنید  و تعامل داشته باشید

همیشه سعی کنید با سایت هایی که از نظر محتوایی  و اهداف و چشم اندازهای کاری با  وب سایت شما مطابقت دارد تبادل لینک کنید، چون عملا با توجه به هوشمند شدن موتورهای جستجو مانند گوگل ، وقتی لینک سایت شما در یک سایت غیر مرتبط با محتوای سایت شما قرار می گیرد تاثیری بر روی رتبه سایت شما نخواهد داشت یا اگر تاثیری هم داشته باشد به مراتب اثر  آن از حالت اول بسیار کمتر است.

 

 

یک لینک از هر سایت ارزش بالاتر از چند لینک از یک وبسایت دارد

بعضی اوقات وب مسترها به عنوان ترفند، همزمان با  طراحی وب سایت اصلی خود که قصد دارند بر روی بهینه سازی صفحات آن کار کنند وبلاگ یا  وبسایت مشابه دیگری طراحی میکنند و لینک سایت  اصلی خود را  به صورت مکرر ،چندین بار در آن تکرار می کنند تا رتبه صفحات سایت اصلی بیشتر شود، امروزه موتور های جستجویی مانند گوگل به قدری هوشمند هستند که چنین ترفندهایی را به عنوان تقلب محسوب میکنند.

 

 

مدیریت دسترسی موتورهای جستجو (Crawler access)به سایت با استفاده از robots.txt

هدف موتور های جستجو  کاوش مطالبی است که قرار است به کاربران ارائه شود بنابراین لازم نیست مثلاً بخش مدیریت یا به اصطلاح ادمین  وبسایت شما توسط موتور جستجو شناسایی شود. چون از لحاظ امنیتی هم به نفع شما نیست.  فایل هایrobots.txt یک سری فایل استاندارد برای جلوگیری از کاوش فایل ها توسط موتور های  جستجو هستند که این فایلها به راحتی حتی توسط نوت پد قابل ایجاد هستند.

Robots.txt یک فایل ASCII متنی ساده است که درشاخه اصلی  سایت شما قرار می گیرد و در حین طراحی سایت می توانید به وسیله آن به ربات موتور جستجو بفهمانید که به چه صفحاتی نباید وارد شود. مثلا برای یک سایت قسمت admin سایت نیازی به Index شدن ندارد، پس میتوانید دسترسی آن را با robots.txt برای موتور جستجو محدود کنید.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو